Hoeveel werken na bevalling?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Mensje88, Jun 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mensje88

Mensje88 Lid

Jun 2, 2012
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel uur/dagen gaan jullie werken na de geboorte van jullie kindje??

2. juna86

juna86 Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    1,784
    0
    36
    Ik 23 uur
    Woensdag.....donderdag en zaterdag

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,553
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In het onderdeel "Na de bevalling" staat ook een topic over hoeveel uren moeders zijn gaan werken na de bevalling (bij "weer aan t werk")

Ik zelf werk 32 uur, verdeeld over 4 dagen...maar heb hier een thuisblijfpapa.

4. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Ik werk 24 uur per week, wisselende diensten (zie tij stip)

5. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Ik werk nu nog 40 uur per week 5 dagen.
    Na de bevalling en het verlof gaat ik terug voor 3 dagen :).
    Het zal wel even wennen worden, heb altijd 40 uur gemaakt en nu worden dat er dus 24.
    Kijk er wel naar uit hoor, lekker 3 daagjes werken en lekker thuis zijn bij mijn mannetje :).
    Wilde eerst 4 dagen blijven werken in de hoop dat vriend lief ook 1 dag minder zou kunnen werken.
    Aanvraag gedaan op zijn werk, maar dit is niet mogelijk (zeer moeilijke werkgever :x)
    Toen hebben we besloten dat mama een extra dagje thuis blijft ;)

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik ben na de geboorte van de 1e van 40 uur naar 24uur per week geggan verdeeld over 2,5 dag ( woensdag, vrijdagmiddag en zaterdag)

Dit gaat voorlopig niet veranderen. Misschien in de toekomst dat ik de vrijdagmiddag kan laten vervallen. Maar het allerliefst stop ik helemaal met werken... xx

7. BabyTizzle

Jun 5, 2012
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van plan om na de bevalling 4 x 9 te gaan werken. Dat vind ik eigenlijk te veel, maar ik moet ook kijken naar wat financieel haalbaar is. Mijn vriend heeft een lager inkomen, dus waarschijnlijk gaat hij wat minder werken.

Ik hoop in het begin nog wel wat ouderschapsverlof op te kunnen nemen. Ook hoop ik in geval van nood af en toe thuis te kunnen werken. Helaas heeft mijn werkgever een hekel aan werkende moeders, dus echt makkelijk zullen ze het mij niet maken. :(

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    4dgn/32 uur. Ik heb een 40u contract maar neem 1 dag ouderschapsverlof op.

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Zoals het er nu uitziet blijf ik voorlopig thuis bij de kleine. Een bewuste keuze die ik gelukkig kan maken.
    Maar als ik weer aan de slag wil, dan ga ik er ook gewoon weer voor... En dan maximaal 3 dagen ofzo. Mijn vriend zal denk ik altijd het dragende salaris hebben, dus ik zie sowieso geen noodzaak om meer dan die drie dagen te werken.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Na de geboorte van de eerste ben ik weer 4 dagen per week gaan werken, net als daarvoor.
    Na de geboorte van de tweede moest ik eerst op zoek naar een nieuwe baan. Ben toen voor 24 uur per week in dienst gekomen bij een bedrijf en werk af en toe ook nog wat als zelfstandige. Meestal kom ik ook nu uit op 4 dagen per week, maar ook wel eens 3 dagen.
    Vriend werkt fulltime.
    Beide werken we zeer flexibele tijden, veel eigen beslissingsruimte. En we werken veel vanuit huis, dus dat scheelt qua reistijd of snel kunnen opdraven als er toch eentje ziek is geworden op de opvang.

Jongste gaat 4 dagen per week naar het kdv, oudste nu (5 dagen) naar school en 3 middagen naar BSO. Dit werkt goed voor ons.

11. Silvaantje

Silvaantje Actief lid

Dec 20, 2011
    142
    0
    0
    Ik werk als huishoudelijke hulp en nog twee dagen
    Leiden
    Ik ga 18 uur werken over drie dagen... di,woe en do... zou het liefst helemaal stoppen maar we hebben het al een stuk krapper als ik zo weinig ga werken,maar ik heb het liever wat krapper en dat ik wat meer bij de kleine ben :)

12. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Hoezo heeft je werkgever daar n hekel aan??

13. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    ML en ik werken beide fulltime. (40 en36)
    Ik wil 4 x 9 gaan werken en mss het 1e jaar nog 1 dag ouderschapsverlof opnemen, mocht dat lukken met t werk.
    Ml neemt ook 1 dag ouderschapsverlof op.

14. paloe

paloe VIP lid

Jan 13, 2010
    7,473
    1
    0
    werkende student
    38 uur.

15. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    3,407
    1
    0
    Voor de bevalling werkte ik 32uur, 4 dagen.
    Na mijn verlof ben ik 3 dagen (24uur) gaan werken. Werk nu maandag, dinsdag, woensdag.

16. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik werkte 40uur en ga terug naar 32 uur. Ik neem 1 dag ouderschapsverlof op. In de toekomst wil ik 3 dagen werken maximaal. Het liefste zou ik helemaal stoppen, wie weet ooit :)

17. p1982

p1982 Niet meer actief

Contract 32 uur maar werk 3*8 uur.jan en febr wekelijks 36 uur of meer.ong 6 weken lang

18. Jonon

Jonon Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik werk nu 32 uur, en dat blijf ik na de bevalling ook doen.
    Maandag, Dinsdag, Woensdag en donderdag.

Manlief werkt 40 maar neemt 1 dag in de week ouderschapsverlof op. Dit doet hij op maandag.

De kleine gaat dus dinsdag, woensdag en donderdag naar het KDV. 3 dagen is echt het maximum.

19. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...
    Ik werk nu 16 uur.
    Als de 4e geboren word, zou ik dat alsnog willen doen. ik heb wisselende diensten, dagdienst avonddienst enz.. en ook de dagen zijn wisselend. ga er wel nog goed over nadenken (minder uren kan niet bij ons) dan word het 0-uren contract (dus ook nooit zekerheid)..maar wil ook weer bv gaan geven, en daar kijk ik dan erg tegen op. kolven op werk het moet kunnen natuurlijk. maar bij avonddienst is het zo druk, dat t nauwelijks kan (gezien vorige keer) maar ik ga het gewoon proberen. alleen een goede kolf kopen (zo een dubbele) dan gaat t al wat beter;)

20. Doritoo

Doritoo Actief lid

Oct 25, 2009
    221
    0
    0
    Voordat mijn zoontje geboren werd werkte ik 40 uur per week. Na de bevalling ben ik 16 uur gaan werken.
    Als onze 2e geboren is blijf ik 16 uur werken.

Share This Page