Van het weekend heb ik een Medela Swing gekocht, hierboor gebruikte ik de Medela mini electric. Het kolven ging prima maar die herrie... Nu is het zo dat ik met de Swing minder kolf dan met de mini, zouden mijn borsten moeten wennen aan het andere kolf principe? Bij de mini electric kwam het er harder uit zeg maar en ook meer. Hoop dat het tijdelijk is, anders gaan we het niet redden zo. Of zou ik meer kolf momenten moeten inlassen? Ik werk van 8.30 tot 17.00. Om 07.00 voed ik live 1 borst. Om 11.00 kolf ik 2 borsten, om 15.00 kolf ik 2 borsten, om 18.00 live voeding 1 a 2 borsten en om 19.30 de laatste borst nog een keer voor het slapen gaan. En dan de volgende dag weer hetzelfde... (Zijn eigenlijk meerdere vragen geworden, maar vind het maar lastig dat gedoe met die flesje en hoeveelheden)
Misschien even een paar daagjes afwachten, geen idee of het door de andere kolf komt, misschien komt het wel omdat jij teveel op de cc's let? Daardoor komt er ook minder melk, hoe meer je daar op focust, hoe minder je opbrengst (zeggen ze). Je zou evt voor vast of voor tijdelijk een extra kolfmoment in kunnen lassen. Ik werk (op maandag) van 8.00 tot 18.00, live voeden doe ik vlak voor ik wegga (7.45), dan rond 9.30-10.00 kolf ik, dan rond 12.30-13.00 kolf ik, en dan ga ik rond 15.00 nog even kolven. Bij thuiskomst is het even afwachten wanneer het laatste flesje geweest is, maar dan voed ik weer live.
Ik had inderdaad precies hetzelfde! Ik ging ook van de mini-Electric naar de Swing (hij was kapot...) en ik had ook veel minder opbrengst. Ik denk echt dat het komt omdat ik aan mijn oude kolf gewend was. Het scheelt behoorlijk wat he? Echt heel anders. Ik heb eigenlijk geen idee hoelang het duurt voordat je opbrengst weer normaal wordt. Ik was er zo gefrustreerd over dat ik heb besloten om niet meer te kolven en het ding te bewaren voor de (eventuele) tweede. Maar ik gaf al meer dan 13 maanden bv, dus dat was voor mijn wat makkelijker gezegd natuurlijk. Misschien dat je net zoals je in het begin doet tijdelijk weer iets meer aandacht aan het kolven moet geven. Er echt even ontspannen voor gaan zitten en de truuk met een shirtje van je kindje? Even opnieuw "leren" kolven zeg maar. En toch een keertje extra kolven als je bang bent dat je productie te veel afneemt. Nou ja, hopelijk krijg je betere tips dan de mijne Succes ermee!
Je borsten 'wennen' aan een bepaalde kolf. Als je dan overstapt dan heb je toch vaak een soort overgangsperiode. Kan wel een weekje of 2 duren hoor. Om er nu alvast sneller meer uit te krijgen kun je tijdens het kolven borstcompressie toepassen.
Bedankt voor de tips, ik ga maar een keertje extra kolven voor de productie. Ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken! Heb tetris op mijn telefoon gezet Hoef ik niet heel de tijd naar het flesje te kijken.