Hallo, ik ben een bezorde moeder en ben nieuw op deze site! Ik heb een alleenstaande moeder van een dreumes van 15 maanden. Nu heeft mijn zoontje het hoofd bonken uitgevonden. Hij doet dit alleen wanneer iets niet lukt, of boos is als hij zijn zin niet krijgt. Hij gaat er soms behoorlijk hard aan toe. Ik maak mij hier ernstige zorgen over. Of anders gezegd het geeft mij kopzorgen! Want ik vind het vreselijk dat mijn kleintje zichzelf pijn doet. Ook slaap ik uit pure ellende met mijn matras ( 3 maanden nu inmiddels) bij mijn zoontje op zijn kamer omdat het slapen snachts een drama was. In het begin kon ik gewoon op mijn matras slapen en hoefde ik alleen maar iets geruststellends tegen hem te zeggen en hij ging weer slapen. Toen begon hij erge last van zijn doorkomende kiezen te krijgen en heb ik hem een keer bij mij op het matras genomen. hoewel ik hier eigenlijk helemaal geen voorstander van ben. Nu slaapt hij savonds een uurtje, soms iets langer en dan begint het feest. Hij blijft maar huilen, schreeuwen en hoofd bonken. Soms is hij bijna niet te troosten maar valt zodra ik in een andere kamer ben direct in mijn armen in slaap. Maar owee als ik weer richting zijn slaapkamer ga! Kan iemand mij helpen, alsjeblieft!
Voor het benken zijn 2 dinge te doen. Het toelaten en negeren zodat hij doorkrijgt dat hij er geen aandacht voor krijgt. of hem heel erg stevig vast houden en boos kan worden en mag worden bij iemand waarvan hij houd. Het 2e heeft hier heel goed geholpen. Daan doet ook bonken als hij oorontsteking heeft. Heeft hij die misschein niet. Voor het slapen hebben wij een hoestdrankk gekregen 3 maanden geleden dit heeft hier niet geholpen helaas. Hier is het slechte slapen nnu een auto mag hij mee naar bed nemen en als hij wakker is gaat hij nu spelen ipv lopen huilen en gillen