Heeft iemand van jullie IVF of ICSI gedaan in een ziekenhuis in Nederland waar de artsen (ook) bereid waren 3-4 keer pregnyl (of een ander merk maar iig dus HCG) te laten spuiten na de tp om de innesteling te bevorderen (al is niet bewezen dat het zou werken)?
Hoi, als je een indicatie hier voor hebt, dan denk ik dat ze daar in elk ziekenhuis wel toe bereid zijn toch? Ik zelf spuit op de dag van tp 1500 eh en daarna nog 3 keer 1500 eh ( 1 keer per 3 dagen ). Ik gebruik dit als luteale ondersteuning omdat ik steeds erg snel na tp of behandeling ongesteld werd. Toevallig vanmiddag de laatste pregnyl gespoten na cryo tp vorige week. Tot nu toe heeft het bij mij nog niet geresulteerd in een zwangerschap, wat het resultaat is van deze tp weet ik volgende week. Overigens ben ik onder behandeling in Zwolle, Isala klinieken.
Hier krijg ik 10.000 pregnyl voor de punctie en dan nog 1x 5000 op de avond vd terugplaatsing, 1x 5000 op dag 2 na de tp en 1x 5000 op de 4e dag na de tp.
Ik heb het altijd gewoon op eigen initiatief gedaan. In Duitsland kreeg ik het uiteindelijk ook gewoon voorgeschreven, in combinatie met Progestan.
Dank jullie wel! Maar wanneer vindt een arts dat hiervoor een indicatie bestaat. Mijn normale luteale fase is maar 8 of 9 dagen. met utrogestan wordt dat 11 dagen. Dat vinden ze zeker geen indicatie.... Hoeveel tijd zit er bij jullie tussen punctie en ongesteldheid? En tellen jullie dan als echt rood bloed door de utrogestan heenkomt of ook bruin bloed? Wat jammer dat het jou wensmama nog niet geholpen heeft. Hopelijk deze keer wel!! Begrijp ik dat je 12 dagen na de tp de laatste keer pregnyl spuit? Bij jou RoGiJuli hanteren ze dus weer een heel ander systeem waarbij je al op dag 4 na de tp de laatste pregnyl krijgt. ...
Ik ga voor de tp van de cryo (als ik die heb, want na 2 weken nog steeds geen bericht maar wel een neg zwangerschapstest) ook een pipelle doen in het Amstelland ziekenhuis. Daarna (daardoor weet je natuurlijk nooit zeker) werd jij zwanger zie ik! Gefeliciteerd!!
Er zijn genoeg meiden die over hebben en die het je met alle plezier geven Via ZP mag het niet, maar via het IVF-moeders forum wel. Mocht je het aandurven (ik weet dat er ook tig tegenstanders zijn van 'zelf doktoren'); PB me maar
Net nog ff zitten kijken maar het is 2x voor de punctie. 1x avond vd punctie 1 x dag 2 na punctie 1x dag 4 na punctie (=dag 1 na tp). Aangezien ik alle keren na ivf gelijk zwanger was weet ik niet hoe snel ik ga bloeden Mijn lf is normaal 10-11 dagen maar daar werd niet naar gevraagd. hier is het dus standaard pregnyl. Heb ook 1x bolletjes gehad na punctie en daar raakte ik ook zwanger door
Ik redt zonder soms net 10 dagen na punctie, dat was voldoende indicatie om pregnyl te mogen spuiten na tp, spuit op dag 3, 6 en 9 na tp.
UMC Utrecht. Maar idd wat je zegt: een LF van 11 dagen met utro is geen indicatie. Dat zou lang genoeg zijn.
Ja dat denk ik ook. Ik had deze eerste IVF bruin bloed op 11 dagen na de punctie. Dus dan zou luteale fase 10 dagen zijn maar als ze pas bij rood bloed gaan tellen kom ik uit op 11 dagen en dat zal wel te lang zijn. Nou ja ik ga het gewoon vragen Dank je voor het meedenken!
Pregnyl na de eisprong/punctie spuit je om je luteale fase te ondersteunen. Het heeft dezelfde functie als Utrogestan, namelijk extra progesteron toedienen. Je krijgt al Utrogestan en daarmee valt je luteale fase binnen de normen (minimaal 10 dagen). Ik snap dus niet zo goed waarom je dan Pregnyl wilt hebben? Het heeft dezelfde functie als Utrogestan en dat gebruik je al. Je krijgt nooit Utrogestan en extra Pregnyl tegelijk. Het is het een of het ander, met beide hetzelfde doel. Switchen van Utrogestan naar Pregnyl heeft absoluut geen meerwaarde.
Ik dus wel. Baadt het niet, dan schaadt het niet, vonden ze in Duitsland. En waar het aan gelegen heeft kan natuurlijk niemand zeggen, dat zijn ongetwijfeld alle factoren bij elkaar plus een enórme dosis geluk geweest, maar ik ben toen wél zwanger geraakt.
Ja zoveel had ik al begrepen. In Nederland althans. In het buitenland wordt wel een combinatie van beide voorgeschreven ook als de luteale fase niet te kort is. Sommigen waren daarna zwanger maar het is niet bewezen dat dat komt door de pregnyl. Overigens heb ik begrepen dat er ook genoeg artsen zijn die minimaal 11 dagen hanteren voor een luteale fase. Niet zo heel gek nu de innesteling heel vaak pas op dag 9 plaatsvindt. Mocht er een kans zijn dat pregnyl helpt om mijn luteale fase te verlengen of dat dit medicijn de innesteling bevordert dan probeer ik dat graag als een arts mij die kans geeft. Ik ben al 41 dus daarom misschien wat meer geneigd tot onbewezen protocollen.
Niet mee eens, met utrogestan werd ik bij de 1e ivf een paar dagen na tp al ongesteld, dwars door het gebruik van de utro heen. Met het gebruik van pregnyl heb ik een beduidend langere LF. Maar ts, het is idd wel zo dat jij o.i.v. de utro een wellicht acceptabele LF hebt.
Ik heb even wat research gedaan en het enige waar bewijs voor lijkt te zijn dat het helpt bij de innesteling is als je vlak voor de tp 500 IU HCG in de baarmoeder brengt. Voordat ze dat in Nederland gaan doen zijn we zo 10 jaar verder http://www.fertstert.org/article/S0015-0282(11)02619-7/fulltext Conclusion(s) Intrauterine injection of 500 IU of hCG before ET statistically significantly improved the implantation and pregnancy rates in IVF/ICSI.