Hoi, ik ben 27 weken zwanger en ik wil borstvoeding gaan geven. Graag zo lang mogelijk. Nu lees en hoor ik dat je naar behoefte moet voeden. M.a.w. Voor je kindje huilt van de honger al aanleggen. Ik wil daarvoor een babyfoon met camera kopen, zodat ze op haar kamertje kan slapen en ik en mijn man haar kunnen zien bewegen en sabbelen voor ze gaat huilen. Ik kan haar dan aanleggen voor het huilen. Ik ben namelijk bang dat als ik ga werken en ik haar tot twaalf weken constant bij me had het een probleem kan worden, omdat de routine helemaal anders wordt. Ik ga amelijk 4 x 9 uur werken. Dat is behoorlijk en als ze dan gewend is dat ik altijd in de buurt ben, ben ik bang dat ze en ik het daar onnodig moeilijk mee gaan krijgen. Ik wil voor die tijd dat ze went aan de fles en zelfstandig slapen. Twaalf weken is zo voorbij? Wat is wijsheid?
Hoi, Houd je kindje de eerste 4 weken gewoon bij je op de kamer. Zo leer je elkaar kennen. Daarna heb je voldoende tijd om je kindje te laten wennen aan het slapen op het eigen kamertje. Dan kan een babyfoon met camera fijn zijn, maar 's nachts zal je reageren op geluid. Ga toch voeden op verzoek, dit is goed voor je productie. Op de crèche/bij de oppas kan je ook gewoon een flesje op verzoek geven met moedermelk. Ga vanaf 6 weken oefenen met een flesje. In het begin hoeft het echt niet een hele fles te zijn, daar werk je langzaam naar toe. Ga dus vanaf 6 weken na elke ochtend voeding nakolven. Zo heb je meer dan voldoende voorraad tegen de tijd dat je gaat werken. Je voorraad hou je in stand door op je werk te kolven op de tijden dat je kleintje ongeveer zou drinken. Is het een idee om naar een voorlichtingsavond van een lactatiekundige bij jou in de buurt te gaan? Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe. Groetjes Saskia