Even van me afschrijven.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dimisto, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    ik lees al een tijdje mee, en wil ook graag vaak reageren, maar kan er simpelweg de tijd niet voor vinden!
    mijn dochter is nu 11 weekjes, en ik leef al zo'n 11 week op de automatische piloot! Het lijkt wel alsof ze bang is om in haar bed slapen!
    overdag/snachts ALTIJD! .. gaan we weg met de auto? no problem madame slaapt door de beweging ; dit net zo in de kinderwagen etc.
    maar zodra ze zelf in dr bedje ligt, voorheen nog kinderwagenbak was het brullen! en niet even? neeee ze heeft goede stembanden! & overigens lukt me het ook niet om haar lang te laten huilen! tuurlijk heeft ze zo haar momentjes nodig om de dag te verwerken, maar tot het geen jengelen meer is, vind ik het wel welletjes! ik ben KAPOT. ze wil alleen maar bij je op de arm liggen ; waar ze ligt? dat maakt in prencipe niet uit, zowel bij papa als bij mama of buurvrouw ze wil overal wel slapen, behalve in de eigen bedje.. de meest mogelijke manieren al geprobeerd! ze heeft ook een ontzettende zuigbehoefte, maar accepteert geen speen, en ze heeft nog geen wegwijs met haar duim, ze probeert wel, maar weet haar mondje nog niet te vinden! dit is dus ook erg lastig want als ze bij mij drinkt (geef bv) valt ze vaak gewoon in slaap! ik weet het niet meer, ze krijgt nu ook medicijnen voor haar reflux en hebben tips gekregen bedje omhoog etc etc. het werkt gewoon niet! ook hebben we geprobeerd om steeds 1 persoon haar naar bed te brengen etc, en proberen dingen niet een keer, maar echt meerdere dagen, misschien moest ze wennen! vrienden van ons roepen allemaal laat haar huilen of laat haar hier maar een nachtje logeren! ja allemaal echt ontzettend lief hoor, maar ehh dat is niet de oplossing, ik wil graag mijn bed terug ; en dat me meisje gewoon haar rust krijgt dit ze echt nodig heeft! want ze wordt echt moe, maar kan de slaap gewoon niet vatten! ik lees meerdere van dit soort topics maar ik moest mijn verhaal even kwijt! .. vriendlief is 6 dagen in de week aan het werk, en snapt niet goed hoe het voor mij is, aangezien ik voor alle dagen + nachten sta! zelfs in het weekend! hij hoort haar gewoon NIET. en door de bv heeft ze mij ook gewoon nodig! maar waaauw ooit was mijn bed mijn beste vriend, maar nu?! ik zie m amper' en als ik hem zie, ligt er wel een klein meisje boven op mn buik of in mn armen! Begrijp me overigens niet verkeerd, maar soms ben ik echt jaloers op ouders waarvan hun kindjes al lekker doorslapen' en gewoon af en toe hun handen vrij hebben! ik heb sinds kort een draagdoek, zodat ik nog wel een beeetje kan doen in het huishouden, want ze wil gewoon alleeen maar gedragen worden! soms ben ik pas na 5e in de kleren' dan is papa thuis! ppffff.

Ook werd mij verteld dat met kindjes die te vroeg geboren zijn, dit allemaal wat langer duurt! klopt dit?!

ik merk gewoon aan me mop dat ze dr slaap nodig heeft, alleen hier echt tegen vecht! iemand ervaring hiermee? ze wil gewoon niet alleen slapen of alleen zijn!

sorry voor dit lange verhaal, maar ik weet het even niet meer!
    voel me soms een beetje een alleenstaande ouder in een relatie als het op onze dochter aankomt! .. en dan is zo'n forum even heeeel fijn! hihi

Groetje.

2. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hey meis,

Wat ontzettend vervelend!!! Ik herken het gevoel zo goed mijn kleine smurf heeft er ook last van om het zomaar te zeggen alles met een hartslag is goed....
    Hier ook van alles geprobeerd en op een moment zat ik er serieus helemaal doorheen en heb ik hem naar mijn moeder gebracht met de woorden "ik wil 1 nachtje goed slapen alsjeblieft!!!!" En het heeft geholpen ik kreeg mijn kindje gereset terug... Smurf wilde weer in de wieg slapen..
    Na een aantal weken (waarschijnlijk na het sprongetje) weer drama nachtenlang huilen, woelen, kermen ga maar door en heb het CB gebeld en die zeiden: wat ik nu ga zeggen ga je niet leuk vinden.... laten huilen!! Heeft hij zijn natje en droogje, is hij of zij veilig, weet je zeker dat hij/zij geen pijn heeft..... laten huilen!!!
    Dit heeft bij mij serieus 10!!!! uur geduurd (tussen voedingen door was het goddank even stil) en ik kreeg een smurf die weer kon en wilde slapen....
    De 3e keer was het weer een aantal dagen bal.... (jaja baby's hebben nog geen structuur) en het huilen stond me nader dan het lachen en mijn moeder heeft hem weer een nachtje meegenomen.... en weer kregen we Smurf gereset terug....
    4e x was hij al dagen van de pijn aan het huilen en op een moment wilde hij niet meer drinken dus wij de HAP gebeld en Smurf werd opgenomen en bleek verborgen reflux te hebben. En daarna sliep Smurf weer als de beste....
    Nu zijn we beland bij de 5e x en hebben Smurf maar naast ons gelegd in de kinderwagenbak, dit keer blijkt smurf een liesbreukje te hebben en wil hij alleen maar bij ons liggen en zit hij midden in zijn 8 weken sprong.....

Mijn tip, breng je kindje 1 nachtje uit logeren.... Helpt dit niet inderdaad laten huilen, zorg dat je een vriendin, moeder whatever bij je hebt die je even keihard laat janken omdat je het gehuil niet meer kan aanhoren maar ga niet naar je kindje toe mits je kindje natuurlijk geen pijn heeft, honger etc..... het is LOODZWAAR maar herken de signalen van je kindje wanneer het moe is, ga eens opletten welke signalen zend mijn kindje mij, kijkt ze weg of kijkt ze je aan, kijkt ze weg is dat een teken van vermoeidheid, kijkt ze je aan is ze wakker..
    Zit ze aan haar oor te friemelen dan is ze moe, gaapt ze een 2e keer leg haar in haar bedje, begint ze te jammeren in de box, wipstoel in je armen dan is ze moe.... Bij alle gevallen meteen naar bed sturen en haar daar laten...
    Bij ons was hij binnen 2 dagen aan het ritme en structuur gewend.... totdat hij opgenomen werd in het ziekenhuis en de hele structuur weer teniet werd gedaan helaas...

Ik wens je heel heel heel veel sterkte want het is loodzwaar maar geloof me je hebt er profijt van...

3. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    #3 balleke, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
    pff meid zwaar he... Weet er alles van! De middelste was heel erg en ook de nachten... We dachten dat jonsgte er achter na ging. Maar na dat hij de juiste medicatie krijgt is het stukke stukke minder of niet huilen!

Huilen doen baby's niet voor niets ze geven iets aan. Ookal ligt ze bij jan en alle man te slapen in de armen. T heeft verborgen reflux en ook erge zuigbehoefte (C had dat ook) En T was ook alleen maar rustig te krijgen in mijn armen of bij papa (wel met speen)
    Nu hij medicatie krijgt slaapt hij snacht's lekker klokje rond. Miss is het bij ook het geval?

is ze onrustig na de voeding? hoe lang na voeding onrusti?
    Bellen blazen
    veel hikken
    veel drinken
    vaak recht gehouden worden?
    Kma kan het ook zijn (als medisch is) Buurvrouw haar kind huilde ook constant, behalve als ze hem vast hadden en gewiegd werd.

Als ik jou was zou ik wel effe contact opnemen met ha. En miss effe rust creëren in huis (ziekenhuis opname) ik ben er geen voorstander van! Maar als ik het zo lees zit je er behoorlijk door heen... En dit hou je ook geen weken meer vol. Praat ook met je vriend/man en laat hem een keer dag ervaren alleen!! Weet hij gelijk wat je bedoelt. Zo heb ik het hier ook gedaan. Mannen moeten het echt zelf meemaken voor ze begrijpen wat je bedoelt.

En wat hier boven al genoemd is.. Laat maar huilen. Om de 10 min naar boven om te troosten (in haar bedje laten) en zo elke keer dat je boven bent geweest er weer iets langer dan 10 tussen zitten! Het is lood zwaar en zoals hier boven genoemd word... Laat haar even 1 nacht ergens anders slapen. Ons werd ook aan geboden en hebben het afgewezen. Onze grootste fout geweest. Hulp aannemen als het kan!

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook menig nachtje met mijn dochter gezeten, in het begin wilde ze alleen maar tegen mij aan slapen als ik zat, dus ik sliep zittend. Vervolgens kon ze ook liggend slapen naast me en hebben we eigenlijk altijd samen geslapen, in het begin sliep ik overdag met d'r mee. Van eten kwam het soms niet, ik heb geen idee meer wanneer ik douchte, maar uiteindelijk vond ik wel een manier die voor ons werkte. Nu slaapt ze over het algemeen prima in haar eigen bed, en ik ben heel blij dat ik haar nooit heb laten huilen.

5. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Zo hebben wij dat ook gedaan.
    Samen slapen, kregen we allemaal de meeste slaap. En (bijna) geen huilen meer. Bovendien werkt samen slapen en bv ook goed bij elkaar.

6. adi

adi Niet meer actief

eehh jouw kindje heeft verborgen reflux en een liesbreuk, beide doen verschrikkelijk veel pijn bij babys!

7. Aloe

Aloe Niet meer actief

Meid. Een dikke knuffel vanaf hier.
    Op het slapen in de nacht en het getroost worden dooreen amder na zitten we hier in hetzelfde schuitje.
    Zie mijn topic.

8. Koon

Koon Niet meer actief

Is het inbakeren in een puckababy (of ander middel) niet iets?

En inderdaad, een nachtje laten logeren. Dan kan jij ook even resetten.

Ik zou mijn pasgeboren baby niet laten huilen, maar dat is voor iedereen anders.
    En mocht je daar toch voor kiezen, laat eerst alles nakijken bij de ha of ka. Je vergeeft het je zelf nooit als achteraf blijkt dat je kindje ergens pijn had.

9. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hier was die verborgen reflux pas duidelijk na een aantal weken. Zelfs de KA en het CB hadden niets opgemerkt, pas toen wij dachten van hij krijst ineens tijdens de fles wisten we het...
    De liesbreuk is pas sinds anderhalve week en we laten smurf dus ook helemaal niet meer huilen. Wij kregen dit toen als advies van het CB en wat je bij smurf merkte was dat hij zichzelf wakker houdt met prikkels vandaar alleen op zijn kamertje zonder die prikkels zodat hij zich kan overgeven aan de slaap....

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier had ze ook pijn en was ze erg onrustig door kma, ik ben altijd blijven zoeken naar manieren om haar te kunnen troosten ipv haar weg te leggen en alleen te laten met haar pijn. Ik heb ook echt wel zelf jankend onder de douche gestaan van de stress, het was echt een zware periode, maar ik ben ontzettend blij en trots dat ik het nooit heb opgegeven er volledig voor haar te zijn.

11. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0

Zo'n kleine baby huilt, roept en kermt niet zomaar hoor. Als ik dit zo lees dan heeft hij al die tijd pijn van de reflux gehad. En als ik lees dat je zo'n periode al 5 keer hebt gehad in 2 maanden tijd, dan heeft het weinig met ritme en structuur te maken, maar meer met pijn en daarvan niet kunnen slapen.....

TS: ik zou toch weer een afspraak maken met de huisarts en je laten doorsturen naar de kinderarts. Ik denk dat de medicatie niet voldoende is. Heb je ook al geprobeerd de voeding in te dikken? Met borstvoeding is dat wel vervelend, maar kan toch misschien ook weer wat helpen.

12. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Mijn kindje wil ook de hele tijd bij me zijn.
    Voor 's nachts hebben we zelf een co-sleeper gemaakt. We hebben bij de kringloop een ledikantje gekocht en die passend gemaakt. Was in 10min klaar. Nu heb ik dus mijn eigen ruimte in me bed terug terwijl de baby naast me ligt.
    Ook leg ik haar veel in de kinderwagen en die rijd ik mee als ik wat ga doen. Zo kan ze me altijd zien.
    Zelfs nu ligt ze naast me in de kinderwagenbak en heb ik mijn handen even vrij terwijl ik ondertussen toch met haar kan kletsen.

Misschien is het handig een soort van dagschema te maken. Als de kleine 's morgens wakker word, weet je ongeveer wat er komt, en wanneer ze die dag wil eten. Plan dan een stukje voor jezelf in na de voeding. zodat je tijd hebt om jezelf aan te kleden en normaal te eten.

Wil je veel sterkte wensen.

13. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    wat een boel reacties al! dankjulliewel!

ik ben met 37l+3 bevallen na een zeer moeizame bevalling .. scheur in de slang vd ruggeprik, geen gynaecoloog etc etc. echt horror!

vervolgens toen ze 3 week oud was, al een nacht in het ziekenhuis ter observatie, aangezien ze zoveel spuugde, grote golven, zelfs uit dr neusje ga zo maar door.. toen werd ons verteld dat ze reflux zou hebben, naja prima, jbpm, en de eerste tijd even afgekolven en voeding geven kijken of het zou helpen, dit hebben we twee weken volgehouden, maar het was geen doen, en het gewoon op een lepel geven spuugde ze gewoon weer uit! smerig vond ze het.

na afijn, er ging wat tijd overheen, en het slapen in dr eigen ledikant werd nu weleens tijd, ze was toen 6 weekjes, voorheen lag ze in de kinderwagenbak aan de rand van het bed, tot 23.00 ging dit goed, en daarna begon ze. net of ze het doorhad dat wij ook wouden slapen!
    doordat ze zo'n zuigbehoefte heeft, heeft n speen (weigert ze) geen zin, en vind bij mij alleen maar troost, maar heb geen zin in kapotte tepels, dus als ze klaar is, is ze klaar' want ze heeft er weleens een handje van om in slaap te vallen aan de borst, en dan kan je dr niet wegleggen want dan hupsa .. de oogjes weer wagenwijd open!
    dus met als gevolg, ze slaapt nu samen bij mij' en is dan snachts een paar keer wakker, maar een lange tijd wakker!

madame is nu precies 11 week, ze krijgt al sabsimplex voor de darmpjes.

Ik wil haar dolgraag vanmiddag meegeven met mn ouders, alleen vaders weigert zn dochter mee te geven, niet wetend dat zn vriendin er even doorzit, en echt even moet bijtanken! naast mama' ben ik ook nog gewoon mezelf! hij vind haar nog te klein en vind het niet fijn, naja dan houdt het op eerst!

F. vind haar wipstoel telkens maar eventjes leuk, en ook haar box is niet van lange duur! we blijven doorzetten en we houden hoop! want ieder kindje doet het op de eigen manier!

ik moet dinsdag weer naar het CB en over 3 weken weer een afspraak bij de kinderarts hier! dus ik ben heel benieuwd, we hebben gister net medicatie gekregen van de kinderarts.

we hebben we een soort schema voor haar, maar aangezien ze bv krijgt, ligt het er gewoon echt net aan hoe het allemaal loopt.
    iemand tips qua bv schema qua ritme? (voed op verzoek)

ik lees aandachtig jullie berichten, ben heel blij dat ik niet de enige hiermee ben. begon zelfs al een beetje aan mezelf te twijfelen.
    nergens voor nodig als ik het zo lees, bedankt!!

14. adi

adi Niet meer actief

Wat naar dat je nu pas medicatie krijgt voor reflux. Geef het een paar dagen/weken de tijd!

Overige tips voor ritme en reflux:
    - doe alles in een vaste voorspelbare volgorde, met heel veel rust en voorspelbaarheid voor de kleine,
    - voed haar zo rechtop mogelijk, dan zakt melk beter,
    - houd haar 25-30 min rechtop na de voeding,
    - zet haar bedje heel schuin ( 2 dikke boeken onder elke besloot aan noordzijde)
    - test overdag of ze op haar buik wil slapen.

Succes!

15. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hey meis,

In het begin was het echt dat aandacht huiltje later werd het het pijn huiltje pas. Maar we lopen nu bij een academisch ziekenhuis en alles word onderzocht.... Het komt misschien over alsof ik smurf altijd laat krijsen maar dat is totaal niet zo hoor!!!
    Als hij jammert van het niet willen slapen laten we hem wel jammeren dat is zijn manier om in slaap te komen, laten krijsen laten we hem niet doen.
    Ik heb toen op advies het een keer moeten doen van het cb en ja we hadden er wel profijt van want hij wilde zich niet meer overgeven aan de slaap en we moesten hem echt forceren. Nu kan hij in ieder geval snachts weer slapen...
    Echt we zorgen onwijs goed voor onze kleine smurf we zijn al weken bezig om te achterhalen waar hij last van heeft en Gijs gaat nu ook naar een pedagogisch medewerker om te kijken waarom hij niet wilt slapen.
    Het is niet dat ik TS verplichte het te doen maar bij ons heeft het in die zin geholpen die ene keer laten krijsen dat hij nu nog even 10 minuten jammert om zichzelf in slaap te krijgen en dan is het goed.
    Met de liesbreuk laten we hem absoluut niet huilen door het huilen komt er druk op zijn breuk en dan kan er een darm in bekneld raken dus dat doen we echt niet. Hij slaapt nu ook naast ons in zijn kinderwagenbak zodat we bij de eerste huil er al uit kunnen zijn en niet nog eerst naar zijn kamertje te hoeven stormen.

TS. voor smurf gebruiken we nu Nutrilon AR dat is met Johannes pitmeelbrood en maakt het wat dikker zodat het niet terug die slokdarm in kan schieten, hoe het met BV zit daarmee kan ik je niet melden dat kon ik helaas niet geven.
    Heb je al een sterrenhemel geprobeerd bij het wiegje?? of een lampje??? Deze hebben wij ook en helpt wat beter dan hebben ze wat afleiding, verder helpt routine, routine routine dus elke dag hetzelfde ritueel afdraaien met het naar bed gaan.

Heel veel succes!!!

16. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Owja we zijn nu ook doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis en die gaan onze kleine Smurf ook onderzoeken.
    A.s. maandag krijgt hij een hart echo ivm het hartruisje, dinsdag onder het mes voor zijn liesbreuk en dan daarna komen we op de zogeheten poeppoli terecht om zijn ontlasting en darmen (darmkrampjes) beter te laten gaan en zijn ontlasting soepel te houden.

17. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou inbakeren proberen. Of misschien slaapt hij liever op z'n buik.
    Heb je ook verschillende fopspenen geprobeerd? Niet elk kindje pakt elk merk. Hier was difrax niks, maar Avent ging prima.

Als je het idee hebt dat ze lichamelijk ongemak/pijn heeft, is het wellicht verstandig om eens langs een osteopaat te gaan. Eentje die vaker baby's behandelt.

Verder, probeer het los te laten dat ze in d'r eigen bedje moet slapen. Natuurlijk wil jij je eigen bed terug, maar het gaat zoals het gaat en dan is het soms beter om het (tijdelijk) maar te accepteren. Probeer bij elk slaapje in haar eigen bedje te leggen. Lukt het niet, laat haar dan idd bij jou slapen. Op een gegeven moment zal het beter gaan.

Wat hier ook heeft geholpen bij de jongste is een knuffeldoekje. Werd ze rustig van. Is alleen niet te combineren met inbakeren, dus dat is lastig.

18. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Hier ook een kindje wat liever geen speen wilt. Ook vanalles geprobeerd en nu pakt ze als ze bij papa ligt de MaM speen. Verder zou je haar ook op je pink kunnen laten sabbelen.

En kijk of je een afspraak kunt maken met je partner. Als hij je dochter niet wilt meegeven, spreek dan af dat hij die uren de zorg op zich neemt. Laat hem desnoods op bezoek gaan of lekker gaan wandelen.

Dat schema bedoelde ik ook per voeding. Gemiddeld drinken baby´s overdag om de 3 uur en clusteren ze 'savonds.

doe bv

verschonen
    voeden
    20 a 30 min omhoog zitten
    slapen.

Tijdens haar slaapje kun jij jou ding doen. Je zou haar in de kinderwagenbak kunnen laten slapen en naast je zetten. Bij mij ligt F.ay in de kinderwagenbak en zit ik aan de eettafel en laat ik haar sabbelen op mijn pink totdat ze slaapt. Weet dat het niet even handig is, maar ze is al haar duim aan het ontdekken en als ze slaapt kan ik haar zachtjes wegrijden en heb ik even tijd voor mezelf. In haar eigen bedje slapen komt voor F.ay vanzelf. Als ze haar duim heeft gevonden en 's nachts doorslaapt ga ik haar rustig in haar eigen bedje laten slapen. Wel leg ik haar iedere middag even voor een middagslaapje in haar eigen bedje. Maar dan is ze binnen een half uur weer wakker.

19. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Wat betreft de speen: ik kreeg van het Cb een tip die ik eerst raar vond, maar heel goed hielp: ga overdag met dutjestijd naast het bedje zitten, evt met een tijdschrift en bied je kindje elke keer de speen aan als ze huilt. Doe verder niets (tenzij er iets aan de hand is natuurlijk) Mijn meisje had het binnen een halve dag door en het zuigen gaf haar veel ontspanning en rust.

Nadeel: als je kindje snachts de speen verliest moet je eruit. Een cosleeper is dan erg praktisch.

Tot slot een troost waar je nu niets aan hebt: deze periode is heeeel heftig, maar achteraf zul je merken dat het voorbij is gevlogen. Deze fase gaat écht over!

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook precies hetzelfde! Ik mocht blij zijn als ik om 12 uur eens gedoucht had, hoe ik gegeten heb weet ik neit meer. Wel aten man en ik altijd in shifts.
    We waren tot 3 maanden vaak tot 3 uur 's nachts met haar in de weer door de krampjes.

11 weken is nog maar zo klein. Het gaat echt over, het is normaal dat ze in deze periode graag bij je willen zijn. Laten huilen zou ik nooit doen. Huilen om "aandacht" (wat hier genoemd werd), daar zou ik ook aan toegeven. Het is nu belangrijk dat je kleintje zich veilig en geborgen voelt. En dat is niet evident met 11 weken.

Deel Deze Pagina