Dit zie ik in Nederland voorlopig nog niet van grond komen Arugaan Day Care Arugaan Day Care is a crèche operated by Innes Fernandez in Marikina City. The day care center operates 10 hours a day and accepts babies two months old to three years old. Part of the crèches policy is to require mothers to continue breastfeeding their babies even when they go back to work. This is done by asking the mothers to leave expressed milk to be fed to their babies during the day or to allow their babies to suckle milk from their nursing caregivers. Fernandez also teaches the fathers to support their breastfeeding wives and to fully participate in child rearing. Parenting at work
Ik geloof niet dat een kdv met min de komende jaren een succes zal worden in NL . Wel een fantastisch initiatief.
elk land is anders inderdaad. Nu in Griekenland op vakantie en daar werd me verteld dat ik geen borstvoeding mocht geven op het terras...
Wat raar! Paar jaar geleden kreeg kennis van me daar juist te horen dat ze haar jengelende dreumes maar borst moet geven...helaas had ze al afgebouwd...
Waarschijnlijk zijn mensen in andere landen net zo pluriform als hier in Nederland. De ene persoon wil graag dat alle kinderen aan de borst gaan, de andere persoon wil dat vooral niet zien (en de meesten bemoeien zich er niet mee). Niet alles is een cultuur-issue, soms zijn het gewoon individuen met hun eigen opvattingen. Maar ik geloof ook niet dat een kdv met zo'n actief BV-beleid hier enorm druk bezocht zal worden. Hoewel: ook hier, zeker in grotere steden, is overal een markt voor, hoe klein ook.
Vraag me ook af hoe de job description voor de zogende verzorgsters is. En zou je moeten relacteren als je wilt solliciteren? Levert allemaal ongebruikelijke interessante vragen op
Vind het weinig getuigen van typerende borstvoedingszeden in een ander land. Dit is gewoon een initiatief dat op zichzelfs staat, had overal kunnen zijn. In Griekenland moet je idd niet open en bloot voeden, topless zonnen buiten de naakstranden is ook strafbaar. In Portugal daarentegen is (langdurig) bv geven de normaalste zaak van de wereld, ook gewoon op het terras, in het park, waar dan ook. De Portugese iets oudere meiden zonnen ook topless. Italië zijn ze weer zo preuts als wat, ook op de bijna uitgestorven natuurlijke strandjes, je ziet er geen tiet.