ik ben de eerste pil na de stopweek vergeten en heb er dus 2 ingenomen op de 2edag.. dit is de 2e maannd dat ik de pil gebuik. op de 5e dag vn de week dat ik de pil vergeten was heb ik seks gehad... wat zijn de risico's?/ serieus graag en alvast bedankt!
tja er zit natuurlijk een kans in dat............ maar denk dat je dat zelf ook wel weet... tenminste neem aan dat je de bijsluiter gelezen hebt.... hoe groot die kans is...? tja dat is niet te zeggen.......
Wanneer je de eerste pil bent vergeten, ben je in principe deze maand niet beschermd en loop je een risico dat je alsnog een eisprong hebt (gehad) maar ja.... normaliter is de eisprong pas rond dag 14.. dus het lijkt me een klein risico. Maar ja... je weet t nooit. Dus de rest van de maand goed blijven opletten cq veilige seks en evt aan het einde van de stopweek een testje er tegen aan gooien.
dit werkt toch niet zo als je aan de pil bent.....(?) bedoel tis toch zo dat als je in de eerste week een pil vergeet, je 7 dagen ofzo met condoom moet vrijen.... (?) je zit dan toch nooit aan de 14 dagen... want er is geen sprake van een echte cyclus.... er kan toch op elk moment een ei "gesprongen"zijn omdat je hormoonspiegel (pil) te laag kan zijn....
Je hebt normaliter idd geen eisprong cq het eitje wat wel zou springen kan niet innestelen... maar omdat TS al de eerste pil van de week is vergeten is het risico er wel. Mij is dus niet bekend dat een eitje "elk moment" zou kunnen springen... maarja ben ook geen arts Je geeft aan geen echte cyclus... ik heb altijd een ongipijn/eipijn gevoeld halverwege mn pilstrip dus vandaar mijn 14 dagen-opmerking
hahahaha.... ik ben ook geen arts hoor.... ennuhhh ik ben dus met pil zwanger geraakt.....(niet vergeten). en de laatste (wel gepland) op een veilige dag van persona........ had dus eisprong op dag 9... (met cyclus van 32/34) dagen... Vriendin heeft hier ook een gezonde knul, door 1 vergeten pil... dus ik durf nooit te zeggen, dat de kans klein is..... TS hoop niet dat ik je "bang" heb gemaakt..., maar zoals hopmarjanneke al schreef: straks gewoon ff testen, weet je het zeker..... en laat je niet gekmaken door je lichaam..