andere reactie naar oma met de kleine en me schat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzie01, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.632
    5.660
    113
    Mijn schoonmoeder rookt ook en helaas binnen. Dus wij meuren altijd enorm als we daar weg komen. Haar huis dus haar regels. Vind het niks hoor dat wel en gewoonweg goor maar ik kan er niks aan doen. Als er maar niet gerookt word binnen als wij er zijn.

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Eens! Bespreek met je partner hoe belangrijk je oma voor je is. Dat zij niet rookt als de baby er is en dat jij graag wilt dat zij je zoon leert kennen.

Ik vind niet dat je partner je kan verbieden je kind mee te nemen naar je oma, ook al ruikt het naar rook in haar huis.

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wat betreft het roken.... denk in oplossingen, niet in problemen. Het is nu toch heerlijk weer, dus je kunt dan buiten gaan zitten. Ze heeft vast wel een tuin, terras of balkon. Of ander ga je samen een eindje wandelen met de kleine en/of je gaat in een parkje zitten. Lekker in de schaduw. Heeft niemand last van de rookgeur. Andere oplossing (ook toepasbaar wanneer het minder mooi weer is): dat oma bij jullie langskomt ipv andersom. Als ze zelf niet meer kan rijden, zou je kunnen voorstellen dat jullie haar ophalen en weer thuis brengen.

4. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Ik vind wel dat dit kan het gaat tenslotte wel on de gezondheid van je kind en daar moet je samen over eens zijn
    Andere oplossingen zijn zoals hierboven al genoemd buiten zitten
    Of oma naar jullie toe

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik vind een geur in een huis geen gezondheidsissue. Als haar oma de hele tijd naast de baby zit te roken is het een ander verhaal maar ze houdt zich juist aan de afspraken om dat niet te doen. En ik meen mij te herinneren uit dat andere topic dat oma vervoeren niet zo simpel is. En ja, buiten zitten kan nu prima maar dan mag de baby dus de hele winter niet mee? Ik vind dat dus geen oplossing.

Oceanna vindt dit leuk.
  6. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Tja als zij de keuze maakt om thuis te roken in huis
    Kan dit dus een gevolg zijn dat de baby er niet komt
    De geur en dampen blijven gewoon hangen dus zeker een gezondsheidsrisico

7. Deliana

Deliana Niet meer actief

Op basis van je verhaal denk ik inderdaad aan een naderende bevalling :D

Harperhazel vindt dit leuk.
  8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Die ‘derdehands rook’ is wel een gezondheidsrisico.

Zie bv https://www.trimbos.nl/producten-en-diensten/webwinkel/product/af1553-notitie-derdehands-rook

Chocolat en Stampertje1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina