Hallo allemaal Ondanks dat ik bv geef heeft dl moeite met poepen.. al een paar dagen voordat ze gaat poepen slaapt ze onrustiger, laat enorm veel windjes(veel meer dan normaal) etc. Nu was ze gisteravond helemaal overstuur...ze krijste enorm! Het was overduidelijk een pijn kreet....haar darmpjes rommelde...ze lag zelfs te persen in de box maar er kwam niks. Vandaag heeft ze niet gehuild maar toch slaapt ze moeilijk in ondanks dat ze erg moe is. Vaak is dit na het poepen weg.. Ik vraag me wel vaak af: hoe herken ik buikpijn bij een baby? Ik neem aan dat ze daar niet altijd om krijsen maar dat er ook 'subtiele' signalen zijn? Ik vraag dit omdat ik me zorgen maak om haar ontlasting en graag wil weten/zien wanneer ze er last van heeft... ik vind de hoeveelheid aan windjes ook echt niet normaal en de geur van de ontlasting klopt na mijn inzien ook echt niet. Volgens het cb kan en mag alles maar toch twijfel ik... de ka vertelde me dat ze altijd overdrijven wat persen op de ontlasting betreft... nou ik vind het niet gewoon dat dl moet huilen bij het persen.. Ka wil ook na flink aandringen niet testen op koemelk (ondanks allergie in de familie) dit omdat ze goed groeit, geen huiduitslag heeft en bijna niet huilt... Is er iets wat ik misschien kan eten waardoor haar ontlasting beter gaat lopen? Of is dat onmogelijk? Ow ja dl poept 1x in de 7-10 dagen maar het is drapperig, mosterdgeel en het stinkt ENORM!! Gr maartje
Probeer misschien zelf koemelk vrij te eten. Hier wilde de kinderarts er ook niet aan, ook al was ze een huilbaby en wel eczeem. Op eigen houtje dieet zonder koemelk en het was over. Pas later toch getest en ja hoor, zeker een koemelk allergie!