Voeding bewaren?

Discussion in 'Voeding' started by Annie24, Jun 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik ben me alvast wat aan het inlezen voor als we over een tijdje met bijvoeding beginnen.

Alleen nu vraag ik me dus 2 dingen af:
    - hoelang mag je groente en fruit in de vriezer bewaren?
    - waar bewaarden jullie in het begin alles in? Aangezien we met een paar lepeltjes zullen gaan beginnen vind ik het zonde om grote porties in te vriezen en daarvan meer dan de helft weg te gooien. Zit nu te denken aan ijsblokbakjes. Maar hoe dek ik dat dan af? Met van dat doorzichtige folie ofzo?

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Je mag groente en fruit 3 maanden in de vriezer bewaren op een temperatuur van -18 graden.

Misschien zijn ijsblokzakjes wat hygiënischer, daar hoef je alleen een knoopje in te leggen.

Ik had kleine bewaarbakjes gekocht bij de Hema, is een pakje van 4 bakjes met dekseltjes. Ze mogen in de diepvries, magnetron, en vaatwasser. Daar past ongeveer 125 ml in, ik vulde ze in het begin met een heel klein beetje. Toen dochterlief beter ging eten, deed ik er steeds meer in, totdat ze niet meer genoeg had aan de inhoud van 1 bakje. Toen heb ik maar 300 ml bakjes gekocht :)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb het eigenlijk zelden bewaard. Ze aten hier vanaf het moment dat ze gingen eten gewoon met de (aangepaste) pot mee. Soms bewaarde ik een stuk groente voor de volgende dag als we die volgende dag iets gingen eten dat minder babyvriendelijk was.
    Ik had ook altijd in de vriezer wat zakken met verschillende soorten losgevroren groente (vaak Bonduelle). Als het nodig was haalde ik daar gewoon een portie voor baby uit.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb bakjes van 250ml en daar doe ik een beetje groenten in. Groenten pureer ik vaak wel voor haar terwijl ze fruit zo op kan eten. Maar ik doe nu bv 2 a 3 eetlepels in een bakje. Invriezen doe ik niet, ik maak gewoon wat wij eten en dan voor haar wat extra. Dus bv worteltjes/dopertjes uit de vriezer, en dan voor haar 2 porties omdat wij de volgende dag bami willen eten. Fruit elke dag vers, wat over is eet ik op.

5. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij mogen ze zo'n 3 eetlepels hebben als ze goed eten.
    Ik heb bakjes bij de etos gekocht (gekleurden) en kleine bakjes (ook gekleurd) bij de hema. Die zijn mooi van formaat!

Ik ben niet extreem precies met alles wat in de vriezer ligt. :) Maar het zal er vast geen half jaar in blijven liggen.

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,298
    6,812
    113
    Ik was fan van de xenos bakjes: vierkant, 100 ml. Voor in het begin was het echt genoeg. Voordeel van deze bakjes: je kan ze makkelijk stapelen in de vriezer. Je hebt ze in verschillende kleuren deksels, zodat je de inhoud ook nog enigzins uit elkaar kunt houden.

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Dan gaan we binnenkort maar eens op zoek bij de Xenos/Hema/Etos. Kan het maar vast in huis hebben :D

Share This Page