andere luiers proberen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cactusje, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hoi!
    dl heeft het poepen eindelijk onder de knie!
    ipv 1x in de 2 a 3 dagen met hulp nu elke dag helemaal uit zichzelf.
    maar nu heeft ze dus elke keer ook de broek en romper vies als ze gepoept heeft.
    het gaat er aan 1 kant bij het beentje vaak net uit terwijl het gewoon normale babypoep is.
    wij gebruiken kv luiers en met plassen niks aan de hand telkens netjes droog.
    zou het uitmaken als ik een ader merk probeer aangezien het probleem alleen bij poepen is?
    elke keer maar weer schone kleertjes aan trekken is natuurlijk ook niks want verkleden houd dl niet zo van en elke keer voor zo weinig de wasmachine aanzetten..
    het is trouwens altijd in een schone luier als ze poept dus het kan ook niet van een te volle plasluier komen

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wasbare luiers sloten bij onze kindjes veel beter aan als wegwerp, maar het scheelt zeker als je een ander merk probeert. Welk merk scheelt per kindje. Je kan trouwens ook de vieze kleertjes in een emmertje sop zetten tot je machine vol is ( Althans, einde van de dag ofzo )

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Je kan zeker een ander merk proberen. Maar wat voor normale babypoep is het dan? Mijn dochter heeft een hele tijd van dat zachte poep gehad en lekte ook vaak met poep. Niet veel maar als je het niet meteen door hebt dan gaat het er toch wel langs.
    Ik ben heel tevreden over pampers en etos luiers.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb het toevallig de laatste tijd bij mijn dochter ook als ze poept en ik gebruik ook de kv luiers. Zij is wel ouder dan jouw dochter en een grotere maat maar ik heb nu etos luiers gehaald en daarmee zie ik echt verbetering! Ze lekt er alleen maar in door als ze gepoept heeft in een luier waar ze ook al in geplast heeft.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    het is gewoon zacht maar niet waterig of zo..
    ik verschoon voor de fles en als ze gaat poepen is het altijd aan het eind van de fles of er vlak na.
    er zal dan hooguit een klein plasje in zitten dus niet genoeg om al zo verzadigd te zijn dat de poep er niet meer in blijft.
    ik zal dan eerst maar pampers proberen hoe dat gaat.
    etos heb ik niet in de buurt maar als de pampers hetzelfde probleem geven nog wel jumbo en zo

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier wel waterige poep, want borstvoeding, maar bij de pampers doet active fit het een stuk beter dan de baby dry. Ik weet niet welke maat je baby draagt, new baby doet het ook beter dan de baby dry. Verder helpt het ook om naar een grotere maat rompers te gaan zodat die niet te strak zitten en evt grotere luiers (hoewel de lekkage bij de benen hiermee misschien niet oplost, bij de rug is het wel minder). Maar zoals gezegd, hier borstvoeding dus hele andere poep, dus weet niet of deze tips ook gelden bij vastere poep (de grotere rompers waarschijnlijk wel).

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik hoor de laatste tijd veel klachten over de kruidvat luiers. Voordat ze zgn verbeterd waren waren het geweldige luiers. Maar nu ... Ik ben maar overgestapt op pampers. Vorige week waren ze met 50 korting bij de Dirk. Met die acties zijn ze toch ongeveer even duur als de kV luiers.

8. Gember

Gember Niet meer actief

Hier ook veel last van, maar KV of Pampers maakt niet uit. Komt gewoon door de bv-poep... :( Ik verschoon altijd METEEN na het poepen. Anders lekt het gauw door. Bij de rug vaak ongelukjes als ze in de wipstoel zit. En inderdaad iets ruimere rompers kunnem helpen. Het ging hier altijd mis met een bepaald boxpakje en romper. Te strak bij het kruis.

9. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Kruidvat heeft structuur van de luiers veranderd en ze zijn nu waardeloos.
    Mijn dochter draagt altijd kv luiers en sinds 2maanden alleen maar doorgelekte luiers..en ook luieruitslag.
    Ben nu een weekje overgestapt op Pampers baby dry nou perfect dan zit er een liter plas in hij is zoo dik maar ze lekt gewoon.niet door en ook geen luieruitslag want haar huidje.is gewoon droog.
    Ben dik tereden met pampers..en ik koop.ze gewoon als er aanbieding.is dan zijn ze niet zo duur.

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een te strakke romper zorgt nog wel eens voor poeplekkage.

11. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Ander merk kan zeker helpen.
    Ik vind de pasvorm van kv luiers ook niet zo heel erg geweldig.

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    kv is dus niet meer wat het geweest is als ik het zo lees..
    de romper maakt niet uit eigenlijk.
    als ze een wat grotere aan heeft die echt te ruim zit bij de beentjes is ie net zo vies als wanneer het wat strakker zit.
    straks even boodschapjes doen :)

13. patries2310

patries2310 Actief lid

31 aug 2014
    269
    11
    18
    Hier ook het probleem maar heb het met verschillende luiers gehad. Pampers new baby, jumbo, kruidvat. Maakt allemaal niets uit. Blijf toch de gewone kruidvat luiers gebruiken. Hij blijft gewoon droog en bevalt voor de rest goed.

Deel Deze Pagina