Tandarts en verdoving?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 21 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Als een tandarts je verdooft om een gaatje te vullen, is het dan normaal dat hij hard in je wang knijpt?

2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Misschien om te checken of de verdoving al werkte? ;)

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hm dat zou wel logisch zijn ja...

Mijn dochter werd vandaag verdoofd maar was doodsbang. Ze heeft toen op de vinger van de tandarts gebeten uit paniek. De tandarts kneep haar wang toen zo hard vast dat haar hele wang wit kleurde.... Hij was ook behoorlijk boos en sprak mijn dochter toen tijdens het knijpen erg boos toe. Zij begon toen te schreeuwen dat ze rustig ging doen met tranen en angst in haar ogen. Toen ik eenmaal goed besefte wat er gebeurde en net wilde zeggen dat hij haar wang moest loslaten, liet hij al los. Volgens mijn schoonzusje kneep ze haar ook in de wang toen ze verdoofd werd... Zij zit bij dezelfde tandarts. Hierrdoor begon ik te twijfelen of het dus wel normaal was of dat hij dat toch uit boosheid deed. Dat laatste wil ik namelijk niet accepteren en dan plaats ik haar morgen direct over naar een andere tandarts.

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Als ik het zo lees lijkt het wel uit boosheid!

Ik zou dit dan ook zeker niet accepteren!

Kind heeft straks een trauma....

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Bij mijn tandarts niet.
    Die wacht gewoon en begint. Ze zegt dan wel dat zodra je iets voelt een gil moet geven.

Dit vind ik niet echt normaal klinken en ik zou even met de tandarts bellen waarom die dit deed.
    En ik zou me kind (als ze echt bang is) overplaatsen naar een andere tandarts.

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ?? Mijn tandarts heeft mij nog nooit in mijn wang geknepen en dat is volgens mij ook helemaal niet nodig.
    Ik had als kind ook een heel 'strenge' tandarts... jeetje trauma aan overgehouden van jewelste.
    Inmiddels weet ik dat het ook heel anders kan.
    Ik zou er zeker iets mee doen.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Op basis van je verhaal zou ik een gesprekje willen met de tandarts. Jouw dochter was bang voor de afspraak bij de tandarts. Het is dan een taak dat de tandarts haar op het gemak stelt en als jouw dochter uit angst de tandarts beet dan zegt dit genoeg over haar angst.

Ik heb nog nooit mee gemaakt dan de tandarts knijpt om te controleren of de verdoving wel werkt.

Mijn zoon gaat al sinds z'n 2e naar de tandarts, maar het eerste bezoek was vreselijk. Die man trok letterlijk z'n bekkie gewoon open. Ik heb toen direct een andere (kindvriendelijke) tandarts gevraagd, want die actie vond ik not-done. Het kind komt voor de 1e keer, laat het even rond kijken en spelenderwijs kun je het gebit "controleren".

Zijn huidige tandarts is echt een top vent! Altijd high-fiven, mee laten kijken in de spiegel etc..

8. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Eh nee... verdoving werd gezet door assistent en toen kwam de tandarts. Die keek en porde wat en vroeg of ik wat voelde en legde toen uit wat hij ging doen. Knijpen lijkt mij nogal raar ???

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben regelmatig verdoofd door de tandarts maar die heeft mij nog niet 1 keer in mn wang geknepen...

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier iemand die doodsbang is van naalden, de 4x dat ik verdoofd ben heb ik juist gevraagd om in mn wang te knijpen, dan voelde ik tenminste de naald niet :). Uiteraard wel in overleg, zoals altijd gebeurd in de praktijk waar ik ga en tot een aantal jaren geleden gewerkt heb.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Komt over alsof het uit boosheid was. Bij een verdoving ben ik nooit in mijn wang geknepen in ieder geval.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee lijkt me niet normaal.
    Maar mijn tandarts verdooft kinderen over het algemeen niet, omdat de verdoving meer pijn doet dan het boren is zijn ervaring. Bij mijn jongste is een jaar terug een gaatje in een kies gevuld en heeft geen pijn gedaan en ik heb een erg gevoelig kindje. Dus misschien wel fijn om te weten ;)

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik ben nog nooit in mijn wang geknepen en ik denk dat ik mijn kind van de stoel getrokken had en hem gevraagd had of ie Ze wel allemaal op een rijtje had ( en heel eerlijk misschien had ik wel uitgehaald , ik weet hoe ik kan reageren :)) .

Ik snap dat als het zo snel gaat je pardoes stitstaat.
    Maar hierbij zou ik wel degelijk verhaal halen en ook excus van hem eisen naar mijn kind toe is ie nou helemaal.

14. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Wegwezen.. is niet normaal hoor.

15. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee dat is niet normaal. Ik heb een niet zo'n leuke tandarts dacht ik altijd maar met kinderen is ze fantastisch. Mijn jongste is erg bang en stilliggen kan hij niet maar ze neemt alle tijd om hem te kalmeren en hem heel rustig en vriendelijk te behandelen. Ik zou een ander zoeken.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wel om te voorkomen dat je nog een keer bijt... Dan kunnen de kaken namelijk niet op elkaar.
    Enneuh... zo jong en al gaatjes? Dat is best sneu.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is niet sneu hoor, helaas niet altijd iets aan te doen. Sommige kinderen hebben een erg zwak melkgebit. En in ons geval heeft de jongste door medische omstandigheden als baby al veel zoetigheid gekregen, dat is denk ik de oorzaak van een gaatje toen ze 5 jaar was. Klinkt een beetje als een vooroordeel zoals je het schrijft.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Of vaak antibiotica, ook slecht voor het gebit helaas.

On topic: het knijpen in haar wang durf ik niet met zekerheid iets over te zeggen, zelf nog nooit meegemaakt in elk geval.

Maar dat hij zo tegen haar snauwt vind ik niet oké en zou voor mij al reden zijn om een andere kindvriendelijke tandarts te gaan zoeken! 😤

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Precies dit.

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zo'n vooroordeel is eerder sneu wat mij betreft ;)

Deel Deze Pagina