hallo mede moeders, Ik ben momenteel aan het afbouwen van de bv en over aan het gaan op fv. Nu kreeg onze dochter altijd om de 3 uur een voeding. Dat is 6 voedingen soms 8 per dag. Maar als ik 6x200ml flesvoeding doe zit ik op 1200ml. En nu hoorde ik dat baby's maximaal 1000ml mogen hebben per dag. Ze drinkt niet alle flessen helemaal leeg, ze laat meestal tussen de 30-50 ml staan. Ze krijgt nu overigens 2 flessen per dag en is zelf 8 weken oud en weegt ruim 5 kilo. Kan het kwaad ? Ik kan haar toch moeilijk minder eten gaan geven. Gr Simone
maar gaf je van BV ook 6 x 200 dan? Je kolfd? anders kun je het niet weten lijkt me. Bovendien is BV sowieso veel lichter verteerbaar dus best kans dat ze daar minder van drinkt. (FV) Je bent langzaam aan het overstappen he niet ineens, dus als je BV bij blijft geven en twee flessen, later drie bijvoorbeeld, kan het vanzelf wel goed komen denk ik.
het is belangrijk dat je kindje niet meer dan 30 schepjes poedermelk binnenkrijgt over 24 uur. want dat is niet goed voor de niertjes (ivm de eiwitten die erin zitten). de hoeveelheid vocht maakt niet uit. dus nu hoef je de bv eigenlijk niet mee te rekenen aan vocht, want dat kan je baby prima verteren en verwerken. ik begreep dat als je volledig op de fv zit je je dan dus aan die 30 schepjes moet houden. in principe gebruik je dan 900 water, maar incluisief die schepjes kom je dan aan 1000 ml voeding. als je baby dan nog hongerig is of moeilijk kan poepen kan je overwegen om per fles meer water te gebruiken dan de 30 ml per schepje. dus bijvoorbeeld 190 ml water / 6 schepjes. (dus 10 ml water extra). snap je het nog?? als je nu overgaat van bv naar fles voeding dan zal ze vanzelf meer tijd tussen de voeding gaan laten zitten. (omdat fv zwaarder op de maag ligt en omdat ze met de bv wrsch minder ml binnenkrijgt per keer en met de fv dus meer volume/ml in haar maagje krijgt.) succes met afbouwen. ik zelf zit er nu ook midden in bij 5 maanden (kreeg 8 - 10 bv per dag) ik heb nu1 voeding vervangen en ben met de tweede bezig. ik merk dus dat ze na de fles langer tevreden is...
ik lees nu dat je kindje nog jong is. dan is het slim om de regel 150ml x kg lichaamsgewicht = aantal ml voeding per 24 uur toe te passen. dit delen door het aantal voeding dat je per 24 uur geeft. dan weet je zeker dat je niet te veel geeft. (bv kan je onbeperkt geven trouwens, daar hoef je de regel niet op toe te passen. maar met die rekensom kan je uitrekenen hoeveel ml fv je per voeding ongeveer wilt geven)
200cc is veelte veel joh! Als je borstvoeding gaat afbouwen, biedt dan flessen van 120/4 of 150/5 aan. Op verzoek, net als borst. Een kind met het gewicht van jouw kind mag per dag ongeveer 750cc aangemaakte voeding op een dag, dat komt neer op 25 schepjes. Met twee flessen van 200cc zit je al over de helft van wat je kind in totaal kan hebben. Met voeding uit een fles (maakt niet uit of het mm of kv is) kun je heel gemakkelijk overvoeden bij een kind dat borst gewend is door het doordrinkeffect dat je met een fles hebt. Melk komt op een heel andere manier ui een fles als uit een borst, en voor sommige kinderen is dat heel verwarrend, ze weten niet wanneer ze moeten stoppen. Omdat een fles minder werk is drinken ze t snel te veel. En als je afbouwt: vooral niet haasten! Bouw eerst 1 voeding af, kies daarvoor de voeding waarvan je de indruk hebt dat je kind er toch al wat minder drinkt. Teek per voeding die je afbouwt tien dagen tot twee weken uit, zodat je kind rustig aan de kunstvoeding kan wennen en je borsten rustig aan het minder voeden kunnen wennen.
Vind t meevallen. Bij mij dronk Dean ook met acht weken 5x200. Cb zei ook dat zolang hij t er niet uitgooit of overdreven veel aankomt hij ht kennelijk wel nodig zou hebben. Bv mag zoiezo onbeperkt dus t kan geen kwwad. Was met afbouwen na ongv. zes weken volledig over op flesvoeding.
Ik vermoed dat Dean niet 8x per dag 200cc dronk? Juist als je kv en mm gaat combineren moet je enorm uitkijken dat niet overvoert!
Onze dochter is nu 8 weken en weegt 5610 gram. Volgens de verpakking moet ik dan 200ml maken. Ze krijgt dit lang niet op hebben we gemerkt. Van de 2 flessen die ze nu krijgt drinkt ze maximaal 160ml op. Maar meestal zo rond de 100ml. Ze heeft nu regeldagen dus drinkt ze wat meer. Bedankt voor de reacties in ieder geval
vandaag toevallig na cb geweest hier ook hongerig babytje hij drinkt nu 6x en hielt me aan de max 1000cc regel met een mopperend kind af en toe. Nu is hij 9 weken en 6000 gram was al 4200 met geboorte. Hij moet nu 5x 200cc overdag gaan drinken als hij s'nachts komt mag ik max 100cc geven dus ga er dan 100 over heen dit een week doen dan moethij de nachtvoeding er af gaan gooien doet hij dit nuet dan overstappen na voeding voor hongerige baby's dit deed ze liever niet omdat ik ook jbpm al in voeding heb ivm verborgen reflux.
In dit soort gevallen moet je dus echt niet naar de verpakking kijken, dat zou gevaarlijk zijn voor je kind. 200cc met 8 weken is gewoon heel erg veel, dat is eigenlijk het maximum dat nog gezond is per keer (210/7 is een ongezond grote plens). Maak nou maar gewoon per keer 90/3 of hooguit 120/4, en blijf daarnaast gewoon op verzoek aanbieden.
mijn kindje krijgt ook al vanaf 7 weken 2 flessen van 200cc de rest 165 volgens cb is dat geen probleem omdat hij op gewicht is dat het goed kan.hij drinktze schoon leeg. ik denk dat je moet kijken wat jekindje wil vaak voel je het zelf het beste aan. als je kindje per keer minder wil zou ik hey pak echt niet aanhouden hoor ieder kind is anders!