Onze dochter is nu 7 mnd en mag brood eten. Dit gaat goed. Ik heb er nu smeerkaas opgedaan, maar wil haar zoveel mogelijk beleg laten leren eten. Wat doen jullie op de boterham?
Mijn dochtertje mag nog lang geen brood maar op mijn werk doen we er o.a. het volgende op: * smeerkaas * smeerworst/leverpastei * jam * appelstroop
Eigenlijk geef ik gewoon brood zonder beleg. Hij eet het dus ik vind het goed zo. Denk dat ik straks met wat boter ga beginnen en dan appelstroop. Ik geef geen smeerkaas vanwege het zout en de hulpstoffen die erin zitten.
Hier ook geen smeerkaas om dezelfde reden en smeerworst nog niet... straks wel maar dan nog maar heel afentoe, zit nog best veel zout in bijv. Tot nu toe eet hij boterhammetjes met boter of met iets van zonnatura abrikoos ofzo (misschien ook wat voor jou jingels ) Vind hij erg lekker, later ook appel of perenstroop. Bij mn dochter ging ik ook wel eens naar van die biologische winkels en kocht daar wat moesjes. Je kan ook gewoon zo'n fruitprutje erop doen. Weer wat later eens gewoon een plakje kaas of een plakje kipfilet, met een beetje boter blijft dat nog best wel plakken
Jingels? Bedoel je mij Zeeuwsmeisje ? Ik geef inderdaad ook geen smeerworst vanwege de lever (eet ik ook zelf niet daarom).
Je kunt ook gewoon wat fruit op brood doen. Lekker banaan. Of moesappels even koken, heeeeerlijk. Als je kindje wat ouder is tomaat/komkommer.
Plakje kaas en dan heel even in magnetron. Dan valt het er niet af. Verder krijgt Sven vaak alleen boter op zijn brood en soms appelstroop voor de smaak.
Lynn krijgt: smeerworst, smeerkaas, boterhamworst, kipfilet, appelstroop, bananestroop en jam op brood.
Fenja krijgt: Vegetarische smeerworst (wil geen lever geven), appel-perenstroop, biologische jam, of geprakte banaan op haar boterham. en overal ook wat boter op.
Kian eet op brood boter met bijv. appelstroop, jam, smeerkaas, smeerworst, pindakaas, hazelnootpasta en fruit.
Wij geven Jaime op haar brood: - appelstroop (canisius) - smeerkaas - kaas (gewoon ook plakjes) - pindakaas - kipfilet/ ham met minder zout dan normaal - smeerworst - jam (dat is niet haar favoriet) Een heel enkel keertje krijgt ze chocopasta. Ze krijgt dus meestal hartig op haar brood en dat vindt ze heerlijk. Overigens altijd met daaronder Bleuband goede start, ook bij de smeerbare belegjes.