Vandaag gesprek gehad, en er werd mij verteld dat je het geld 4 a 5 weken na beeindiging dienstverband op je rekening gestort krijgt. Maar ik lees veel negatieve verhalen over het UWV. EN eigenlijk ben ik wel benieuwd hoelang het bij jullie heeft geduurd? Mijn contract liep tot 1 febr. en is niet verlengd. Vandaag voor het eerst op gesprek geweest bij het UWV. Afgelopen donderdag pas een brief gehad waarin stond vermeld dat ik alle arbeidsovereenkomsten (kopie)op moest sturen. Dat heb ik van't weekend gedaan. Dus hebben ze als het goed is gister gekregen. Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
ik wist ong 1 november dat ik 1 december mijn contract niet verlengd kreeg. Heb toen de brief gekregen van het UWV waarin ik de papieren moest opsturen en binnen 2 weken kreeg ik toen een bevestigingsbrief. 15 dec. kreeg ik toen voor 2 weken betaald en half januari voor de 2e x volledig. dus dat was wl goed geregeld. Ik heb wel gezeur nu met mijn WAZO uitkering. Iedere x zeggen ze dat het geregeld is maar als ik dan nog een keer bel zien ze ineens niets meer in het systeem staan over een zwangerschap :S dus als je het niet vertrouwd gewoon bellen naar de UWV Telefoon
Op 28 november werd bij mij bekend dat mijn contract niet verlengd zou worden. Ik heb diezelfde dag een uitkering aangevraagd en me ingeschreven bij het CWI. Ik kreeg pas eind januari geld en dat over de periode 1 tot en met 9 januari! Stelt helemaal niets voor dus. Uiteindelijk kreeg ik vorige week de rest pas. Als het goed is loopt het nu en krijg ik iedere 4 weken uitbetaald. Ik heb die eerste periode zelf opgevangen dmv spaargeld. Daarnaast heb ik tot aan mijn zwangerschapsverlof sollicitatieplicht. 20 mei ga ik met verlof, dus ik moet nog 3 maanden iedere 4 weken 4 sol.brieven sturen en daar word ik ook niet bepaald vrolijk van. Ik krijg alleen maar afwijzingen. Er is geen bedrijf die een zwangere aan wil nemen... Snap ik wel, maar het is niet echt goed voor je ego, zeg maar.. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat lopen met mijn WAZO.... Ik hoop dat dat dan wel gelijk loopt. Liefs, Suus
@Mami: fijn dat het bij jou eerst wel goed en snel is verlopen! Ik heb dus helemaal geen brief en niets gekregen van het UWV., Ik heb eind januari maar eens gebeld wat ik moest doen. @Suzanne: O jij hebt daar lang op moeten wachten! Maar je zit dus momenteel in de ww? Ja ze nemen idd toch geen zwangere dames aan. Ik hoop voor je dat de WAZO beter verloopt!
Ik heb op 8 januari ww aangevraagd en bij mij waren de stukken compleet op 22 januari. Vanaf 26 januari ben ik officieel werkloos en dan gaat de ww in. Vandaag gebeld over hoe of wat, dossier was nog niet beoordeeld (is al een maand compleet). Moet volgende week terug bellen om te kijken of het dan is beoordeeld, zo niet kan je een voorschot aanvragen. Ondanks dat ik het vroeg heb aangevraagd, lijkt het toch nog ff te duren.
Het schijnt heel druk te zijn bij het UWV, wat logisch klinkt gezien de kredietkrisis.... Er zijn natuurlijk wel meer mensen die ontslagen worden. @horselover: Ik zit nu idd al 1,5 maand in de ww. Dat is alles behalve leuk. Ik wil dolgraag werken, maar ik begrijp ook wel weer van werkgevers dat ze liever iemand aannemen waar ze langer wat aan hebben. Ik ga over 3 maanden al met zwangerschapsverlof. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik gewoon werkloos blijf tot aan september. Dan kan het alleen maar meevallen als ik toch nog een baan vind. Het is gewoon niet anders.