Ik ga na mijn zwangerschapsverlof 1 a 2 dagen per week werken. Mijn man gaat mijn dochter dan flesjes moedermelk geven. Nu is het zo dat Robijn nog heel onregelmatig komt voor voeding, zo tussen de 2 a 4 uur. En tegen een uur of 5 komt ze soms zelfs om het uur. Qua tijdstip is er geen pijl op te trekken. Drie vraagjes: 1. Komt er in de loop van de tijd meer regelmaat in de voedingen? 2. Gaat er meer tijd tussen de voedingen zitten als mijn dochter ouder wordt? 2. Als dit niet gebeurt, kan het dan zo zijn als mijn man het flesje geeft dat er dan wel meer tijd tussen zit op die dag. Bedankt voor jullie reacties!
Bij de meeste kinderen wel. Elk kind volgt wel zijn eigen ritme, en net als bij grote mensen heb je grote schrokkers, die met heel weinig eet-en drinkmomenten op een dag toekunnen en kleine snackers die vaker op een dag minder eten of drinken. Meestal wel. Het ene kind gaat meer slapen, het andere kind zoekt juist meer contact en wil meer dingen horen, zien en doen. Hangt van je kind af. Moedermelk kun je ook heel goed op verzoek geven. Het makkelijkste gaat dat als je de melk in porties van 50-80cc bewaart. Degene die voor je kind zorgt kan dan beginnen met 1 flesje te geven als je kind zich meldt en als je kind meer wil nog een flesje geven, of even wachten tot je kind zich opnieuw meldt. Hou er wel rekening mee dat de flesjes borstvriendelijk worden aangeboden. -gebruik altijd een newbornspeen -draai de dop stevig op de fles -stop de speen niet in de mond, maar aai om de lipjes tot je kind toehapt -zorg dat de speen DIEP in de mond zit, bij voorkeur raken de lipjes de harde rand -laat het kind niet plat liggen, maar hou het een beetje overeind, zodat de fles eerder horizontaal als verticaal is -pauzeer halverwege om te boeren (is je kind gewend, je wisselt ook van borst tijdens een voeding -als de fles bijna leeg is, even fles uit mond halen, zodat je kind een seintje krijgt dat het bijna op is (doen je borsten ook).
Zo grappig, wij doen dit ook, en nu als er nog zo'n 30 ml in de fles zit, duwt Jens zelf de fles weg en stopt hem daarna weer in zijn mond Is er echt aan gewend dus! Dat was even offtopic. Hier een kleine snacker dus . Maar het clusteren ging wel over op den duur. Als jij niet aanwezig bent dan weet ze dat ook en heb je best kans dat ze minder vraagt (en mogelijk 's avonds en 's nachts inhaalt) en het 'probleem' zich eigenlijk als vanzelf oplost.