Andere kolf en minder melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Eki, 31 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Gisteren heb ik een níeuwe kolf gehaald (had een oude electrische avent, nu via markplaats een medela freestyle) en vanochtend voor het eerst gebruikt.
    Ik kolf elke dag na de ochtendvoeding en kwam er nu achter dat ik met de medela veel minder melk eruit krijg dan met de avent. Ik kolfde elke dag 140ml met 10 min aan elke borst, nu maar rond de 90ml in 14 min dubbel kolven. Hij doet het verder prima, vacuum is goed.
    Nu vraag ik me af, de freestyle zou toch een veel betere kolf moeten zijn? En zou ik iets kunnen doen om meer melk te kunnen kolven?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je lichaam was gewend aan de avent en nu stap je over. Het is niet ongewoon dat het dan even moet wennen. Kolf je in stapjes of in 1 keer? Start bijvoorbeeld met zachte massage of schud de borsten. Dit meer als signaal om je lichaam te laten weten dat je nu gaat kolven. Doe je dit iedere keer, dan zal je lichaam daar op conditioneren.

Dan kolf je beide borsten, stopt weer even voor korte massage of kolven met de hand en kolft opnieuw met de kolf. Wissel dit een paar keer af. Na een paar dagen zie je vaak verbetering.

Ook een warmtecompres voor het kolven kan prettig zijn: 10-15 min. doorwarmen!

Succes!

Deel Deze Pagina