eisprong 'oproepen'

Discussion in 'Zwanger worden' started by wendyp, Aug 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dag dames.. ik had een vraagje

(ik kon ff gauw geen ander onderwerpnaam verzinnen haha)

Ik heb wel eens hier ergens op het forum gelezen over monniks peper??? ofzo. En dat is een homeopatisch middeltje om je eisprong ofzoiets te bevorderen. Ik weet het niet precies meer, heb het in de wandelgangen ergens een keer gelezen.

Alvast bedankt!!

KuZzz

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Monnikspeper (Vitex agnus-castus) bij alle klachten die samenhangen met de menstruatie, zoals PMS, pijnlijke, gevoelige borsten, vochtophoping en hoofdpijn, verder bij labiele stemmingen. Ook als deze klachten optreden tijdens de menopauze. Een aangewezen middel om na pilgebruik de normale menstruatie en ovulatie weer op gang te brengen. Verder heeft het een regulerend effect op de menstruatie, en zou het de vruchtbaarheid verbeteren door de eierstokken te ondersteunen bij het vormen van de hormonen (LH) in de tweede helft van de cyclus. Monnikspeper is zeer uitgebreid wetenschappelijk getest, met een zeer positief resultaat bij overgangsklachten.Let op! Monnikspeper niet innemen als er al van een reguliere hormoonbehandeling sprake is. Verder is er heel soms sprake van jeuk, uitslag en maagklachten. Verder niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Soms treedt de menstruatie wat vroeger in.Het beste kun je ook Monnikspeper in capsulevorm inzetten, dan bevat het gestandaardiseerde hoeveelheden van de werkzame stoffen en dat is vooral bij hormonale problemen belangrijk. Vitelle of Vitototaal hebben het kruid in capsulevorm, volg de aanwijzingen op de verpakking

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

hmmm kijk.. das lekker uitgebreid..

dus het is wel de moeite waard?
    Waar kun je dat halen? Alleen bij de apotheek? En zonder doktersadvies?

4. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Je kunt het bij zo' reformzaak halen.

Groetjes Silla

5. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vond dit op een site,had er ook nog nooit van gehoord je zou is bij de drogist of apotheek kunnen kijken of een revormhuis.

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

dat werkt dus ook voor PMSklachten? dat ga ik dan eens proberen. ik lig elke maand krom van de pijn tijdens ongi.
    Dat komt door de gyn door mijn verstoorde hormoonspiegel.

Had er nog nooit van gehoord. thnxs

Share This Page