Andere naam voor opa...?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama092013, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Mijn vader was net een week 47 en mn moeder 46 toen ze opa en opa werden, en trots dat ze zijn. Toen ze hier net begonnen met praten dedenn opa en oma beide ; zeg maar ooopa, ooooma! Hij draait wel bij, en anders maar niet!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou zelf dan een aantal suggesties aanreiken die beslist erger zijn dan opa. Denk dat ie dan wel snel eieren voor z'n geld zou kiezen :)
    Geen spatjes hebben, zou ik denken. Opa is opa... ;)

3. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Hihi hier hebben wij hetzelfde met pépé en mémé, wat mijn ouders te oud vonden. En mijn opa en oma leven nog dus hen ook opa en oma noemen lukt ook niet... maar wij hebben nog tijd om te zoeken ;)

Anders gezegd vind ik opa niet oud eigenlijk. Mijn schoonvader word nonno genoemd

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zat er vandaag nog eens over na te denken en ik kan het niet laten om hier nog eens op terug te komen. Ik vind het echt te zotte van hem dat hij weigert zich opa te noemen. Als mijn schoonvader zo idioot had gedaan was dat voor mij genoeg om te gaan rellen. Ik vind het popuail gedoe dat opa's en oma's zich er te jong oid voor vinden.

Een koe noem je een koe, een hui een huis. Daarom een opa een opa. Klaar. Punt.

Maar dat is slechts mijn bescheiden mening ;)

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.608
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik noemde mijn opa&oma opi en omi en van mn vaders kant (Papua)nene en tete.

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wat dacht je van opoe? Opi? Zolang het maar geen opa was toch?

Als mijn ouders of schoonouders zo zouden doen, hadden ze het wel te horen gekregen hoor. Echt belachelijk, hij krijgt een kleinkind, dus hij word opa.

Deel Deze Pagina