Heb mijn 3 jarige dochter vanmorgen ziek bij oma achter gelaten (hele nacht en ochtend overgeven en hangerig). Alles wat ze drinkt, elk slokje, spuugt ze uit... Appel gehad maar ook uit gespuugd. Is hier iets aan te doen? Of is het gewoon afwachten? Vind het zo'n naar idee dat zelfs drinken niet binnen blijft...
Wat naar dat ze zo ziek is! Hou goed in de gaten of ze nog wel moet plassen en of ze niet suf wordt. Blijf haar drinken aanbieden, steeds kleine slokjes. Of misschien een waterijsje? Als je het niet vertrouwt, kan je altijd even bellen met de huisarts om te overleggen wat te doen of om tips te krijgen. Beterschap!
Bij thijmen adviseerde de HAP om een theelepel water per kwartier te geven. En als dat goed gaat meer te geven. Je kunt er overigens ook medicijnen voor krijgen bij de huisarts. Die zou ik sowieso bellen omdat ze al een hele nacht en dag geen drinken kan binnenhouden.
Bedankt vd tip, theelepel water zal ik vanavond proberen. Waterijsje ook. Lastig dat ik morgen v 8-14 moet werken (zulke dingen gebeuren nooit op vrije dagen he) Denk dat vervanging regelen moeilijk is, desnoods moet mijn vader anders morgen maar even de ha bellen...
Bij ons zoontje heeft maandag Antimetil erg geholpen, moesten dit met cola zinder prik geven. De apotheker zei dat het dan na een half uurtje zou moeten werken en dat heeft ie ook gedaan. Na de inname heeft hij nog 1 keer beetje cola uitgespuugd en daarna bleef alles gewoon binnen. Veel beterschap!
Aquarius kopen! En haar dat kleine beetjes laten drinken! Hier een groot succes want ze vonden het beiden lekker. De samenstelling is precies goed om zouten en suikers aan te vullen
Als ze hier bij elk slokje moeten spugen, dan laat ik eerst de maag tot rust komen door helemaal niets te geven. In ieder geval een halve dag. En dan langzaamaan weer laten drinken. Ik begin dan altijd met elk half uur 1 slokje. En dan opbouwen als het goed gaat, maar een slokje om het kwartier, 2 slokjes om het kwartier enz. Vooral een tijdje even niets geven is belangrijk om de maag tot rust te laten komen en het heeft toch geen zin iets te geven als het er meteen weer uitkomt, is alleen maar vervelend.
Ik zou inderdaad ook een korte periode helemaal niets geven en daarna langzaam opbouwen. Kan met water, maar inderdaad ook met ORS, cola (zonder prik) of Aquarius. De laatste drie hebben als voordeel dat ze ook suikers en zouten bevatten.
Aquarius heb ik vaak mee naar het werk en vind ze heerlijk, maar nu natuurlijk niet in huis. Gelukkig heeft ze inmiddels 2 kleine glaasjes ranja en een halve banaan op die tot nog toe binnen zijn gebleven. Ze ligt nu in ons bed te slapen, hopelijk is het ergste geweest.