Mijn schoonmoeder rookt ook en helaas binnen. Dus wij meuren altijd enorm als we daar weg komen. Haar huis dus haar regels. Vind het niks hoor dat wel en gewoonweg goor maar ik kan er niks aan doen. Als er maar niet gerookt word binnen als wij er zijn.
Eens! Bespreek met je partner hoe belangrijk je oma voor je is. Dat zij niet rookt als de baby er is en dat jij graag wilt dat zij je zoon leert kennen. Ik vind niet dat je partner je kan verbieden je kind mee te nemen naar je oma, ook al ruikt het naar rook in haar huis.
Wat betreft het roken.... denk in oplossingen, niet in problemen. Het is nu toch heerlijk weer, dus je kunt dan buiten gaan zitten. Ze heeft vast wel een tuin, terras of balkon. Of ander ga je samen een eindje wandelen met de kleine en/of je gaat in een parkje zitten. Lekker in de schaduw. Heeft niemand last van de rookgeur. Andere oplossing (ook toepasbaar wanneer het minder mooi weer is): dat oma bij jullie langskomt ipv andersom. Als ze zelf niet meer kan rijden, zou je kunnen voorstellen dat jullie haar ophalen en weer thuis brengen.
Ik vind wel dat dit kan het gaat tenslotte wel on de gezondheid van je kind en daar moet je samen over eens zijn Andere oplossingen zijn zoals hierboven al genoemd buiten zitten Of oma naar jullie toe
Ik vind een geur in een huis geen gezondheidsissue. Als haar oma de hele tijd naast de baby zit te roken is het een ander verhaal maar ze houdt zich juist aan de afspraken om dat niet te doen. En ik meen mij te herinneren uit dat andere topic dat oma vervoeren niet zo simpel is. En ja, buiten zitten kan nu prima maar dan mag de baby dus de hele winter niet mee? Ik vind dat dus geen oplossing.
Tja als zij de keuze maakt om thuis te roken in huis Kan dit dus een gevolg zijn dat de baby er niet komt De geur en dampen blijven gewoon hangen dus zeker een gezondsheidsrisico
Die ‘derdehands rook’ is wel een gezondheidsrisico. Zie bv https://www.trimbos.nl/producten-en-diensten/webwinkel/product/af1553-notitie-derdehands-rook