ik begrijp er niets meer van... wie wel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mousie80, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mousie80

mousie80 Lid

8 mei 2009
    7
    0
    0
    Graag zou ik jullie mening wil horen over het volgende:

Twee weken geleden kreeg ik mijn 'menstruatie', althans daar ging ik van uit. 's nacht kreeg ik krampen en daarna kwam er bloed. In plaats van mijn gebruikelijke 5-6 dagen, bleef het nu maar 2 dagen aan. Daarna had ik af en toe nog wat bruinverlies (minimaal).
    Ik heb daar toen niet langer bij stil gestaan omdat het voor mij toch als een menstruatie overkwam.
    In de afgelopen twee weken heb ik toch wel de nodige kwaaltjes gekregen: vlagen van misselijkheid (niet alleen in de ochtend) en vooral de steekjes en onbekend gevoel aan de zuikanten van mijn buik (laag), af en toe vreemd gevoel in mijn tepels en een zwaar gevoel in mijn benen. Het zijn geen bekende klachten voor mij maar ze zijn ook allemaal niet zo heel erg (het komt en het gaat weer). Toen ben ik toch aan het twijfelen geslagen...

Vandaag dus maar een test gedaan, maar het resultaat maakt het niet duidelijker voor me. In eerste instantie dacht ik: negatief. Maar bij beter kijken (gewoon binnen de 5 minuten) een heel dun lijntje, maar echt onduidelijk, pas beter zichtbaar toen ik de test een beetje schuin hield. Het is voor mij in ieder geval geen overtuigend lijntje.
    Nu vroeg ik mij af, als ik zwanger zou zijn, zou ik al ongeveer op 6 weken moeten zitten. Zou er dan niet zowiezo een duidelijke streep te zien moeten zijn? Wat denken jullie?
    Alvast bedankt,
    Mousie

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    je zou zeggen een streep is een streep dus dan ben je zwanger maar ja met een best heftige bloeding met wat krampen wordt t toch wat twijfel achtiger.
    ik zou proberen om nog een test te doen hij zal om de 2 dagen ietsje donkerder moeten worden, en maandag toch even de dokter bellen zodat ze kunnen kijken of je hcg stijgt.
    wel spannend, sterkte

3. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hoi,

Bij mij waren de streepjes altijd heel slecht te zien, dus ik zou zeggen een streep is een streep. En die bloeding kan ook nog een innestelingsbloeding zijn geweest.
    Wat je ook kan doen is een test van clearblue (volgens mij heten ze zo)halen, deze geeft gewoon aan: Zwanger of Niet zwanger.
    Succes in ieder geval!

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Zoals eerder gezged; een streep is een streep, maar ik snap dat je er niet helemaal gerust op bent. Ik heb dat ook gehad, en heb eerst een test van het kruidvat gekocht, en toen om echt zeker te zijn eentje van clearblue. Gewoon de normale hoor, want die andere vindt ik overdreven duur.

5. leylaNB

leylaNB Actief lid

18 jan 2007
    134
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben momenteel zwanger van de 3e en wat jij nu schrijft is eigelijk een beetje mijn verhaal.

Ik werd ongesteld, wel minder als normaal maar ik dacht er verder niet bij na.
    Voelde me verder niet 'zwanger' maar voelde me wel heel anders.
    Heb toen bij toeval een test gedaan. (ja das een verhaal op zich hahah ;) )en die was toch echt positief maar heeeeeeeeel licht. Heb toen een kleine week later nog een test gedaan en die was donkerder dan de 1e.
    Ik dacht ook al een week of 6 te zijn. Maar dat bleek uiteindelijk pas een week of 4.

In ieder geval wil ik dus zeggen; het kan. Je kunt zwanger zijn. Vooral als er een streepje (hoe licht ook) verschijnt. Maar idd een digitale test zou duidelijker kunnen zijn. Mij lijkt het sowieso verstandig om maandag even naar een dokter of verloskundige te bellen. Dan heb je in elk geval een professioneel advies gehad.

Liefs

6. mousie80

mousie80 Lid

8 mei 2009
    7
    0
    0
    Hoi dames, bedankt voor jullie antwoorden! het geeft me toch een beetje houvast. Wat ik de vorige keer niet schreef (omdat er niet een nog langer verhaal van wilde maken) is dat ik en mijn vriend in het buitenland wonen. Mijn vriend werkt hier in verschillende landen in de regio en is dus veel weg (nu ook...). In zo'n geval is een forum als dit wel heel fijn;)
    Ik weet nog even niet goed wat ik ga doen. Misschien maar eerst op mijn vriend wachten maar dat duurt nog een weekje.... of volgende week naar de dokter of toch eerst nog maar eens een test.... De test die ik nu gedaan heb, had geen merk. Ik denk niet dat er hier clearblue testen etc te krijgen zijn, maar misschien moet ik eens op onderzoek uitgaan.
    Ik zal jullie sowieso op de hoogte houden!

Cilla24, Macdee, Karel1978 en leylaNB, met hoeveel weken testten jullie positief en met hoeveel weken werd de streep eventueel duidelijker?

Liefs! mousie

7. Mamavan

Mamavan Actief lid

27 mrt 2009
    137
    0
    0
    O over onduidelijk streepjes weet ik alles van....
    Probeer morgenvroeg nog eens te testen, dan zul je zien dat het overduidelijk positief is....
    Want ook als er een lichte streep staat deze wordt alleen maar duidelijk als er een (geringe )hoeveelheid hormoon in je lichaan aanwezig is.
    Ik denk dat je zwanger bent.

mamavan

8. Mamavan

Mamavan Actief lid

27 mrt 2009
    137
    0
    0
    oja en ik teste ook positief met 6 weken en dat was n kruidvat test...

mamavan

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Heb ook hetzelfde gehad. Werd een donderdag ongesteld, 1 dag en teste die maandag daarop positief. Niet ongesteld dus maar een innestelingsbloeding.

Teste de maandag heel licht positief. 4 dgn erna nog een beetje licht maar duidelijk een streepje.
    Kan het anders niet zijn dat het een indrooglijntje was? Aangezien je het streepje pas na 5 minuten zag?

Zou als ik jou was opnieuw testen.

10. mousie80

mousie80 Lid

8 mei 2009
    7
    0
    0
    Het zou in principe geen indrooglijntje mogen zijn, want het kwam na een minuut of 3 en op de test stond dat je binnen 5 minuten moest aflezen. Maar nogmaals, het lijntje was echt te onduidelijk om mij te kunnen overtuigen.

Ik ga inderdaad opnieuw testen. Maandag ga ik proberen ergens een andere test te vinden en dan dinsdag ochtend opnieuw testen. Deze keer dan ook met ochtendurine.

Spannend allemaal dit. Mijn vriend en ik zijn in december begonnen maar doordat hij voor zijn werk veel weg is, kunnen we niet altijd regelmatig en op de juiste momenten klussen. Ik was er tot nu toe dus ook nog niet echt zo mee bezig geweest dat het raak zou kunnen zijn. Maar nu komt het toch wel heel dichtbij, heel leuk natuurlijk! al ga ik er ook vanuit dat het ook heel goed niet raak kan zijn. We zullen zien!

Nogmaals many thanx voor jullie reacties!

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik testte pas een week overtijd positief..

12. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik teste na 4 weken positief. Ik had na 6 weken nog een test gedaan (ik twijfelde omdat ik me niet zwanger voelde..) en het streepte was nog steeds heel licht.

13. mousie80

mousie80 Lid

8 mei 2009
    7
    0
    0
    Zoals beloofd zou ik jullie nog op de hoogte stellen van hoe het is afgelopen bij mij.

Nadat mijn vriend afgelopen donderdag weer terug is gekomen van zijn werkreis, heb ik vrijdag dan nog weer een test gedaan (merk Novia). Deze test gaf overduidelijk negatief! Ik ga er nu dus ook helemaal van uit dat ik niet zwanger ben. Nu zou ik normaal gesproken afgelopen donderdag weer ongesteld moeten zijn geworden, maar tot nu toe nog niets. De afgelopen maand kan ik zo goed als onmogelijk zwanger zijn geworden omdat mijn vriend er rondom mijn vruchtbare dagen niet was.
    Ik hoop ontzettend dat mijn menstruatie nu snel doorkomt en dan ook niet zo ongebruikelijk kort als vorige maand. Mijn borsten staan sinds een week op springen en heb constant een rommelig gevoel in mijn buik. Misschien dat het door de onbewuste stress komt dat mijn menstruatie nu niet doorkomt, hoop niet dat er iets heel anders aan de hand is. In ieder geval ben ik helemaal niet blij met deze situatie...

Zijn er anderen met een vergelijkbare ervaring?

Ik hou jullie op de hoogte.
    Liefs, mousie

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    misschien is het wel het ontpillen kan soms ook aardig lang duren

succes meid

15. mousie80

mousie80 Lid

8 mei 2009
    7
    0
    0
    Thanks Sunlight!
    Ontpillen kan het denk ik niet meer zijn, want ik ben alweer bijna anderhalf jaar geleden gestopt zodat mijn lichaam alvast kon ontpillen voordat we aan 'het echte werk' zouden beginnen. Ik heb na de eerste paar maanden ontpillen altijd een regelmatige cyclus gehad. Als ik aan het einde van de week mijn mestruatie nog niet heb gekregen ga ik toch maar even naar de dokter.
    Groetjes!

16. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Dit heb ik gehad in de cyclus voor ik zwanger werd. Werkelijk alle zwangerschapssymptonen incl uitblijven van menstruatie. Na een stuk of 4 testen was ik pas overtuigd dat ik echt niet zwanger was. Toen ik het naast me neer had gelegd werd ik diezelfde week nog ongesteld en een maandje later was ik wel echt zwanger.
    Misschien omdat ik het zo graag wilde dat ik schijnzwanger was? Zou dit bij jou nu misschien ook het geval kunnen zijn?

17. Lise32

Lise32 Lid

30 jan 2009
    71
    0
    0
  18. mousie80

mousie80 Lid

8 mei 2009
    7
    0
    0
    @ MijnKleine: het zou kunnen hoor, dat het bij mij ook zoiets is. Het is nu gewoon maar hopen dat mijn menstruatie snel doorkomt, en anders toch maar even langs huisarts om toch even te checken of mijn lichaam helemaal in orde is. Ik hoop dat ik er snel weer zo relaxed in kan staan als de maanden hiervoor het geval was.

19. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Ben benieuwd wat de huisarts zegt! Hou je ons op de hoogte?

20. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Denk eerlijk gezegd niet dat je huisarts hier wat mee doet. Het komt bij vrouwen heel vaak voor dat ze een keer een menstruatie overslaan. En het enige wat hij/zei kan doen op dit moment is je HCG laten controleren in bloed.

Snap dat je graag wil weten hoe het zit, zou ik ook hebben. Weet hoe je je voelt.

Veel succes en hoop dat je maar snel ongesteld mag worden. Op naar de volgende ronde!

Deel Deze Pagina