Liegen

Discussie in 'De lounge' gestart door popje, 23 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Wist je dat....
    ..... Baby's van zes maanden al kunnen liegen? Ze kunnen na een half jaar bewust 'nephuiltjes' produceren om hun zin te krijgen. Rond hun tweede levensjaar zijn ze volleerde jokkebrokken.

    Dit las ik een een jonge vrouwen blad,

    Vind het wel grappig :D :D
     
  2. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    haha :)
    zo klein en dan al kunnen liegen.. :)
     
  3. Josh is kon dat al vanaf 4,5 maand (floepert!). En dan die grijns die hij trekt wanneer hij zijn zin krigt en ik er dus weer eens ingetrapt was, echt onbetaalbaar :) .

    Ik had ook gehoord dat het "pas"vanaf 6 maanden kan, en was er dus nog helemaal niet op berekent.
    Maar meneer hier had het al gauw door, boefje.
     
  4. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Ik zie het als manipuleren. Hij/zij zet je in beweging.

    Manipuleren is een eigenschap die volgens geleerden teruggaat naar het begin van onze mensheid.
    Manipulatie hoeft niet negatief te zijn, maar doordat 'het slachtoffer' het vaak niet direct door heeft is m.i. wel vals.
    Bij baby's en peuters kan ik het nog wel ontroerend vinden... een vorm van overleven :)

    Echter, sommige volwassenen hebben het tot kunst verheven :p niet mijn slag mensen...maar nu ga ik geheel off-topic.

    Groetjes,
    Danielle
     
  5. Goed gezegd Dushi!
     
  6. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier doet Joris dat ook al een tijdje! Moet er altijd wel op lachen, maar ik hoor precies wat voor huiltje dat dat is!
     
  7. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    haha hier ook duidelijk verschil te zien.
     
  8. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Acteren is dat meer... Net als dat mijn kleine meid het erg leuk schijnt te vinden als ik schrik van haar hoestje. *kuch kuch* ik:"och Nena, wat doe je nou?" En dan extra paar kuchjes erachteraan gooien en hard gaan lachen. :D
     
  9. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier dat kuchje ook om aandacht! :D
     
  10. Volgens de mevrouw van de kraamzorg, die we een aantal weken geleden op bezoek hadden, waren kinderen tot hun eerste jaar zich nergens van bewust.
    Nu hebben wij nog geen kinderen maar ik was het daar echt niet mee eens.....
    En dat blijkt nu wel weer!
     
  11. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Onze HA zegt ook dat kinderen niet kunnen acteren of op deze manier aandacht kunnen vragen.
    Nou ik weet het wel zeker dat ze het weten.
    Yildiz deed ook steeds dat kuchje en vooral als we er op reageerden dan deed ze het extra.
    Op een gegeven moment reageerden we niet meer en toen hield het ook weer op.
     
  12. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Haha wat grappig om hier van dat kuchje te lezen!
    Mijn zoontje doet dat ook, als ie kucht, ga ik altijd heel overdreven (maar zachtjes) op zijn ruggetje kloppen en doe ik net of ik in paniek ben, dan kucht ie nog een paar keer terwijl dat helemaal niet nodig is, erg grappig! :)

    En dat nephuiltje komt me ook erg bekend voor, als ie begint te dreinen, kijk ik hem heel verschrikt aan en zeg ik 'wat'? en dan moet hij altijd lachen.
     
  13. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz doet het nu steeds als haar vader weg gaat naar zijn werk.
    Dan staat ze aan de deur en dan doet ze dat kuchje en dan rent hij snel naar der toe en zegt aaaah stil maar haha! prachtig hoe ze dat iedere dag weer doet.
     
  14. Niet meer actief

    die mevrouw is zich zelf nergens van bewust.
    ZO dat is eruit :D
     
  15. hahahahaha.....dat denk ik ook ja!
     
  16. sim

    sim Niet meer actief

    grappig van die kuchjes, hier ook zo'n dramaking, hij kan sinds kort ook heel theatraal lachen, heel geforceerd haha, maar ik zie het ook als manipuleren.

    hij is nu 8 maand en zoekt ook al duidelijk grenzen, zo staat er bij ons in de keuken een prullenbak die heel interessant is, hij gaat er heen, kijkt eerst ons aan en raakt m dan aan, kijkt weer en wacht op die 'nee?'
     

Deel Deze Pagina