Andere landen borstvoedingsvriendelijker?

Discussie in 'De lounge' gestart door mariekeg, 25 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Precies dit

2. Zwierezwaai

Ik heb nog nooit commentaar gehad want ik kan het gelukkig heel discreet. Ik zou ook niet gekrenkt zijn. Ik verbaas me er dus alleen over dat we zover van onze natuur staan.

Zoe123 vindt dit leuk.
  3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb niet alle reacties gelezen alleen de opening post.

Wat is er mis met discretie.
    Ik heb geen borstvoeding gegeven paste niet bij mij maar andere die de keuze wel maken is uiteraard allemaal prima.
    Als je dan ergens zit kan dat toch gewoon discreet niet iedereen hoeft de borst/tepel te zien. Maar tegenwoordig zijn mensen nogal snel op hun tenen daar over getrapt omdat we dat gewoon allemaal normaal moeten vinden een kind moet eten, dat klopt dat moet een kind idd maar dan kan toch ook in alle rust en discreet gebeuren wat is daar mis mee.
    We moeten eens niet zo snel iets opvatten als kritiek, pas je gewoon beetje aan in het openbaar dat is toch niet teveel gevraagd, lijkt me voor de moeder ook veel fijner als je zo'n intiem moment niet met het hele terras hoeft te delen

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ongeveer zoals fv mama's vaak lijken te vinden dat iedereen die bv geeft met haar borsten te koop loopt, bedoel je?

Want als we gaan veralgemenen... :(

vgg, littlemunchkin, nizzie86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zoals hierboven al vaker aangegeven: hoe vaak zie jij nou echt vrouwen met hun borsten bloot in het openbaar?

littlemunchkin en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Daarbij, als je midden op straat persweeën krijgt en de bevalling snel doorzet, reken dan maar dat je met je benen wijd daar ter plekke je baby ter wereld brengt. Zou wel heel gestoord zijn als mensen daar aanstoot aan nemen.

7. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Geen idee! Ik ben dat gezeik over en weer over die bv sowieso wel wat zat.. Of je nou met doek of zonder doek je baby een slokje geeft zal mij een worst zijn! Ik geef ook bv maar doe dat liever lekker op onszelf, wat een ander doet maakt mij niks uit..

RachelleNM vindt dit leuk.
  8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Waarom is borstvoeding geven een intiem moment wat ik niet met het hele terras zou moeten willen delen en een fles wat toch ook een intiem moment is kan wel? Ik snap dat niet zo goed eigenlijk.
    Het is gewoon het voeden van mijn kind op de manier die ik het makkelijkst en het prettigst vind.

Ik goed overal, zonder doek. Discreet genoeg denk ik want ik heb nog nooit commentaar gehad. Negatieve reacties zie ik alleen online.

vgg, hummeltje5, Paardenbloem en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eigenlijk jammer dat we zover van onze natuur af staan, waardoor borstvoeding iets intiems is geworden en discreet gedaan moet worden.

vgg, Trirani, littlemunchkin en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Liever een blote borst dan een huilende baby :thumup:
    Wij gaan regelmatig uit eten, zitten elke week in de zomer wel op een terrasje. Heb veel bv gevende vriendinnen, en heb echt nog nooit een volledige ontblote borst gezien.
    Ik let er trouwens ook niet op. Interesseert mij ook geen hol, ik vind huilende baby’s veeeeeel storender :| helemaal nu ik ‘grote’ kinderen heb.

11. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Pfff het gaat over het voeden van je kind. Dat moet toch gewoon altijd kunnen? Borst, fles, allebei is toch normaal? De meeste moeders die borstvoeding geven gaan echt niet met hun borsten lopen zwaaien. En zij hoeven zich niet rot of bezwaard te voelen om borstvoeding te geven door die paar uitzonderingen die wél met hun borsten zwaaien.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    #132 Zoe123, 27 aug 2019
    Laatst bewerkt: 27 aug 2019
    Tja. Die vergelijking vind ik zooooo niet op gaan.
    Foto’s met veel bloot in tijdschriften worden gemaakt met 1 doel: geld verdienen.
    Billboards met Victoria’s Secret foto’s? Sex=geld.
    Een legging dragen waarbij je alles ziet? Geen idee waarom vrouwen dat doen, maar het gaat om een geslachtsdeel dat je kan zien.
    Borsten die een baby voeden? Dat zijn borsten die een baby voeden. Niet meer en niet minder.

Dat je “niet tegen borstvoeding bent” is een bijzondere uitspraak. Het is al eerder gezegd door @Zwierezwaai, wie kan er in vredesnaam “tegen” borstvoeding zijn? Gelukkig is er een alternatief als je niet zelf wil/kan voeden, maar we zijn toch gewoon zoogdieren, zo zijn wij gemaakt. Het hoort bij ons.

En nee, van te voren kolven is voor de meeste vrouwen, zeker de eerste maanden, totaal geen optie. Tegen de tijd dat baby honger heeft, en je dus dat flesje geeft, zeggen je borsten oh hee, tijd voor een voeding! Zit je daar met 2 borsten die op knappen staan. Waarom eigenlijk?

Natuurlijk vinden de meeste vrouwen hier niet dat bv moet kunnen, open en bloot.
    Dat halen een aantal hier er steeds bij maar laten we eerlijk zijn, dat zijn gewoon uitzonderingen.
    Open en bloot is hop je boobies uit de bh. Hop je shirt uit.
    Wat is NIET open en bloot? Je baby op schoot nemen, je voedings bh openen,of hemdje omhoog schuiven, (waarbij wellicht even een stukje tepel zichtbaar is) en je kindje aanleggen. Als kindje klaar is, afkoppelen, hemdje omhoog of bh weer dicht. En voor dat ene moment moet je dan een doek gaan gebruiken?
    Of is het omdat je nog een stukje blote borst kan zien tijdens het voeden?
    Oh jee...snel bedekken!
    10 minuten later loopt dezelfde moeder op het strand met een ieniemienie bikini en geen mens die er wat van denkt.
    Oh en hee, daar heb je op het terras die man met die bierbuik zonder shirt.
    Ik vind dat zelf onsmakelijk. Gelukkig staat het mij vrij om de andere kant op te kijken,
    ook al zit die man wellicht een half uur naast me. Jij kiest er voor om de bladzijden in je magazine over te slaan. Ik kies er voor om de andere kant op te kijken.
    Zo makkelijk gaat dat!

Ik ben het eens met @Jackie87.
    Hoe bizar dat je moet gaan kolven en de fles geven aan een baby, terwijl de voor de hand liggende manier van voeden (gewoon aan de borst) een no-go is.
    Dit alles heeft dus ook niets met gekrenkte trots van moeders te maken. Maar met gewoon een beetje realiteit. Je hebt een baby, die heeft honger. Je probeer dat discreet te doen. Het kan zijn dat je een stukje borst ziet. That’s it.

vgg, Typicalme, hummeltje5 en 10 anderen vinden dit leuk.
  13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik weet niet meer wie het zei maar iemand zei dat mensen die vinden dat je in het openbaar moet kunnen voeden het dan toch vervelend vinden dat anderen kijken. Maar nee dat interesseert mij dus echt helemaal niks. Ten eerste is er weinig te zien. Ik leg mijn kind er namelijk altijd voor. Ten tweede kan ik mensen moeilijk verbieden om zich heen kijken. Ten derde als je al iets ziet is het functioneel naakt en dat vind ik dus niet erg.

hummeltje5, joepy, Paardenbloem en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik gaf eerder het voorbeeld van de vrouw die op een bankje zat, aan een druk, doorgaand pad. Misschien had die baby pauze of was hij klaar, geen idee. Maar die baby zat niet aan de borst en zij dat daar op haar dooie gemak rond te kijken met complete borst in zicht. Is het zo raar dat mensen zich daar niet prettig bij voelen?
    Of bij de verjaardag van laatst waar we uit eten gingen. Die vrouw zat midden in het restaurant en die tiet moest vol bloot. Vraag dan een tafel aan de zijkant. Prima dat die kindjes moeten eten maar het kan toch ook discreet? Met een doek of wat weggedraaid. Niet alles hoeft toch vol in het zicht onder het mom van: het is natuurlijk en een baby moet eten?
    Ik snap echt niet waarom iedereen zo valt over discreet voeden. Het is rekening houden met de mensen om je heen.

Ben het eens dat er in Nederland veel te weinig ruimtes zijn waar je als vrouw rustig kan voeden (bv of fles maakt niet uit). Lijkt me voor iedereen prettiger, ook voor de baby.

EdN en tuc vinden dit leuk.
  15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Haha, vast waar en de fv mama kan er ook wat van.

Dan houd je nog heel veel hybride voedende mensen over die een tijdje bv en een tijdje fv geven of gegeven hebben. Die kennen beide nuances gelukkig en verketteren een beetje poeder of een moeder die op het terras voedt beide niet.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    #136 Zoe123, 27 aug 2019
    Laatst bewerkt: 27 aug 2019
    Maar waar lees jij dat “iedereen” valt over discreet voeden? Het lijkt wel alsof je het niet wil lezen of zo...
    Volgens mij is er hier niemand te vinden die vol bloot in een restaurant gaat zitten.
    Meerdere mensen hebben hier gereageerd en jij blijft maar doorgaan over vol bloot, borsten bloot, vol in het zicht.
    Dat is geen standaard, 99% van de vrouwen voed helemaal niet zo, lees de reacties er op na.
    Dus wat wil je nu precies horen?
    Discreet voeden, voor de 100e keer, is je baby pakken, voor je houden, bh open (ter info, er zit een flapje voor je tepel, die hoef je alleen maar open te klappen) of hemdje omhoog, baby aanleggen. En dan zie je wellicht heel even een stukje tepel. Als baby eenmaal lekker ligt, zie je verder niets. Baby blokkeert het zich op de borst, met een bikini aan zie je meer.
    Dat is discreet voeden, hoe het grote gros van de moeders het doen. En als dat niet oke is?
    Echt...wat een interssante wereld om je heen, met zoveel te zien!

littlemunchkin, RachelleNM en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  17. Zwierezwaai

Precies, ik ken ze ook niet.
    @Emma86 Misschien heb je net de pech dat je een aantal keren iemand hebt zien voeden met de borsten volledig in het zicht...
    en ja als er een aparte plek is dan zou k er heen gaan. Veel fijner voor de baby; lekker rustig zonder afleiding. En daar gaat het topic ook over: schijnbaar zijn er in andere landen meer van dit soort plekken en hier niet.

Aanvulling: wij hadden afgelopen weekend een groot familie feest in een tuin bij een kasteel. Ondanks dat ik tussen alleen maar familie en bekenden zat, ben ik fijn naar binnen gegaan om mijn zoon te voeden. Ze hadden daar van die grote ouderwetsen stoelen staan. Heb heerlijk relaxed kunnen voeden! En ook nog discreet voor als er iemand binnen zou komen. Dus tja...

littlemunchkin vindt dit leuk.
  18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik neem meer aanstoot van vrouwen in te laag uitgesneden kleding en mannen die in blote vast over staat lopen dan een moeder die haar borst ietwat ontbloot heeft omdat ze haar kindje aan het voeden is.

19. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ik denk dat we zelf er een te groot probleem van maken. Lees de verhalen maar eens door hier. Er valt altijd wel wat ergens over te emmeren.....
    BV en FV is allebei prima!

Ik heb vanaf het begin flesvoeding gegeven. Mijn reden: geen zin in dat gehannes en ik vind dat mijn goed recht. Daarom ben ik geen slechte moeder.
    Geen verpleegkundige,familie,vrienden hebben mij geprobeerd over te halen.

Borstvoeding in het openbaar? Prima, beetje discreet zou leuk zijn maar als dat niet lukt omdat baby er niet mee eens is of dat jij dat zelf niet wil, ook prima :thumup:

RachelleNM, Paardenbloem, Jackie87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Zwierezwaai

Ik heb ook geen moeite met fv. Mijn oudste heeft ook fv gekregen vanaf 6 weken. (nu vond ik dat juist gehannes, met die fles en poedertoren mee nemen en warer op laten warmen Haha maar das weer een ander topic :) )
    Maar elkaar gewoon een beetje laten zou inderdaad erg fijn zijn!

hummeltje5 en Theezeefje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina