Dames gezocht die hun baby ook nutramigen voeding geven.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sannie1981, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

We tobben al maanden met onze dochter wat betreft de enormenkrampen die ze heeft. Hierdoor huilt ze veel.ze is ter observatie opgenomen in t ziekenhuis om haar hui momenten te observeren. Onze dochter van achtbweken zat op friso comfort. De krampen bleven en ook groeit ons meisje niet veel. Nu pas 700 Gr in negen weken tijd. Vandaag weer bij de kinderarts moeten komen en besloten om haar op dieet voeding te zetten, nm de nutramigen.
    Nu heb ik hier n aantal vragen over.

Deze voeding moet per keer aangemaakt worden. Dit vergt al wat meer tijd,maar goed.

Maar Zoals wij t lezen moet de voeding gemaakt worden met gekookt water wat afgekoeld is tot kamertemperatuur.
    Betekent dit dat we voor elk flesje dus eerst het water moeten koken en dan laten afkoelen en dan pas de fles kunnen geven?

Of kan het ook door een hoeveelheid water te kooien en dit afgekoeld in de koelkast te zetten. Op het moment dat we dan een flesje nodig hebben kunnen we water uit de koelkast pakken, warm maken in magnetron of flessen verwarmer en dan aanmaken en geven.

Wie kan ons raad geven hoe deze voeding aangemaakt moet worden op de makkelijkste manier?

Liefs sannie

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik heb nooit het water afgekookt. Gebruikte gewoon kraanwater en warmde dit op in de magnetron. 'S nachts gebruikte we gewoon warm kraanwater, zodat we boven de fles konden warm maken.
    Wij hebben van zo'n voedingstorentjes. Die vul ik 's ochtends voor de hele dag. Dan hoef ik maar zo'n torentje leeg te schudden in de fles. Gaat wat sneller dan per schepje.

3. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

ik deed hetzelfde als Antje

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik kookte toen ze klein was, wel het water voor een dag, en dat warmde ik in de magnetron op. Toch zijn er voedingen die je met heet water aan moet maken en dan bijvullen met koud tot de gewenste hoevelheid ( Bijvoorbeeld Comfort. ) Bij nutrigamen weet ik niet of dat moet. Maar je kan dus prima gekookt water in de koelkast bewaren voor 24 uur en dat in de magnetron opwarmen. Warm kraanwater is niet te adviseren zie bijv Waterbedrijf Vitens maar iedereen heeft hier zn eigen idee over. Bij jonge kindjes zou ik zelf denken "Doe maar niet"

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alle kunstvoeding moet je per keer, per fles aanmaken. Met Nutramigen ben je hierin niet meer tijd kwijt hoor!

Dit is de normale gebruiksaanwijzing die alle kv-fabrikanten aanraden, totaal geen verschil hoor!

Zo doen veel ouders het. Op zich kun je ook gewoon kraanwater pakken en opwarmen, alleen verminderen bij sommige kinderen krampjes als het water gekookt heeft.
    De WHO raadt aan om poeder ALTIJD op te lossen in water dat net gekookt heeft. Met water boven de 70 graden dood je namelijk bacterien in het poeder. Als je het poeder oplost in de helft van het water net van de kook en dan aanvult met koud water heb je een veiliger fles op goede temperatuur.

De manier van aanmaken van Nutramigen verschilt helemaal niets van andere soorten of merken kunstvoeding. Precies even makkelijk/moeilijk.

Sterkte, hoop dat je meisje snel beter in haar vel zit!

6. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat van die voedings torentjes is een goede tip. Ben ik gelijk gaan doen!
    Dank je wel

7. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebruiken jullie gewoon kras water en dat koken of gebruiken jullie bronwater zoals bijvoorbeeld barleduc?

Dat laatste doen wij nu nm,maar is dat wel zo zinvol?

Tja we willen er alles aan doen om er voor te zorgen dat de krampjes minder worden.

8. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps ik typte kras water, bedoel uiteraard kraan water

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Meeste kinderen doen het prima met gewoon kraanwater, sommigen hebben minder kramp met BarleDuc, maar omgekeerd komt even goed voor.

Wel opletten, geopend pak BarleDuc mag maar 24 uur gebruikt worden voor het aanmaken van kunstvoeding. Na 24 uur moet het eerst gekookt worden!!!

10. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn nu sinds vrijdag bezig met de nieuwe voeding, de nutramigen. We hebben het idee dat ze er duidelijk minder krampjes door heeft, maar nu komt het,

Ze kreeg altijd om de 3,5u voeding en dan in de nacht sliep ze door.
    Nu red ze met dezelfde hoeveelheid voeding nauwelijks 3u tussen de voedingen. Ze loopt dan echt te krijsen.
    Is het zo dat deze voeding door de lichte verteerbaarheid minderd vullend is?

Wat hebben jullie tegen dit probleem gedaan?indien jullie dit probleem in ieder geval ook hadden.

Liefs sannie

11. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Het klopt dd dat de voeding lichter verteerdbaar is en dat z eeerder komen maar mijn ervaring is dat t een kwestie van wennen is voor je kleintje en dta dta wel weer beter gaat of misschien iets meer geven per voeding (als je nog niet het maximale geeft)

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Nutramigen is inderdaad lichter verteerbaar. Op hoeveel voeding zit je nu? Je kindje moet er ook even aan wennen. Had mijn zoontje toen ook.
    Als je nog niet aan de max voeding zit kun je de flessen eventueel wat groter maken of ene fles extra.

13. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de arts zitten we aan de max van voeding. Ze weegt 3,3 kg en heeft zes voedingen van in totaal 110cc. Per fles dus al 10cc meer.

Als ze steeds eerder komt, komt ze straks aan zevenn voedingen en dat is dus niet de bedoeling.want soms heeft ze al n zevende voeding omdat ze nog niet alle nachten door slaapt.

Hoelang moest uw kindje wennen?

Liefs sannie

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik weet niet exact meer hoe lang mijn zoontje moest wennen. Was iets van een paar dagen.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je mag per fles 15-20cc extra cc water toevoegen. Dat geeft vaak een wat voller gevoel. Verder trekt die honger vaakwel bij na dag of tien hoor!

16. AnPo

AnPo Nieuw lid

17 aug 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #16 AnPo, 17 aug 2011
    Laatst bewerkt: 17 aug 2011
    Ik geef onze kleine van 7 weken ook nutramigen net als z`n grote broer van inmiddels 6 jaar en z`n andere grote broer van nu bijna 4 jaar..(helaas had deze een grotere allergie dan z`n broer en moest over op neocate).
    Volgens mij vult deze melk net zo goed als andere melk..die van mij drinkt gewoon zoveel als hij wil wat meestal 120-140 ml is en soms wat meer...Ik geef op verzoek wat prima werkt.

Hij laat er meestal 4 en soms wat meer tijd tussen en slaapt s`nacht meestal van 11 tot 5.30...Dit vind ik al super aangezien z`n broers meestal om het uur wakker waren.
    Ze hebben alle 3 reflux dus ik voeg nog wel joh.brood toe aan de fles.

Wat water betreft doe ik meestal gewoon afgekoeld gekookt water.
    Bronwater hoeft echt niet,ons nederlandse kraanwater is prima van kwaliteit.
    (koken is wel fijn ivm met krampjes)

Succes met je kleine!:)

Ps: misschien helpt een schepje nutriton ook voor de verzadiging en drinkt je baby wat langer zodat het ook langer verzadigt is!

Deel Deze Pagina