Menstruatie na borstvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by yessie, Aug 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hoi!

Na al 1 jaar borstvoeding te hebben gegeven lijkt mijn menstruatie nog steeds op vakantie te zijn naar verweggistan ;) Tot op heden nog geen enkel signaal dat het eraan zit te komen! Op zich wel fijn maar de laatste tijd begint het toch een beetje te kriebelen voor een brusje :)

Momenteel geef ik nog 2 tot 4 voedingen per dag. Sowieso 1 in de ochtend en 1 voor het slapen gaan. En soms nog 1 tussendoor en 1 in de avond/nacht, afhankelijk van haar slaapjes ;)

Ik vroeg me af of het aantal voedingen bij jullie ook in verhouding stond tot het moment dat de menstruatie weer op gang kwam. Zelf begreep ik namelijk altijd dat bij het verminderen van het aantal voedingen de kans op de menstruatie steeds groter wordt.
    Hier lijkt het echter nog geen enkele effect te hebben gehad

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!

Liefs Yessie

2. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik gee nog 4 tot 6 keer en ben nog niet ongesteld geworden. meer kan ik er dus helaas ook niet over zeggen

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik geef nog 5-6x en ben sinds 3 mnd geleden 2x soort van ongesteld geweest.

4. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    ha, ben soort van blij dit te lezen. hier ook nog niks. ik geef nog 2 keer op werkdagen (3) en 3a4 keer op vrije dagen. ze drinkt echt minder want eet heel goed. echt hele boterhammen of twee en veel fruit en een heel bordje warm eten en dan nog rijstwafel/rozijntjes e.d. tussendoor.

maar nog niks qua ongesteldheid. heb zelfs een test gedaan vorige week omdat ik dacht 'het zal toch niet?' nee dus :)

dus ja... het kan uitmaken minder voedingen maar zelf met weinig voedingen kan het behoorlijk lang uitblijven. ik ben vergeten hoe het was met zoon destijds. wel lang bleef het uit maar niet zo lang dacht ik...

5. Alita

Alita Niet meer actief

Ik werd bij de oudste pas weer ongi na het stoppen met de bv..
    Nu ben ik sinds een paar dagen ook gestopt maar slik nu nog de pil...tot nu toe ook nog geen ongi gezien...

Opzich idd wel fijn maar zal weer blij zijn om de maandelijkse ongi te krijgen...heb al vaker gedacht zwanger te zijn namelijk..

6. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hier is het wel aan de orde; ik ben aan het afbouwen met de borstvoeding, geef nog 3-4 x (+ 2 x kv op dit moment) en er zijn nu 2 borstvoedingen komen te vervallen.
    Toen de eerste kwam te vervallen gebeurde er nog niets, maar sinds een dikke week heb ik ook de tweede laten vallen en ik voelde meteen iets gebeuren, kreeg weer menstruatieklachten dus ik was al bang dat het er aan zat te komen en sinds gisteren ben ik ongesteld dus m'n lijf deed weer wat ik dacht dat 't zou gaan doen. ;)

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    bij mij kwam het ook pas 2 maanden nadat ik helemaal gestopt was,opzich wel heel fijn!!

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    hier begon het inderdaad bij het afbouwen rond 7 maanden. daarna na 6 weken precies weer ongesteld, toen na 5 weken precies, en daarna na 4 weken precies. en ben vanaf 7 maanden gaan afbouwen en dus met 10,5 maand helemaal gestopt.

9. janny

janny Actief lid

May 29, 2010
    335
    47
    28
    Ik had mn eerste menstruatie al met 7 weken. Sinds dien ook gelijk regelmatig. Ik geef nog steeds 7 tot 9 voedingen per dag/nacht. Bij mij heeft de bv dus totaal geen invloed.

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier met 5,5 maand alweer ongesteld. Ze kreeg toen 5 voedingen. Maar ze sliep 's nachts lang door en ik was wat laks soms met op tijd kolven onder werktijd.
    Sinds die tijd ook aardig regelmatig (28-31 dagen en nu meestal 28, soms 29)

11. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

Jul 13, 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef sinds een paar weken nog maar 1 voeding per dag.
    7 weken geleden ben ik gestopt met de pil, nu nog steeds niet ongi.
    Zou zo fijn zijn als ik nog ff door kan gaan met die ene voeding.

12. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ben dus niet de enige bij wie het lang wegblijft ;)

Grappige is wel dat ik soms dacht/denk menstruatieklachten te hebben! Heb ook gedacht signalen van een naderende ovulatie te herkennen maar daarna helemaal niets gekregen....!! Laatste tijd zijn er hier weer wat nachtvoedingen ingeslopen, dus misschien heeft dat invloed gehad...

13. Alita

Alita Niet meer actief

@Yessie ik heb in 1 jaar vaker gedacht ongi te worden enz...maar nee hoor hahaha en als je al een ei zou hebben hoor je ook ongi te worden....tenzij je zwanger bent haha

14. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn ervaring: ik ging alweer menstrueren toen ik nog volledig BV gaf. De oudste was pas 3 mnd oud toen het alweer zo ver was, de jongste 5 mnd.

15. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Nee, echt niet zwanger hier ;) Maar wel jammer, kan ik een komende menstruatie niet meer de schuld geven van mijn lekkere trek :D

16. Alita

Alita Niet meer actief

hahaha...nou ik heb die lekkere trek dus ook gewoon....irritant he!

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier was ik bij de oudste na 6 maanden zwanger, zonder tussendoor ongesteld te zijn geweest en nu ben ik na een jaar nog niet ongesteld.

In 't begin vond ik 't nog wel fijn dat het wegbleef, maar inmiddels mag het van mij wel komen hoor! Toch fijn als je weet waar je aan toe bent.

18. Alita

Alita Niet meer actief

ja dat vindt ik dus ook linda....pfff.

Ja er gaat altijd een ei vooraf je ongi....

19. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik werd pas ongesteld toen ik nog maar 1 voeding gaf en deze liep ook snel terug. En toen duurde het nog ruim een maand. Alsof mijn cyclus pas weer startte toen ik stopte. Ik ben wel gestopt rond 11 maanden.

20. Nyna

Nyna Niet meer actief

Ik werd voor het eerst ongesteld toen de kleine 6 maanden was :)
    Ik voedde op verzoek en de kleine dronk toen 8 of 9 keer per dag (ook s'avonds) :)

Share This Page