Hallo, Ik heb even vraag over de voeding van m'n zoontje die nu 3,5 week is. Hij krijgt nu 8flessen HA voeding van 120cc (120 +4 scheppen en dan afgieten tot 120. Daarbij 1 schepje nutriton omdat hij veel voeding terug gaf. Bij de geboorte woog hij 4100gram en 52cm. CB gaf aan dat ik moest proberen naar 7flessen te gaan. Ik probeer steeds 7flessen te geven maar dit lukt niet. Hij wil echt elke 3uur eten ook snachts dus red het niet om naar 7flessen te gaan... Krijgt hij niet te veel nu? Moet ik misschien op andere voeding overgaan die wat meer vult zodat er langer tussen de flesjes zit.. Heeft u hier misschien advies over? Groetjes
Beste Icnurse, Als ik er even vanuit kan gaan dat jouw kindje nu iets meer van de 4 kg weegt dan zou jij 4x 150 ml = 600 ml voeding per dag mogen hebben. Momenteel krijgt hij 8x 120 ml = 960 ml en dat is inderdaad te veel. Waaraan merk jij dat je kindje eten moet hebben om de 3 uur? Misschien is de zuigbehoefte van jouw kindje wat groter en zou je de tijd tussen de flessen kunnen rekken met een speen, als je dat al niet hebt geprobeerd. groet, Anne
Beste Anne, Ik probeer het inderdaad al te rekken met een speentje maar dat lukt maar voor 5 min. Ik merk dat hij honger heeft doordat hij begint te smakken/zoeken en dan huilen. Hij doet ongeveer 20 min over zn fles dus dat is ook niet te snel.. Hij heeft inderdaad wel veel zuigbehoefte ook na zn fles maar dan is een speentje wel de oplossing! Moet ik nu dan gaan minderen in hoeveelheid? Hoe dan? Hmmm ben even een hopeloze mama geloof ik Hopelijk kun je me advies geven! Liefs
Beste Icnurse, Misschien dat je voeding speciaal voor hongerige baby's kan proberen te geven? Het zou eventueel net dat beetje extra kunnen geven. Ik zou dan wel precies de hoeveelheid voedingen aanhouden die op de verpakking vermeld staan. Groet, Anne