50/50 deal auto's

Discussion in 'De lounge' started by Nipa18, Feb 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    Hoe zit dat nou nu het eerste deel betalen van de auto en volgend jaar het andere deel zonder rente? Maar er staat wel onder let op geld lenen kost geld? Waar zit de adder?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Volgens mij is het zo dat als je op de uiterste datum (een jaar later bijv) niet dat geld hebt afbetaald(de andere helft) je per dan rente gaat betalen, dus alsnog op afbetaling. Verder zou ik het niet weten eigenlijk.

3. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Volgens mij wordt er ook een BKR-check gedaan en wordt je BKR-geregistreerd omdat je nog een uitstaande schuld hebt.

Eerlijk gezegd zou ik zeggen... niet doen. Stel je voor dat je die auto komend jaar total loss rijdt... dan moet je volgend jaar toch nog een halve auto betalen. Dat lijkt me zo sneu.

Maar goed, dat vroeg je niet ;).

4. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

In principe is een auto op afbetaling kopen ook "lenen" dus misschien vandaar "pas op geld lenen kost geld".

Persoonlijk zou ik hier nooit gebruik van maken.
    Heb je geen geld voor iets koop het dan niet.

5. Zus

Zus Fanatiek lid

Jun 25, 2008
    1,081
    0
    0
    Ik denk idd ook dat dit zo is. Mocht je van jezelf weten dat je het overige deel netjes bij elkaar spaart. Gewoon doen, dan heb je een nieuwe auto en alle garanties en voordelen die daar bij horen.

Verhaal van total loss is niet echt waar. Neem aan dat je een nieuwe auto all risk verzekerd. Dan krijg je de eerste 3 jaar nieuwwaarde uitgekeerd mocht hij total loss raken. Zorg wel dat je de juiste cataloguswaarde doorgeeft incl. alle accessoires etc.

6. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    Wil geen nieuwe auto hoor! Maar vroeg me dit al een tijd af?

7. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Zitten registratiekosten (van de 'lening' dan) aan vast, misschien dat het daar ook mee te maken heeft?

8. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    Grote kans dat je 'korting' krijgt als je de auto in 1 keer betaald ;)

9. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

Feb 9, 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook altijd in gedachte op zoek naar het 'addertje'

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Dat is prima te doen hoor. Zitten verder geen addertjes aan vast. Allen je moet het geld wel hebben op de datum.
    Mijn ouders hebben dit ook gedaan maar die hadden het geld gewoon liggen. Konden nog een jaar rente ontvangen over het openstaande gedeelte...

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Je gaat pas na de einddatum rente betalen, vandaar de noot "geld lenen, kost geld".

12. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Maar ik vind ie reclames zo geniepig. 'Nu, een Fiat Panda vanaf 5.000,-' Nee, hij kost gewoon 10.000 alleen hoef je de helft pas na een jaar te betalen... ;)

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Je moet je bedenken dat als je het geld echt nog voor de helft bij elkaar moet sparen dat je verdomd goed moet kunnen sparen. Als de termijn verstrijkt ga je nlk. 'gewoon' rente betalen. Dat 'geld lenen kost geld' krijg je te zien omdat je een financiëring aangaat. (ook al is er tijdelijk geen rente) Ze gaan er standaard vanuit dat 3 kwart van de mensen de andere helft toch niet op tijd bij elkaar heeft en dan mag je meteen een debiel hoge rente betalen :)

14. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    Ik vind dat er toch heel veel misleidende reclames zijn ook met voedsel e.d.....

15. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit gedaan, eerste helft gelijk betaald, de rest per maand over twee jaar.
    Zolang je op tijd betaald is er niks aan de hand. Voortijdig aflossen kost extra en als je een termijn mist ga je héél veel rente betalen.
    Ik heb het dus alleen gedaan omdat ik wist dat ik de 200 euro per maand kon missen.

16. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Het is zo dat als je de uiterste datum hebt overschreden je met terugwerkende kracht alsnog rente gaat betalen.

Bedrijven zoals primeline etc werken ook zo en hun "hopen" dat jij het geld dus niet op tijd aflost waardoor ze over het gehele geleende bedrag rente mogen vangen.

17. koala28

koala28 Niet meer actief

Nee hoor, dit is niet waar. Tenminste niet bij de automerken waar ik heb gewerkt.

18. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dat is ook niet zo, het wordt een gewone lening over het bedrag wat nog betaald moet worden met een procent of 18 aan rente..:)

19. koala28

koala28 Niet meer actief

Nee ook niet. Bij het laatste automerk waar ik werkte was de rente 10,7%.

20. Triskele

Triskele Niet meer actief

Is gewoon een renteloze lening voor 1 jaar.

Share This Page