Hallo allemaal, Onze dochter is bijna 1 jaar en het slapen is echt een ramp! Dit is al bijna 2 maanden zo, maar het wordt niet beter maar alleen erger. In het begin werd ze wakker en had ze echt honger, we gaven haar dan een flesje en dan sliep ze weer. Omdat ik geen zin heb om elke nacht de fles te geven ben ik terug gegaan naar de late fles van 22.30u. Dit leek even te helpen. Maar sinds een weekje komt ze nu meerdere keren per nacht. Soms wel 4x. Door laten huilen is geen optie want mevrouw heeft temperament en kan het super lang volhouden. En dan is het niet zo dat het volume afneemt, nee het gaat zo hard en door merg en been dat je wel moet gaan kijken. Wat ik denk dat het is, is dat ze tandje krijgt, veel moet verwerken omdat ze overdag veel meer leert en kan. Wellicht droomt ze. Een fles om te troosten wil ze niet, wiegen niet. Het enige wat ze wil is bij papa en mama in bed, maar dat vind ik niet zo'n strak plan, dadelijk is dit weer iets wat afegeleerd moet worden. Ik weet het echt niet meer! Ik ben dood op en wordt er chagerijnig van 's nachts wat natuurlijk ook niet bevordelijk is. Heeft iemand de tip???? Of is dit echt een fase die we door moeten? Hopelijk is er wel iets wat we kunnen doen. HELP. gr Suzanne
Nee een tip heb ik niet voor je... Als drinken en wiegen niet helpt weet ik het ook niet helaas. Wat geef je voor tandjespijn? Ik geef altijd Dentinox en dat werkt echt super. Of is het erg donker op haar kamer, misschien is ze wat angstig en kan een nachtlampje helpen? Bij jullie in bed zou ik persoonlijk ook niet aan beginnen....sterkte!
Wij hebben ook een heel klein lampje op haar kamer en als het tandjes zijn weet je iig zeker dat het een fase is. Misschien is het een idee om tijdelijk even haar bedje of een campingbedje op jullie kamer te zetten, zodat ze wel bij jullie is, maar niet meteen bij jullie in bed ligt (moet je ook wel de ruimte voor hebben). Dit hebben wij ook gedaan toen onze dochter heel ziek was en zodra ze beter was is ze gewoon met bed en al naar haar eigen kamertje terug gegaan. Onze dochter wordt de laatste tijd ook vaker opeens wakker en dan troosten wij haar op haar kamer, daar staat ook een stoel zodat ik gewoon even met haar kan gaan zitten en haar tegen me aan leg zodat ze weer rustig wordt en dan leg ik haar terug. En misschien is het voor jezelf wel handig om haar een keertje uit logeren te doen, zodat je zelf weer een goede nacht kan maken. Wie weet helpt het haar ook om een nachtje uit haar eigen omgeving te zijn?!
Een nachtlampje hebben we inderdaad. Voor het doorkomen van de tandjes gebruiken we homeopatisch middeltje. Dit lijkt wel te helpen en als ze echt ziek is krijgt ze natuurlijk een paracetamol. We hebben al van alles geprobeert, maar dat lijkt niet te helpen. Ze is nu ook erg aanhankelijk. Uit logeren durven we nu niet, want we gunnen de opa's en oma's niet zo'n trubbelige nacht.