Andere optie dan de PIL?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Troelala21, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nuvaring is ook hormonen. Als ze dat niet wil is nuvaring geen optie. Het ging bij mij iets beter, maar had nog steeds stemmingswisselingen enzo. Wil er echt nooit meer aan.

Maar proberen kan altijd natuurlijk. De hoeveelheid hormonen is sowieso minder.

En eventueel de mannenpil?

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    implanon is een hormoonstaafje voor in je arm maar geeft veel minder hormonen af dan de pil en net zo betrouwbaar
    ik dacht altijd dat ik geen last van de pil had totdat ik overging op implanon toen voelde ik me al beter,nu ik niks meer heb voel ik me op en top ;)

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    En implanon dan? Geeft veel minder hormoon af dan de pil enzo. Ik heb hem sinds gister laten zetten.
    Groot voordeel is het vind ik als je hem laat verwijderen je snel weer vruchtbaar bent.

4. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Mijn man wil zich niet laten helpen. Eerst wou ie wel omdat ie geen 4e wou, maar ondertussen zijn we jaar verder en doet ie het niet. En ik zie het voorlopig ook nog niet gebeuren. Implanon zal eens zien wat dat inhoudt, het klinkt wel goed wat jullie zeggen....

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik wilde na de bevalling van de tweede ook absoluut geen hormonen meer in m'n lichaam. Condooms vinden we beide niet fijn, dus ook maar een tijdelijke oplossing.

Pil heb ik paar jaar geslikt, tot we voor de eerste gingen. Eigenlijk nooit echt last van gehad, maar slikte em vrij onregelmatig.

Na de bevalling van de eerste heb ik een Mirena laten plaatsen. Op zich geen probleem, ben in die 8,5 maand niet 1 keer ongi geweest, maar kreeg dus wel veel andere klachten door de hormonen. We zouden het nog een jaar met condooms gaan doen, maar na 2 keer hadden we iets van, we gaan nu wel voor een tweede kleine :p.

Nu na de bevalling van de tweede heb ik een maand geleden een koperspiraal laten plaatsen, en tot nu toe bevalt ie erg goed! Niks gevoeld van het plaatsen (ja, eendebek was ff vervelend), 4 dagen gevloeid, en verder helemaal niks! Nergens last van, af en toe een keer buikpijn en rugpijn maar dat komt voornamelijk van mijn darmen. Af en toe een beetje spotting als ik naar de wc ga (eens in de week/2 weken).

Ik hoop dat dit zo blijft, want zou anders dus ook niet weten welke ac er hier moet komen. Sterilisatie van één van beide is ook nog geen optie, aangezien we misschien nog een derde willen over een 3-4 jaar. Daarna laat manlief zich wel helpen.

6. JJ1991

JJ1991 Actief lid

5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Beetje ouderwets misschien, maar het pessarium?

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Bespreek het eens met je huisarts, die zou alle voors en tegens van de diverse anticonceptiemethodes moeten kennen.

Verder kan ik je niet echt helpen, zodra deze kleine geboren is gaan zowel manlief als ik onder het mes. Hoeven we ons nergens meer zorgen over te maken :D

Ik heb trouwens ooit een jaar lang een koperspiraal gehad, en vond het een onding. Had menstruaties die 2 weken duurden!

8. Troelala21

Ja dat zou ik ook kunnen doen, even met de ha gaan bespreken wat ik het beste kan doen!

Ik wil me ook wel laten helpen, maar durf het nog niet ben 27 jaar....Ben veel te bang dat ik spijt ga krijgen, dus voorlopig laat ik die optie even varen. En ik denk dat dat bij me man ook speelt.

9. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Vera pleisterpil

10. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Evra pleisterpil moet het zijn

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nuvaring reageer ik op, op de pil ook. Prikpil is geen optie, inplanon tob ik nu al maanden mee dus die gaat er weer uit.

Wij zijn te jong voor sterilisatie vind de gyn, 24 en 27. Ik ga toch maar voor mirena weer want condooms daar nemen we te veel risico's mee omdat we die alleen op de vruchtbare dagen gebruiken.

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Beslist de gyn dat voor je?

13. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    er is een gyn die ook steriliseert als je jong bent die werkt in de casa kliniek
    google maar eens
    succes ermee

14. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik lees ook even mee...
    Hier ook alle pillen zo ongeveer geprobeerd maar ik reageer er erg heftig op.
    Mirena een paar weken gehad maar die moest eruit omdat ik bleef bloeden en heftige krampen had.
    Kon er niet mee werken, hardlopen of paardrijden en ben zelfstandige dus die optie hield op.
    Toen voor mijn oudste de nuvaring gehad en die beviel redelijk.
    Na de geboorte van de jongste ook een paar maanden.
    Nu sinds januari gestopt en in augustus wilde ik er weer mee beginnen maar ik reageerde er net zo heftig op ineens als bij de pil.
    Dus weer gestopt.
    Toen zwanger geraakt maar dat is een miskraam geworden.
    Nu twijfel ik of ik weer gelijk zwanger wil worden dus overwegen we toch even anticonceptie te gebruiken.
    Helaas krijg ik een reactie op condooms :(.
    Na onze toekomstige derde laat mijn man zich steriliseren.

15. Troelala21

Ik ben nu van de pil af, en dat is meteen te merken, voel me meteen weer stukken beter!! Maar ja en nu.........Me man laat zich nog steeds niet helpen, heeft het ook steeds over een 4e en dan weer niet. Denk dat ik de natuur maar gewoon zijn weg laat gaan en zien wel wat er gebeurd. Komt er een 4e dan is het meer dan welkom! Maar dan laat ik me daarna wel helpen, anders komen er straks nog meer. Niet dat ik dat erg vind, maar dat ziet me man echt niet zitten hahaa.......Gebeurd er niks dan niet, maar dan weet ik dat ik die rot hormonen ook niet meer in het lichaam hoef!

16. Sampie12

Sampie12 Lid

6 dec 2012
    94
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Ik heb ervaring met de evra pleister, omdat ik in het verleden de pil erg onregelmatig slikte. Deze pleister plak je wekelijks. Je hebt hier natuurlijk wel weer te maken met de hormonen.. Succes!

17. Troelala21

Daar had ik nog nooit van gehoord!

Ik moet iets hebben zonder hormonen, zodra ik hormonen in me lichaam krijg, reageer ik daar heel heftig op. Ben nu sinds 22 nov van de pil af, nog maar 19 dagen, maar ik merk het meteen alweer in me lichaam. Ben weer rustiger in me lichaam en hoofd, voel me veel beter, ben weer vrolijker, en me sexdrang is ook meteen weer terug haha.....Kan je nagaan wat die troep met je doet!

18. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ik heb de implanon. Bah. Ook last van stemmings wisseling angstaanvallen etc. 24ste gaat hij eruit. En de koperspiraal erin. Kan niet wachte hormoonvrij te zijn.

Deel Deze Pagina