Andere school, afscheidstips

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by debq, Apr 19, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Q gaat na de meivakantie naar een andere school in een ander dorp. Over een week zal ze afscheid nemen op de huidige school.
    De klasgenootjes weten dit nog niet, het is allemaal behoorlijk snel gegaan. Hebben jullie tips voor afscheid traktaties in groep 4. En is het wel of niet gepast om er een korte toelichting bij te geven met de reden van de schoolwissel?

2. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

Nov 5, 2015
    1,659
    823
    113
    Female
    #2 Jaimio, Apr 19, 2018
    Last edited: Apr 19, 2018
    Mijn oudste wisselde vorig jaar rond deze tijd van school. Ik heb toen een hoop ah moestuinpotjes verzameld en daar een nieuwe persoonlijke wikkel omheen gemaakt. Ene kant ‘vergeet-mij-niet jes. Andere kant ‘liefs X’. En de zaadjes vervangen voor vergeet-mij-niet zaadjes.
    Was echt heel leuk geworden.
    De jongste wisselde met de kerstvakantie en zij heeft een snoepsleutel uitgedeeld met een kaartje eraan ‘ik sluit het hier af, liefs X’

Reden van schoolwissel zou ik gewoon aan je dochter zelf over laten.

Edit: de tekst op het kaartje van de jongste was ‘tot ziens’ en niet ‘ik sluit het hier af’ omdat ik juist niet de indruk wilde wekken vriendschappen te willen afsluiten.

debq likes this.
  3. yaro

yaro Niet meer actief

Mijn kinderen zijn een paar weken geleden overgestapt. Ze hebben getrakteerd op een bloembol (in tule met een tekst eraan). Er is verder weinig toelichting gegeven. Ze namen afscheid samen met klasgenootjes en de reden kwam wel enigsinds overeen. Nou was de oude school ook niet welwillend en moest het redelijk snel allemaal.

4. Zana28

Zana28 Actief lid

Dec 29, 2010
    379
    48
    28
    Hier is onlangs een kind uit de klas binnen 2 weken naar het buitenland verhuisd midden in het schooljaar, volgens mij is er geen reden gegeven aan de kinderen of ouders, dat is natuurlijk ook privé, maar eerlijk gezegd, vond ik het wat raar dat het zo snel ging. Het heeft best wel impact, maar kinderen wennen ook weer snel. Als de reden schoolgerelateerd is, zou ik de eer aan mijzelf houden en er niet te diep op ingaan bij ouders of kinderen. Je kunt wel zeggen dat je de school niet meer bij het kind passend vindt en het verder met de leerkracht/ directeur bespreken. Als het een verhuizing, scheiding of vanwege praktische overwegingen is, dan zou ik het gewoon zeggen, dan is het voor de rest ook wat makkelijker te plaatsen.

De kinderen hebben trouwens een soort vriendenboek gemaakt en het kind wat afscheid naam heeft snoep getrakteerd ( wat bij deze gezonde school eigenlijk niet mag).

5. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Het wordt een slijm dingetje met een tekst als ‘ik blijf hier niet plakken, tot ziens :)’. Voor de juffen weet ik het nog niet en de IBer krijgt in elk geval een fatsoenlijke bos bloemen, zij heeft de afgelopen 3 jaar erg veel voor ons en Q gedaan.

6. Prikje

Prikje Actief lid

Dec 18, 2017
    221
    81
    28
    Female
    Mijn dochter is bijna 2 jaar geleden van school gewisseld. Ze heeft van die knijp-kwark-toetjes getrakteerd met een foto van haar eraan met de tekst "ik knijp er tussenuit"

7. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

Nov 15, 2014
    792
    285
    63
    Slijm is leuk!

Wij hadden zakjes met dropjes en een dikke (Facebook) duim op een papiertje, met; Het zit dr’op

Dat was meer omdat dochter blij was, dat ze eraf ging

Share This Page