Vakantie alleen

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik weet niet goed of ik dit nou in het alleenstaande moeders forum moet plaatsen of hier... Maar vroeg me af waar ik heen kan als alleenstaande moeder met mn dochter van 2 dan. (nu anderhalf maar dan 2 als we gaan)

Ik wil HEEEL graag naar egypte maar iedereen raad dat me af, dan wil ik naar turkije of italie maar daar ken ik de bevolking te goed om in mn eentje daar naartoe te gaan, Spanje is niet leuk met kind erbij moet je met vrienden doen en ben ik vorig jaar al heen geweest...

Wie heeft er goede ervaringen met vakanties als alleenstaande ouder met kind(eren) en heeft dus een goede aanrader voor me?

Als ik alles goed regel en het resort niet verlaat zonder reisleider is Egypte toch niet zo erg? Wil daar al zooo lang erg graag heen...

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

egypte is gewoon goed te doen hoor, als je gewoon een leuk resort / hotel boekt is er niets aan de hand ...

Mensen die zeggen dat je er alleen maar ziek word die hebben het helemaal mis .. Ja als je bv een ijsje neemt van een kraampje langs de weg wat de hele dag in de zon heeft staan broeien dan kan je ziek worden maar je word niet sneller ziek in Egypte dan in bv Turkije ...

En de canarische eilanden is dat misschien een optie ??

3. VrouwtjeRomy

nee mijn baas is heel erg vader-achtig haha en zegt dat ik daar niet heen moet gaan als alleenstaande moeder want je zou op elke piramide hoek verkracht kunnen worden (even overdrijven nu he) maar daar kwam het op neer.

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ik zou niet weten waarom je niet naar een resort in Egyte kunnen. En ook zou je dan best met een excursie meekunnen die via de reisorganisatie gedaan wordt. Ik zou alleen niet zelf buiten het resort gaan, en ook niet met taxi of zo, maar dat zou ik ook niet gauw doen met mijn man (met zijn tweetjes buiten hotel/resort) ten minste wel op de drukkere plaatsen en overdag maar niet 's avonds of een hele dag want dan word je GEK van het gerope om baksjies....

Qua eten, de eerste week hadden we nergens last van (Nijltocht) de tweede week resort en toen werden we allemaal 1 dag ziek.... Het is heel goed opletten met alle ongekookte groenten, ijsblokjes etcetc. maar dat heb je in wel meer landen....

Waarom eigenlijk dan geen Italie?

Wat misschien dan wel leuk is is een Grieks eiland, die grieken zijn echt DOL op kinderen, overal kinderstoelen, speelplekjes in restaurants, kindermenu's enz.

Succes!

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Idd de griekse eilanden zijn ook leuk, wij zijn afgelopen jaar naar Rhodos geweest en dat was super, mooi hotel, dicht bij de luchthaven, mooi strand, goed eten .. En het jaar ervoor zaten we in Kos dat was nog leuker .. Leuke animatie voor grote en kleine kinderen ..echt super ..

Denk idd dat de griekse eilanden een topper zullen zijn :D

6. VrouwtjeRomy

nee niet italie. ik ben blond, wil daar niet als meisje alleen rondlopen.

Griekenland is misschien ook wel een idee als ik het zo hoor! en ja met eten moet je altijd voorzichtig zijn ja...

7. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Je kan gerust naar Turkije gaan hoor, ik ben daar ook geregeld alleen geweest (en ik ben echt niet heel lelijk ofzo :p) en niemand die je lastig valt, zeker niet als je uitstraalt dat je daar geen behoefte aan hebt! En bovendien zijn het hele aardige, gastvrije en behulpzame mensen!

8. VrouwtjeRomy

ik heb nogal problemen met zo'n uitstraling... blijkbaar heb ik een spreek-me-alsjeblieft-aan-want-ik-ben-enorm-wanhopig-blik in mn ogen ofzo want heb daar wel meer problemen mee en dat kun je in het buitenland maar beter niet hebben is mijn mening zo haha

zijn er mensen met ervaring met Egypte? Ben wel erg benieuwd wil er heeeeel graag heen... anders dan toch maar kreta, daar ken ik nog wat lokale mensen en is ook wel gezellig... alleen ik ken daar niets voor kinderen. maar misschien is dat de plek waar ik standaart kwam en moet ik wat verder kijken dan mn neus...

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik vraag me af waar van Spanje jij bent geweest als je vind dat je dat met vrienden moet gaan.

Zijn genoeg plaatsen waar je met je kindje heen kan gaan in Spanje, vooral het zuiden van Spanje ;) ..

Turkije, vergeet dan niet een hepatitus prik te nemen.

Italie valt opzich ook wel mee hoor :p aan 't gardameer heb je zoveel leuke parken wat kind vriendelijk is etc.

10. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    waarom wil je per se naar egypte als je niet van je resort af gaat komen? Ik ben meerdere malen daar geweest maar zou daar niet heen gaan met een kindje van 2 en alleenstaand hoor...eerder leuk resort in griekenland ofzo....Egypte is leuk als je duikt of als je e.e.a. gaat bekijken...

x

11. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik ben, als alleenstaande moeder, met mijn (destijds nog) 2 kids naar tenerife gegaan naar een resort.
    Was erg lekker hoor en goed te doen.

Deel Deze Pagina