andere oplossing voor commode

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nijntje op de mac, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    Ik ben benieuwd of iemand een leuk alternatief heeft voor een commode. Aangezien mijn dochtertje anderhalf is als de tweede komt, (dus over een één a anderhalf jaar gaat ze in een juniorbed) zie ik het nut er niet zo van in om voor zo'n korte periode weer zo'n enorme commode te gaan aanschaffen voor in haar knusse kamertje. Ik wilde er eerst helemaal geen een meer bij, zodat de kleintjes allebei op dezelfde commode verschoont worden, maar dat lijkt me bij nader inzien toch lastig als de baby ligt te slapen. Het moet wel een beetje mooi eruit zien hoor, geen plastic klapdingetje ofzo en ook niks waarbij ik gaten in de muur moet boren... en ook niet te duur ;). Ben benieuwd!

2. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Een vriendin van me heeft een Malm met 4 lades van IKEA als commode. Niet duur! Die kun je op je eigen kamer zetten?

3. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Je kan ook een leuk oud dressoir kopen. Dat is leuk en er kan veel meer in.

4. nijntje op de mac

20 jun 2009
    388
    0
    0
    dat lijkt me inderdaad wel wat, een oud dressoir. Die kan je daarna ook nog gebruiken. Alleen wat denk ik moeilijk is zijn de formaten. Want hij mag natuurlijk niet te ondiep zijn... Had ook een gave buikcommode gezien die je daarna ook nog zou kunnen gebruiken, maar die vond ik een beetje prijzig, ongeveer 500 euro.

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Is die goedkope IKEA Sniglar commode niet iets? Hij is heel compact en maar 25,-
    Op Marktplaats misschien nog wel voordeliger.

6. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Nou ik ben begonnen om de oudste in de badkamer aan te kleden, daar heb ik een wasmachine en droger naast elkaar staan. Aankleedkussen erop en klaar ben ik!
    De commode staat nu op de babykamer te wachten voor gebruik.

7. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een aankleedkussen op de wasmachine, die kan eventueel ook op de tafel in de woonkamer al is die qua hoogte niet ideaal.
    Wij hebben simpelweg geen plek voor een commode in ons mini appartementje.. dus ja dan maar zo hoor..

Er zijn heel wat landen op deze wereld waar moeders het al decennia lang zonder commode doen en mn man komt uit één van die landen, waardoor we misschien sneller deze keuze gemaakt hebben. Geen idee of de kraam het ermee eens gaat zijn, maar goed dat zien we dan wel weer.

Cranberryjuice vindt dit leuk.
  8. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hier ligt Noah al in peuterbed dus hij word aan en uitgekleed op bed en verschonen doe ik beneden op de bank! Toen hij geboren werd, en deze gup dus ook, deden we badje altijd beneden want badkamer is hier beneden en daarom hadden we 2 aankleedkussens, 1 boven op kamertje voor de nacht en soms overdag en 1 in de woonkamer die legde ik op de eettafel met badje ernaast.. ging prima en kraam vond het ook goed hoor!!!

9. nijntje op de mac

20 jun 2009
    388
    0
    0
    die aankleedplank vind ik echt helemaal top! Kan je die ook ergens in nederland kopen? Beneden heb ik inderdaad ook aan zitten denken maar vind het met aankleden toch wel handig om iets boven te hebben. En die stinkluiers beneden is ook minder...

10. kindje2opkomst

11 jun 2009
    57
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb straks 2 meiden op 1 kamer en wilde ook geen commode meer.
    Wij hebben 2 witte malm kasten van ikea met 4 lades tegen elkaar gezet met een verschoonkussen erop.
    Kleertjes erin, klaar! Heb je ook geen linnenkast meer nodig, ik vind het ideaal en het staat nog hardstikke leuk ook!

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Daar was pas een draadje over, maar ik kon het niet meer vinden. Maar volgens mij is het redelijk eenvoudig zelf te maken. Er was ook een topic over die website en er zijn best wat mensen die er wat besteld hebben en er tevreden over waren.

De plank van £27,99 is omgerekend €31.56. Het verzenden naar NL kost £10.95, (€12,34)

Overigens zijn er veel andere producten op die site die goedkoper zijn dan in Nederland, de Wheelybug kost maar 45 pond.

12. nijntje op de mac

20 jun 2009
    388
    0
    0
    da's inderdaad niet duur... als je de site helemaal niet kent is het een beetje eng om daar te bestellen maar als er meerdere mensen tevreden zijn zal het vast goed zijn toch? Ik denk wel dat ik zo'n plank ga bestellen want ik vind het een topuitvinding! Bedankt voor het uitzoeken en omrekenen :)

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
  14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Vind je? Ik zou 'm juist niet stevig willen noemen....

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ja ik vind hem echt stevig.
    Toen we laatste in de ikea waren had ik even me dochter erop gezet.
    Vond het zo'n leuk ding...ook ideaal voor bij opa en oma.

16. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die commode ook eens gezien bij de ikea maar dat ding wiebelde alle kanten op!
    Ligt er misschien aan wie m in elkaar gezet heeft? Bij de ikea hebben ze ook wel eens kasten die net niet superstrak in elkaar gezet zijn...

17. nijntje op de mac

20 jun 2009
    388
    0
    0
    ik had die inklapbare ook gezien maar dat vind ik niet zo mooi bij haar kamertje passen, die is een beetje barok en romantisch...

18. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Zou je een foto willen plaatsen? :)En hoe doe je dat straks wanneer je oudste slaapt en je jongste verschoont moet worden?

19. JudithA

JudithA Actief lid

12 jun 2009
    128
    0
    16
    Ikea, en wellicht andere winkels, verkoopt ook een soort blad dat je aan de muur bevestigt en in kunt klappen. Wij gebruiken hem in de keuken met allerlei zwaar spul erop als het nodig is. Stevig genoeg. Zou ook prima te gebruiken zijn met een aankleedkussen erop.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik heb nog nooit de commode gebruikt.

Ik kleed Isabella altijd aan en uit op ons bed.

Deel Deze Pagina