gouden tip voor soort fles?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door smyltje, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    mijn dochter drinkt haar fles van 170 cc met ongeveer 7 minuten op. dit is veel te snel! heb de aventfles met speen 1 en 2 geprobeerd. de difraxfles en nu de medela met s-speen. maakt geen verschil!
    iemand nog een gouden tip zodat ze er gewoon ongeveer 15 minuten over doet??
    thanxx!

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Fiene drinkt ook zo snel, maar heeft er geen last van. Ook alles al geprobeerd. Wel gebruiken we nu nutriton tegen het spugen, maar daar gaan ze ook langzamer van drinken (melk wordt dikker). Misschien dat eens proberen?

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt een schepje nutriton per fles proberen, moet ze iets meer moeite voor doen. En hoe reageert ze als je paar keer korte pauze inlast? Ging bij ons ook redelijk goed, nu houdt ze ongeveer een kwartier per fles aan

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hey smyltje:) hier ook alles geprobeerd, maar nee hoor, niets werkt, zelfs jbpm erin om t dikker te maken:S

heeft ze er echt last van? Want Yuna heeft er eigenlijk geen last van, alleen soms nog wat zuig behoefte en dan geef ik een speentje.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij Avent werkt een newbornspeen en de dop stevig dichtdraaien vaak wel.
    Daarnaast, niet liggend, maar rechtopZittend laten drinken, dus fles bijna horizontaal. Als fles halfleeg is, boerpauze.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Wij hadden hier ook last van
    Alleen kwam het achteraf door reflux.
    We waren begonnen met
    difrax s speen binnen 10 min. leeg
    difrax 123 binnen 5 min
    dr brown daar deed hij zolang over waardoor hij heel veel ging resten om het uur weer wou en over de hele dag te weinig binnen kreeg.

Nu de medecatie voor reflux begint aan te slaan gebruiken we weer de s speen en nu doet hij er wel ong. 15 min. over.

7. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    nou, ze had er eerst wel last van omdat ze totaal geen regelmaat had omdat ze steeds de fles wilde maar niet opdronk. opzich gaat het nu iets beter doordat ik gewoon wat vaker de speen overdag geef (gaf ik normaal alleen bij het naar bed gaan). pauzes tussendoor met drinken wordt ze hysterisch van en de dop van Avent vastdraaien trekt ie toch vacuum? dan drinkt ze natuurlijk wel langzamer omdat er dan niks meer uitkomt.. ga ik straks eens proberen :)

8. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons was de combinatie van een difraxfles met S-speen, toevoeging van nutriton en de dop er heeeeeeel strak op draaien aardig succesvol. Alle andere dingen ook geprobeerd, maar dit werkte uiteindelijk het beste.

9. misa

misa Niet meer actief

Misschien verdikken met nutriton? Of anders de fles van Dr Browns met de preemie speen. Deze speen is op internet te krijgen (ff googlen).

10. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik heb ook lopen tobben met flessen en spenen.. Eerst avent fles, ging snel.. toen difrax fles ging nog sneller!
    Toen ben ik begonnen met een klein schepje nutriton toe te voegen en dan met de difrax fles speen S. Dit gaat wel goed...
    Alhoewel het nog wel verschilt, de ene keer is die sneller leeg dan de andere keer.

Mijn dochter was ook geen type om tussendoor te pauzeren.

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    lijkt me best wel fijn ;)
    ons zoontje doet soms wel een uur over zn flesje.....
    (behalve sochtends en zn laatste flesje , want dan zitten er 2 schepjes bambix bij in)

wij hebben trouwens de flessen van Avent

12. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    een uur?! jeetje, dat is wel heeeeeel lang hoor!
    opzich gaat het nu wel goed qua ritme, ze drinkt m alleen in razendtempo leeg :D zal volgende week eens bij CB vragen of t kwaad kan.

13. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Ik denk dat ik ie gouden tip wel heb... Onze dochter had precies hetzelfde; snel de fles leeg, gulzig drinken en vervolgens nog wat onrust door - waarschijnlijk - zuigbehoefte. Op aanraden van mijn schoonzus zijn we de flessen van BornFree gaan gebruiken. Deze hebben een speciaal systeem waardoor de baby niet gulzig kan drinken en er ongeveer 10-15 minuten over doet. Ze hebben verschillende spenen, echt ideaal! Ik ben heel erg tevreden en gebruik m nog steeds! Je kunt ze hier bestellen: BornFree babyflessen | Target paginas

Succes!

14. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou ook een dental speen kunnen proberen.

15. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    Hoi
    Wij gebruiken de flessen van dokter braun die zorgen tevens voor weinig lucht binnen krijgen maar ze kunnen er ook niet zo snel mee drinken oa te bestellen bij www.youseebaby.nl
    Succes!

16. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    bedankt voor de tips!

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    heb je tommee tippee geprobeerd?? De gaatjes zijn klein bij TT flesjes..

Hier was het ook een probleem met difrax flesjes en de cb raadde mij aan om een dikkere voeding (hongerige babys te nemen, het hielp wel. maar ze verzadigde en dronk dan weinig flesjes. Je kan ook zoals de andere dames nutriton in flesje doen. sinds haar 6de maand drinkt ze nu haar standaard voeding goed.

18. Chai

Chai Niet meer actief

Waarom is dit te snel?
    Ik weet dat ze altijd lopen te roepen dat het minstens 15mi moet duren maar ik vind dit lariekoek... :)
    Als jou dochter er helemaal geen last van heeft verder, laat haar dan lekker.
    Ik zou zeker geen nutrition gaan geven, hoor je veel slechte verhalen over in de lange termijn die ik zelf heb ondervonden met mijn dochter ook.
    Al heeft het haar geholpen in het begin met het vele overgeven.
    Soms heeft mijn dochter ook heel erg dorst na 6 uurtjes slaap snachts en dan drinkt ze ook zo haar fles leeg. Ik weet zeker dat het sneller is dan dan 10mi, maar ze is daarna zo tevreden dat ik me er echt niet druk om ga maken.

Deel Deze Pagina