Andere baan wel of niet doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder3, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Gewoon doen meid. Dan gaat je mannetje maar 1 dag in de week na de frituur en 1 dag pizza halen of zo.
    Ben ik blij dat die van mij heel makkelijk is hierin.
    X Vera

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

:$ en dit is geen grap?

Nou, ik zou zeggen, lekker doen...
    Mijn vriend zou het me niet moeten flikken om met het excuus te komen dat ie niet te eten krijgt want dan zou ik hem vervolgens een paar weken achter elkaar laten koken hahaha...
    Koop een beginnerskookboek voor m :p

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik ben meestal s'avonds thuis nu maar als ik een avond moet werken is dat van open tot sluit en dagen van 16 uur.
    Ik ben wel wat gewend in de horeca, mijn vorige baas was het altijd s'avonds en in de weekenden.

Bij hun is het een contract van 32 uur met 4 dagen van 8 uur.

Ik ben zo ontzettend in twijfel, ook omdat ik het niet zie zitten dat ik het straks continu moet aanhoren dat ik die keus heb gemaakt van mijn man, als ik het doe.

Ik ga er van t weekend nog goed over nadenken, maandag bel ik hun eventjes en laat ik t jullie weten

4. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Noesje, geef die vent van je een abonnement op de sportschool kado, kan ie lekker daar 2 avonden in de week gaan zitten! ;) Ik vind ook dat je die baan gewoon moet aannemen hoor! Zo te horen krijg je ook alleen maar meer regelmaat! Ik snap wel dat je zijn gezeik niet wilt aanhoren als je voor die baan gaat, maar ben je niet bang dat je het hem juist gaat verwijten als je die baan niet neemt?? Dat zou ik nl wel hebben!

Succes meis!

5. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    @Noesje: Ik zit hier verbaast op de bank, bestaan dat soort mannen nog? Je vriend hoort je toch te steunen in de dingen die jij graag wilt (natuurlijk in overleg).

Gaat hij straks, als jullie een kindje mogen krijgen, ook zeggen dat hij geen luiers verschoont en jij maar moet thuisblijven omdat "hij zo is opgevoed".

Succes met je keuze!

Overigens zou ik het niet leuk vinden als mijn vriend 2 avonden per week zou gaan werken maar dat heeft met gezelligheid te maken en dat we het al zo druk hebben. Als hij het echter erg graag zou willen zouden we er vast wel uit komen.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als ie bang is dat zijn eten niet op tafel staat, dan komt hij toch lekker bij je eten in het restaurant:D

Sorry voor m'n flauwe opmerking, maar ik vind zijn reden nogal ouderwets, beetje "het enige recht van een vrouw, is het aanrecht"..

Tuurlijk moet het in overleg en komt hij nou met goede redenen waarom hij het vervelend zou vinden, okay. Maar dit komt nogal bekrompen over..

Succes met je beslissing.

7. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Meis... je maakt zelf de beslissing... dus ik ga niet zeggen wat je wel of niet moet doen, ik zit niet in jouw situatie. Maar ik wilde je wel even een hart onder de riem stoppen mbt avondwerk. Ik heb sinds tijden eindelijk een baan gevonden waarin ik het super naar mijn zin heb: ambulant jeugdhulpverlening/jongerenwerk. Dat betekent dat ik minimaal 1 avond per week tot 11 uur 's avonds werk (in een vier weken rooster) en maximaal 3 avonden met twee tot 11 uur 's avonds en 1 vrijdag tot 2 uur 's nachts. lk werk 40 uur en mijn vriend werkt ook twee avonden in de week tot 9 uur 's avonds en wij krijgen het ook allemaal rond met de kleine... ;) Moet wel zeggen dat mijn vriend niet zo van de oude stempel is en dus net zo makkelijk luiers verschoonde, eten klaar maakte en nachtflesjes gaf...

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja zulke mannen bestaan nog wel hoor haha, maar hij is niet helemaal van "het enige recht vd vrouw is het aanrecht" want hij laat me heus wel vrij en me mijn eigen ding doen.
    Luiers verschonen doet hij wel hoor haha, doet hij regelmatig bij mijn kleine nichtje. Dus daar hoef ik niet bang voor te zijn.

Gisterenavond hebben we het er goed over gehad, het is niet alleen het eten, hij vind het fijn als ik s'avonds thuis ben, ik krijg geen reiskosten (4km) dus betekend slijtage aan de auto, hij is bang dat als ik zwanger raak daar geen contractverlenging krijg, (waar ik nu zit hoef ik nog 1 jaar te werken en dan moeten ze me voor vast aannemen).
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het daar wel met hem eens ben met reiskosten enz. Ik weet dat ik waar ik nu zit geen enkel risico loop en is 4 straten bij mij vandaan.

Ik ga er nog eens goed over nadenken.

Bedankt voor jullie antwoorden meiden.

9. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik zou zerggen ga eens een paar dagen mee lopen misschien vind je het wel helemaal niks.

wat j vent vind is 10% belangrijk en wat jij vind is 90% dus ga het eens proberen.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kijk dat van dat zwanger raken vind ik wel een goed argument, maar dan is het nog altijd jouw beslissing.

Mijn man werkt in de horeca en hij kookt altijd omdat ik er echt een hekel aan heb. Maar als hij s avonds moet werken kookt hij van te voren voor me of er zit nog iets in de vriezer of ik maak een broodje. Soms kook ik wel zelf.
    Maar dit is nooit een argument in welke discussie dan ook. Ik vind het lief wat hij voor me doet, maar het is toch niet mijn recht?

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    een mogelijke zwangerschap dat zou inderdaad msschien niet zo handig zijn met deze baan v 32uur. Want kun je daar in ook minder gaan werken?
    4km kun je amper slijtage noemen................!
    maak n lijstje voor jezelf, heel eerlijk met voors en tegens, dan komt t antwoord vanzelf!

12. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    je vriend heeft goede argumenten vind dat hij gelijk heeft en het is ook makkelijk. maar ik zit ook te denken: (heb vanmiddag al een stuk van dit topic gelezen en wilde graag weten hoe je gesprek met vriend uitgepakt heeft) als je graag iets anders wilt, dus het op je huidige werk wel gezien hebt. moet je daar ook over nadenken.
    je zou inderdaad een paar dagen mee kunnen lopen, zoals anstefay zegt.
    je kan ook vragen hoe het zit met verlenging van je contract. weet niet hoe dat precies gaat, maar misschien zou je (met een omweg?) kunnen vragen hoe het zit als je zwanger bent? (doe maar een gooi)

op mijn werk heb ik het ook niet super naar mijn zin, als ik iets anders zou vinden wat me erg leuk lijkt zou ik er ook nog over twijfelen, want heb nu tijden van 9-16 (soms van 7-16 en tegenwoordig ook avond en weekenddiensten) en een vast contract.
    luister ook naar je eigen gevoel, want dat is ook erg belangrijk.
    succes

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi noesje,

als je 4 km rijden nadelig vindt qua slijtage (?) van de auto, dan denk ik eigenlijk dat je niet graag genoeg (meer) wilt veranderen van baan.

of dat nu komt door je man of door jezelf, dat weet alleen jij...

succes!

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    De slijtage bedoeld hij meer de bezine eigenlijk, n beetje verkeerd weggezet. Mijn auto is niet echt zuinig nl

Bij de baan waar ik nu zit wordt mijn contract een vast contract, en de basin roept altijd jij hoeft je eigen echt geen zorgen te maken over je contract hoor.
    Wat de andere baan betrefd maken ze mooie beloftes, maar dat heb ik vaker meegemaakt, dan komt er uiteindelijk niks van.

Zometeen ga ik werken, en vanavond lekker vrij dus ga ik er nog eens goed over nadenken, want indd met kinderwens is het mischien niet zo heel handig om over te stappen enz.

Jullie horen het van me meiden, bedankt voor jullie antwoorden en meningen over de baan

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik rijdt ook 4 kilometer naar mijn werk, 3 maal per week en met mooi weer op de fiets of heb je geen fiets? Ik tank 1x per maand! (ik heb een Renault Scenic, niet superduur, maar ook niet goedkoop in de benzine) en gebruik de auto buiten mijn werk ook regelmatig..

Dat je het eng vind qua contract en eventuele zwangerschap kan ik me voorstellen...Hoelang wordt je proeftijd bij je nieuwe baan?

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

4 km is toch te fietsen? (heb niet het hele topic gelezen dus misschien dat je daar al op hebt gereageerd...)

Wij fietsen 3 km in 10 minuten, iedere dag.

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @noesje: je enthousiasme van je eerste bericht over de nieuwe baankans is weg (gepraat door echtgenoot?);
    volgens mij ben je er al uit..

ik zeg enkel: volg je hart!

;)

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mijn enthousiasme is niet weggepraat door mijn echtgenoot, ik heb het er ook met mijn beste vriendin over gehad en die zegt ook: meid je bent nu s'avonds lekker thuis tenzij er een feest is of als het iets uit loopt in de weekende qua overnemen, als je straks een kleintje hebt hebt is het toch juist lekker dat je de kleine samen op bed kunt leggen. Je weet dat je daar goed zit en je geen zorgen hoeft te maken over je contract.

Ik weet dat er niet echt een mogelijkheid is om minder te gaan werken bij de "nieuwe" baan. De proeftijd is 3 maanden en een half jaar contract.
    Nu heb ik mijn laatste jaarcontract en dan wordt het een vast contract.

Een klein lijstje:
    Voordelen huidige baas:
    4 straten verderop
    s'avonds thuis
    niet ieder weekend werken
    uitzicht naat vast contract
    hele leuke collega's
    fooi voor jezelf (gemiddeld 20 euro per dag)
    als de basin er niet is heb ik de leiding

Voordelen aangeboden baan:
    in een echt restaurant
    30 cent meer bruto uurloon
    wijnproef cursus

euhm meer voordelen kan ik eigenlijk niet bedenken voor de aangeboden baan om eerlijk te zijn.

Het lijkt me echt een superleuke baan maar toch denk ik dat ik blijf waar ik nu zit. Ivm kinderwens, sfeer, contract, tijden.

Meiden bedankt voor jullie meningen, maar na lang en veel denken en twijfelen blijf ik bij mijn baantje wat ik nu doe.

liefs Noesje

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Noesje het klinkt als een weloverwogen beslissing nu. Goed van je.
    Het helpt vaak om een lijstje te maken met voor en nadelen, wat je nu ook gedaan hebt. Zo zie je maar, als je het dan voor je ziet is het ineens veel minder rooskleurig ( die nieuwe baan) als dat je dacht !
    Fijn dat je er uit bent in elk geval!

20. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    je volgt je gevoel, goed dat je er nog met iemand over gepraat hebt die iets objectiever is.:)

Deel Deze Pagina