Hallo allemaal, De laatste fles kreeg mijn zoontje(6mnd)met de avent fles en avent pap speen. Hij kreeg omneo met 2rijstebloem. Nu ben ik over op similac(dat is wat dunner) en op volkoren rijstebloem(dat is volgens mij ook iets dunner). Nu gaat het met de papspeen van avent dus echt veel te snel en stikt hij er bijna in. Toen heb ik speen 3 gebruikt, maar dat lukt ook niet omdat de volkoren de gaatjes verstoppen en er dus helemaal niks uit komt. Nu las ik hier wel het e.e.a. over etos spenen enzo, maar hoe wat en welke(en welke fles) moet ik hebben? Alvast bedankt voor jullie reacties
Laatste papfles dwz kv + schepjes bambix krijgt ze met 3standen speen van etos op stand 1 en dan nog drinkt ze het in 5 minuten leeg. Speen 3 lukt ook niet. Dus ik zou ook niet weten welke ik zou moeten gebruiken.
ik lees ff mee Dano heeft binnen 5 minuten 210+7 op! dat is toch veel te snel? hij stikt niet ofzo. maar krijgt hij daar geen buikpijn van?
Op zich drinkt Jelle zijn pap met de 1 2 3 speen van Avent ook altijd snel leeg, en ik vind zolang hij er geen last van heeft is het goed. Als ze buikpijn krijgen merk je dat vanzelf.. Wat betreft de fles en speen. Ik heb zelf difraxflessen gebruikt in het begin en daar past de papspeen van de etos wel op. De speen is er een met een kruisje ipv gaatjes. Deze past alleen niet op een Avent fles, maar een fles van de Etos eigen merk (als je toevallig geen difrax fles hebt) kost maar iets van 2 euro dus dat is het proberen waard. Het nadeel vond ik dat deze speen langer is dan die van difrax, en dus stikte Jelle er bijna in..
Hoi hoi, Dus als ik het goed begrijp is het gat van de etos papspeen( 3 standen speen) kleiner dan het gat van de avent 3 standen speen? En zou ik die dus kunnen proberen....... Teddy stikt nl echt(bijna) in de 3 standen speen van avent.
ik heb ook tot vorige week problemen gehad met de spenen. ( 4maanden lang) had etos en avent maar het ging te snel, dan weer te langzaam. nu heb ik vorige week is geinvesteerd in een difraxfles, een zaligheid, echt een aanrader. als het te langzaam gaat de onderkant wat los draaien en het gaat sneller.
maar dan krijgt ze overdag avent flessen in de laatste difrax? Ik ga ook niet verder zoeken naar andere spenen, heb al genoeg. Zolang ze er geen last van heeft, ze verslikt zich ook niet.
Ik had het zelfde probleem. Speen 3 was te langzaam en de 1 van de 123 speen te snel. Ik heb nu de gaatjes van de 3 speen iets groter gemaakt met een hete naald....dit werkt hier perfect!
Jelle heeft dat idd een poosje gehad, maar voor hem is het nooit een probleem geweest. Het ene kind is er makkelijker in als het andere, denk ik...
Heb idd ook geprobeerd om die 3 gaatjes van avent met een hete naald groter te maken, was helaas ook niet echt een suc6. Straks maar even naar het kruidvat voor een andere fles(difrax ofzo)
het is de pap-speen van etos voor de smalle flessen! dat is een kruisje, het werkt hier perfect, ik zat net als ts dat geen enkele driestanden speen goed werkte, alles ging te snel! ik gebruik dus voor de bambix (de pappen met vliesjes) een s-fles smal van difrax met de etos-papspeen voor de smalle flessen. verder gebruik ik ook avent. de nr3 speen voor de goedenacht poedermelk, nummer 1 voor de friso normaal, en nummer 2 voor de pyjamapapjes. na lang zoeken en een kast vol spenen werkt het bovenstaande het beste voor ons. er hangt ook een lijst in de kast, omdat er zo vaak van spenen gewisseld wordt bij de verschillende melkjes
Gaatjes van de speen groter maken door uit te koken met satéprikkerdoor het gaatje. Werkte hier prima! Ook Avent
dat heb ik toen ook geprobeerd met een sateprikker, en het gat werd niks groter, alleen scheurde sneller...
Stond dus vandaag bij de Etos en zag idd een papspeen maar dacht dat hetzelfde was als de avent. Heb nu een fles van kruidvatgekocht en een speen voor 6mnd. Zit nu ook te proberen om dat gaatje iets groter te krijgen maar het gat is wel veel groter dan die van avent(normale spenen). Straks dus ff kijken hoe dat gaat. Als het niet gaat weet ik dus nu wat ik moet halen bij de etos. Die speen zal ws ook wel op de fles(smalle) van het kruidvat passen. Nou he wat een gedoe he met al die spenen... Maar in elk geval hartelijk bedankt voor de tips!
ja klopt, die brede spenen zijn van die namaakavent spenen, heb daar geen ervaring mee. maar die smalle passen inderdaad ook op de eigenmerk flessen van kruitvat, alleen dan loopt het lucht niet zo goed weg en kan de speen vacuum trekken, daarom adviseer ik die s-fles van difrax, dan kan je kindje rustig doordrinken en als het te snel gaat kun je altijd nog de bodem wat strakker draaien.. succes!
Nou je wil het niet weten. Gisteravond begon het spenen festijn weer opnieuw. Dus met de kruidvat speen geprobeerd, meneer vondt het maar niks. Uiteindelijk 1,5 schep extra rijstebloem in de fles gedaan en toen de gewone 123 speen van avent gebruikt en voila...... Pffffff al die rotspenen, hihi.