Extra overheidsbijdragen

Discussie in 'De lounge' gestart door Roosje75, 10 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi,

We hebben vandaag een brief gekregen van het Voorlichtingscentrum Overheidsbijdragen (Den Haag). Zij schrijven dat er voor de aanpak van de economische crisis extra geld ter beschikking is gesteld, waardoor wij mogelijk ook recht hebben op extra bijdragen.
    Om een lang verhaal kort te maken; omdat veel mensen niet weten waar ze recht op hebben of niet weten waar ze hiervoor moeten zijn, heeft het voorlichtingscentrum een informatiemap samengesteld.
    In deze map kun je in 1 oogopslag zien voor welke bijdragen je nog in aanmerking zou kunnen komen en hoe of waar je die kunt aanvragen.

Maar... deze map kost 19,50 (incl verzendkosten) omdat ze een onafhankelijk centrum zijn en dus geen subsidies krijgen moeten ze een bijdrage vragen.

Is dit nu daadwerkelijk een hulplijn om extra bijdragen te kunnen aanvragen of is dit oplichterij?? Geld overmaken en dan .. niks?!
    Ze hebben trouwens ook een site www.overheidsbijdragen.nl

Heeft iemand hier al eens over gehoord of er ervaring mee?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,
    Roosje

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    wij hebben die brief idd ook gekregen, moet zeggen dat ik hetzelfde onderbuikgevoel had als wat jij nu omschrijft. Ik heb het dan ook niet gedaan.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    brief ook gehad... zoals op de site staat.. het is een particulier initiatief... en ben bang dat de enige die er rijk van word.. diegene is die die map gemaakt heeft

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Deze brieven zijn vorig jaar ook verstrekt. Toen waren er veel mensen die hem aangevraagd hebben, maar er zeker niet tevreden over waren. De informatie die daar in staat kun je ook op het internet vinden. Vind het ook een groot bedrag voor een informatiemap. Vorig jaar werd het zeker gezien als oplichting door velen, dus ik zou het persoonlijk zelf niet doen.

O ja, en als je wilt berekenen waar je recht op zou kunnen hebben kun je dat hier doen. Bereken uw recht
    Gratis ook nog, dus de eerste 20 euro heb je dan al bespaard.;)

5. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ik heb de brief ook pas gehad. Als je even googled kom je er achter dat het wel erg dicht bij oplichting ligt. Een paar sponsoren en ze hadden alles op internet kunnen zetten en echt mensen kunnen bereiken zoals ze willen met het initiatief. Maar ja, zo kunnen ze er een lekker zakcentje aan verdienen.

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    wij hebben die brief ook gehad.
    na zoeken op internet bleek het niet echt vanuit de overheid te komen. Was een soort particuliere instelling.
    Wij hebben het niet gedaan. Vind het stom om te moeten betalen voor geld dat eigenlijk ergens blijft liggen....

7. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    mijn partner heeft hem aangeschaft!

ze doen zich voor alsof ze heel erg veel weten, maar tis een echte tegenvaller!
    we hebben er geen fluit aan
    tis meer voor bijv alleenstanden met een kind(eren) en die bijv in de bijstand zitten

tis een heel klein boekje met 'z'on 100 blz

dus als iemand interesse heeft, €10,- incl vzk ;)

8. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Dat had ik ook al 'n vermoeden....ik heb het gelukkig niet aangevraagd, wel ook zulke brief gekregen.

Lang leve googelen!!!

9. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    De brief ligt inmiddels al in de prullenbak..

Groetjes,
    Roosje

Deel Deze Pagina