Hallo! ik krijg op het moment een ww uitkering op basis van 38 uur. Ik ben bezig voor een baan maar dit zou maar 20 a 24 uur zijn. Nu had ik gehoord dat ww de resterende 18 a 14 uur kan aanvullen maar dan moet ik voor die uren blijven solliciteren. Hoe werkt dit precies? Als ik een baan aangeboden krijg voor 38 van uwv moet ik deze dan aannemen? Of kan ik gewoon de 20 a 24 uur baan behouden en moet ik solliciteren naar en baan van 14 a 18 uur? (Ik heb mijn ww uitkering overigens gekregen voor 1 juli 2015) groetjes, mireille
Beste Mireille, Je hebt een WW-uitkering voor 38 uur. Je bent bezig voor een nieuwe baan maar dit zou voor minder uren zijn. Je wilt weten hoe het zit met solliciteren voor de overgebleven uren. Voor de uren waarvoor je nog een uitkering ontvangt houd je sollicitatieplicht. In jouw geval is dit voor 14 of 18 uur. Krijg je een baan aangeboden voor 38 uur? Overleg dan met je adviseur werk wat je in dit geval kan doen. Ook andere vragen over je sollicitatieplicht kan je altijd via de werkmap stellen aan je adviseur werk. Actuele informatie over solliciteren als je gedeeltelijk aan het werk gaat vind je hier. Succes met de sollicitatie. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare