Hoi, Zoals elke laatste week van september krijgen we een oproep van de huisarts binnen voor de reguliere griepprik omdat we astma hebben. Maar nu staat er ook bij dat we in November een 1e prik krijgen voor de mexicaanse griep en in december de 2e prik. Had het pas begin volgend jaar verwacht omdat ik ergens had gelezen dat ze de bijwerkingen nog niet exact wisten. Heeft iemand anders hier hem ook binnen ?
ik krijg ook de griepprik + die voor de mexicaanse griep via werk wij moesten het voor 4 oktober inleveren maar er stond niet bij wanneer ik hem dan zou krijgen.
Wij krijgen de reguliere griepprik op 14 oktober en dan de mexicaanse griepprikken op 11 november en 9 december. Had het alleen nog niet zo snel verwacht.
Hier nog niets gehoord over de mexicaanse griepprik. De griepprik krijg ik hier op 7 oktober. Ik geloof dat ze hier dit keer vrij vroeg zijn.
Ik heb de oproep ook binnen. De datums weet ik niet zo uit mijn hoofd. In de brief stond dat je ze met intervallen van drie weken kreeg. Liefs Hummel.
ja vallen kinderen/babys ook onder de risicogroep? mijn dochtertje is wel vatbaarder voor ziek zijn.. vooral in de winter.. vorig jaar lag ze in het ziekenhuis omdat ze een luchtweg infectie en griep had.. ze was ook 3 maanden te vroeg geboren hoor. ze is nu bijna 4 jaar. Maarja dat horen we vanzelf wel denk ik, toch?
ik hoop wel dat Ties een oproep krijgt... voor mezelf maakt het niets uit, ben sterk genoeg om een milde griep te doorstaan. maar mijn zoontje is pas 7,5 week oud..
volgens mij krijgen kinderen op dit moment niet standaard de vaccinatie. Alleen als ze toch al te maken hebben met een longaandoening, of een andere aandoening waardoor ze meer risico lopen. Volgens mij was dit zo'n beetje het laatste bericht erover: 'Algehele vaccinatie Mexicaanse griep niet nodig' | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Hier ook de oproep binnen staat met grote letters dit de reguliere griepprik! dus niet Mexicaanse! hihi ik moet hem op 6 oktober halen ook heel vroeg volgens mij
ik krijg de griepprik en de mexicaanse griepprik griepprik 15 of 17 oktober volgens mij. 3 weken later 1e mex. prik en 1 of 3 dec. 2e mex. prik
mijn zoontje heeft ook oproep voor mexicaanse griepprik gekregen, ik weet alleen niet waarom ?? krijgt normaal nooit een griepprik. hij is pas vijf jaar.
Even een vraag, misschien weet iemand dit...? Als ik de Mexicaanse griepprik(ken) heb gehad, en ik geef mijn zoontje borstvoeding, krijgt hij toch de antistoffen die mijn lichaam aanmaakt via de borstvoeding binnen? Moet hij dan alsnog die Mexicaanse griepprik hebben, want de antistoffen heeft hij al binnen....
Ik snap even iets niet... Ik werk in de gezondheidszorg, en zou dus in een risicogroep vallen. Dus moet ik worden ingeent. Maar dan kan ik toch nog het virus overdragen doordat ik het bijv: aan mijn handen, uniform of schoenen heb zitten? Als ik ingeent word betekend dat alleen maar dat ik zelf niet ziek word en dan op die manier iemand besmet. ok, ik snap het nut van handen wassen enz, maar ik zie het eerlijk gezegd nog niet gebeuren dat ik in vol ornaat (mutsje, mondkapje, wegwerpschort, overschoentjes enz) bij mijn bewoners naar binnen moet.
HIer ook oproepen gehad voor alle prikken... Griepsprik ga ik zowiezo wel doen kon volgens mijn verloskundige geen kwaad... Over de spuiten van de mexicaanse griep zei ze dat dat ook niet veel kwaad kon maar dat daar minder over bekend was dus daar twijfel ik nog over...