Sorry maar ik moet even mijn gal spuwen. En graag hoor ik jullie meningen. Mijn partner werkt straks in december 5 jaar bij een sanitaire groothandel (zit in Nederland en Duitsland) als binnendienst medewerker. Hij is hier na zijn stage begonnen. Nu heeft hij in al die 5 jaar geen cent erbij op gekregen. Zelfs niet toen hij een vast contract kreeg. Hij heeft wel gevraagd, maar zijn 'manager' geeft aan dat ze een loonstop hebben. In december zullen 2 collega's van hem met pensioen gaan, mijn partner mag die taken allemaal over gaan nemen! Maar geld erbij kan niet. Het bedrijf bespaard 5000/6000 euro bruto per maand hierdoor. En dan zou hij er niet wat bij op kunnen krijgen? Wij wonen nu op een appartement met binnenkort 2 ukkies en willen toch wel graag een keer een huis met een tuin. En dan zegt de leidinggevende. Tja zou ik nog wel even mee wachten en de manager tjah wordt wel moeilijk allemaal hoor met loon. en zegt daarna doodleuk: maar A (ik dus) verdiend toch goed?! :x Nou vraag ik mij toch af wat het er in hemelsnaam mee te maken heeft wat ik verdien?? Wat vinden jullie hier nou van? Ik wordt hier zo boos van! hugbear
het heeft er niks mee te maken wat jij verdient idd. Het lijkt mij als hij er taken bijkrijgt, dat het ook in het salaris wel terug zou moeten te zien zijn. Kan hij niet advies inwinnen ergens, van iemand die er verstand van heeft??
Ik zou een andere baan zoeken. Bij het vorige bedrijf waar mijn man werkte ging het ook zo (oke, hij bleef dan wel niet 5 jaar wachten) en toen hij wat anders had boden ze hem ineens meer. Maar toen was het dus al te laat.
Nou.. this dat ik een riem om heb, anders zakte mij de broek af!! Wat heeft die manager te doen met jouw loon!!!???? Al verdiende je een miljoen gaat hem niks aan, en mag zeker niks uitmaken met het loon van je man!. Ik zou de FNV even hierover informeren van of dat mag ja of de nee. Sowieso weet ik dat als mensen taken erbij krijgen die niet in hun functieprofiel staat, het bedrijf wettelijk is verplicht om de loon te verhogen of een extra bij het loon ( ben de naam even kwijt..) Want het zou dan ook impliceren dat hij wordt onder betaald en onderbetaling is strafbaar. Dit heeft mijn broer bij zijn bedrijf gehad, hij werdt betaald als een B operator maar deed ook A operator dingen erbij.. met pijn en moeite heeft hij zijn extra geld ervoor gehad.
Waarom heeft hij het zo ver laten komen, 5 jaar hetzelfde loon? Hij komt bij mij over als een veel te aardige man met verantwoordelijkheidsgevoel en zijn baas weet dat maar al te goed uit te buiten. Laat hem vandaag nog zoeken naar een andere baan, en het salarisaanbod tonen aan die baas. Als die baas hem echt wil houden, dan matcht hij dat aanbod wel.
Het is namelijk zo. Mijn vriend wil graag de vertegenwoordiging in en een opleiding doen voor account manager. Vanaf het begin is hem aangegeven dat dit zou gebeuren als hij een vast contract kreeg. Dat zou dus eigenlijk dit jaar zijn...... Maar dat is dan blijkbaar ook alweer van de baan, vermoedt ik.. Daarom wou hij nog even afwachten. En we krijgen binnenkort ons tweede kindje. En hij is wat betreft heel verantwoordelijk en zal nooit zomaar een baan opzeggen. want ja het is een vaste baan. Maar ik heb hem net al gesproken en hij is het ook helemaal zat. Gaat vanavond gelijk aan de slag met zijn c.v. en solliciteren. Maar ik kan er zo boos om worden. Alleen omdat ik bij een internationaal bedrijf werk zal ik wel genoeg verdienen om te zorgen dat wij een huis met tuin kunnen kopen?! En hij wordt zo gebruikt inderdaad door zijn manager I wish
Eens met Bammetjebam. Je moet nooit vragen om salarisverhoging, maar aankondigen waarom je er recht op hebt. En ze moeten wel het idee hebben dat je onmisbaar bent, of anders misschien wel weg zou gaan, want waarom zouden ze anders in hemelsnaam meer geld geven aan iemand die toch wel de taken uitvoert? Je vriend/man moet gewoon zeggen dat hij helaas die extra werkzaamheden er niet bij kan doen omdat het niet past in de functieomschrijving die bij zijn huidige salariswaardering hoort. En dat er prima te praten valt over een uitbreiding van het functieprofiel maar dat daar een gepaste salariering bij hoort.
5 jaar geen verhoging is wel heel erg lang. Ik zou wat anders gaan zoeken als ze me zo aan het lijntje hielden.
Mijn man is projectontwikkelaar (woningbouw) en die markt ligt op het moment echt helemaal op zn kop. Het is zo hard knokken om wat van de grond te krijgen, en de concurentie is groot. Loonsverhogingen, extra beloningen etc etc zit er de komende 5 jaar ook niet in. Dit is overigens duidelijk uitgesproken en in deze markt ook erg logisch! Wij zijn vooral blij met het feit dat er nog werk is, al dan niet in de ontwikkeling of in een daarop aansluitende functie. Hier dus ook jammergenoeg geen geld erbij komende jaren...