@Narcisje heb ze nu net pas binnen gekregen en direct getest maar nog geen piek is het dan nog wel nodig om vanavond weer te testen aangezien er nu korte tijd tussen zit?
@Narcisje ik heb afgelopen Zaterdag me piek gevonden Welke dag moet ik dan als 1 DPO rekenen ? Je ei springt toch 24 tot 48 uur na een positieve ovulatie test?
Ik ga er zelf vanuit dat de dag na de piek ik m’n eisprong heb en de dag daarna is het dan 1dpo. Dus zaterdag een piek dan maandag 1dpo. Zo rekent mijn fertiliteitsarts ook, maar weet dat anderen een dag extra rekenen, dus zaterdag piek is dinsdag 1dpo.
Sorry voor de zovele vragen maar ben er nog een beetje nieuw in met ovulatie testen maar in principe zou het kunnen zijn dat ik vandaag dan ook nog vruchtbaar ben?
Heb gisteren ook wel flinke pijn gehad in me liezen en onderrug dus ben benieuwd als het me eisprong is geweest maar hoor verschillende verhalen dat je vaak de sprong zelf niet voelt maar meer de laatste groei van het eitje. Was anders wel makkelijker geweest om een berekening te maken
Klopt idd. Wanneer hij precies springt weet je toch niet. Je kunt er van uit gaan dat vanaf positieve ovulatietest je ei binnen 48 uur springt en dan nog 12 uur bevrucht kan worden. Als je de dag van de positieve test en 2 dagen erna er voor gaat dan zit je wel goed.