Andere mogelijkheid geslachtsbepaling?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Achterkantvandemaan, 26 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.907
    8.076
    113
    Weet iemand of er een andere mogelijkheid is om geslacht te bepalen?
    Ik las dat ik de NIPT ook in België had kunnen doen, en dan zouden ze daar wel het geslacht vertellen.
    Maar die heb ik dus al in Nederland gedaan.

Is er een andere mogelijkheid ipv alleen een echo? Op de een of andere manier heb ik geen 100% vertrouwen in die echo's, ik zou het liever via het bloed weten..... dat zou zekerheid bieden.

Maar geen idee of dat ergens kan?

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het ook echt ligt aan de echo, aan hoe het kindje het geslacht laat zien. Hier was er echt geen twijfel over mogelijk. Ik zou daarom zelf eerst 1 of een paar echo’s afwachten en steeds naar het geslacht vragen. Als het andere geen optie is, daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  3. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.907
    8.076
    113
    Ben zo bang dat het ook na een 'duidelijke' echo toch nog anders kan zijn bij geboorte. Heb dat nu twee keer gehoord dichtbij. Is toch wel heel vervelend.
    En ik ben ook nog eens super ongeduldig, wil oriënteren op babykamer en kleertjes :)
    Maar goed, dat is niet de voornaamste reden, ik zou gewoon graag zekerheid willen.

Ik heb 7 jan de geslachtsecho staan. Als zij hetzelfde zegt als met de 13 weken echo, en de 20 weken echo is óók hetzelfde, dan moet ik het misschien toch maar geloven....... :)

4. Snananas

Snananas Actief lid

20 nov 2015
    327
    380
    63
    Als ze met 15 weken, 7 januari, ook een jongetje zien mag je daar écht wel vanuit gaan... Succes met wachten!

(Is jou met de 13 weken echo een geslacht verteld? Ik begreep dat ze daar geen uitspraken over mogen doen...)

Mamavandrie34 en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  5. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.907
    8.076
    113
    Ik hoop het! Dan ga ik voorzichtig shoppen :)

Het is ons wel verteld ja, speciaal naar gezocht bij de 13 weken. Ik begreep dat het officieel niet verteld mag worden inderdaad, maar ik had gehoord dat ze het soms wel deden.
    Ik heb het gevraagd en ze maakte er echt even tijd voor en ook foto's van, dus dat was wel een leuk extraatje!

Snananas vindt dit leuk.
  6. Snananas

Snananas Actief lid

20 nov 2015
    327
    380
    63
    Hihi dan ga ik het straks ook maar even vragen. Vragen staat vrij! Ik ben ook zo benieuwd na 3 jongens. Altijd voorkeur voor zonen gehad en nu denk ik ineens....wat als het een meisje is. Kan ik dat wel. :p

Ik heb overigens ook 7 januari een geslachtsbepaling staan. Ik heb gemaild en zonder tegenbericht zou deze doorgaan... Al wel echt voor dr lockdown geboekt.

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  7. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.907
    8.076
    113
    Ik hoop voor jou dat ze even een kijkje neemt! Kan me goed voorstellen dat een meisje nu heel erg leuk is :)

Ik had eigenlijk elders een geslachgsbepalingsecho geboekt maar die ging dus niet door wegens lockdown.
    Maar een ander bureau gevonden die door mogen gaan. Ik denk dat als je nu nog geen bericht hebt ontvangen, het zeker door gaat!

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Pas wel op dat ze nu nog de nub kunnen zien.
    Je zal via een pottyshot een uitsteeksel kunnen zien wat lijkt op een piemel, maar dus de nub is.
    Dus dat is dan per definitie geen jongen en kan net zo goed een meid zijn.

Ik zou daarom voor de 14 weken geen pottyshot laten doen maarja, dat ben ik :)

nizzie86 en Snananas vinden dit leuk.
  9. Snananas

Snananas Actief lid

20 nov 2015
    327
    380
    63
    Ik hoopte dat ze de nub op de foto kon zetten inderdaad. Toen ze bovenbeentjes meette, zag je een uitsteeksel, maar dat kan dus nog beide kanten op. De vk vond de nub met 12 weken wel 'te plat' voor een jongen. Ben benieuwd, zie mezelf nog echt niet met een dochter. Dat zal echt even moeten landen.

Deel Deze Pagina