baby zwemmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantie, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantie

    chantie Lid

    9 jul 2006
    21
    0
    0
    Overijssel
    Het lijkt me heel erg leuk om te gaan zwemmen met mijn kleintje. Er is een speciaal uurtje voor babyzwemmen op het zwembad. Maar nu las ik een artikel dat baby zwemmen toch niet zo goed voor de longen zou zijn? Hebben jullie er ervaring mee en vinden de kleintjes het ook echt prettig? En vanaf welke leeftijd zou je kunnen gaan zwemmen, geloof dat het al vanaf 6 weken mag. liefs
     
  2. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hai,

    Heb er nog geen ervaring mee maar het lijkt mij niet slecht voor de longen. Ja, als ze teveel chloorwater binnen zouden krijgen, dat lijkt me inderdaad niet echt goed, maar dat zie ik niet gebeuren. Volgensm ij is het juist harstikke goed. (Hetzelfde effect van een badje, vinden de meeste ook lekker) Wij gaan in september een weekendje weg en ga dan met die kleine meid zwemmen.
    ZOu me er niet al te veel zorgen over maken, als jij straks lekker met je kleintje wilt gaan zwemmen, lekker doen :D
     
  3. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Je mag gaan babyzwemmen 2 weken na de eerste vacinaties. Zoek anders eens met de zoekfunctie, hier is namelijk pas geleden ook nog een topic over geweest. Misschien vind je hier meer info!

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  4. chantie

    chantie Lid

    9 jul 2006
    21
    0
    0
    Overijssel
    ja ik heb al gezocht op het internet. Maar daar wordt het ook niet echt duidelijker van :oops: haha. Namelijk de ene website vermeld dat je met 6 weken mag zwemmen (De leeftijd om ongeveer te beginnen met babyzwemmen is al met 6 weken, omdat baby's tot ongeveer 12 weken een reflex hebben, zodat bij het onder water gaan de luchtpijp automatisch wordt afgesloten zodat ze zich niet kunnen verslikken)en de andere site zegt dat je juist eerst de vaccinatie's moet afwachten?! Vandaar ook mijn vraag of er mensen zijn die er ervaring mee hebben.
    Liefs
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik ben met Iman gaan babyzwemmen toen ze 9 weken was. Na de eerste vaccinatie's mag je gaan zwemmen!
     
  6. Loewiese

    Loewiese Actief lid

    15 okt 2006
    124
    4
    18
    Bij mij zij het CB te wachten tot na de 2de vaccinaties. Zwemluiers hebben ze ook niet in hele kleine maatjes :D
     
  7. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    volgens mij was dat onderzoek gedaan in belgie.. en nu blijkt dat het chloor anders iis dan in nl.. hier valt het wel mee.. oke je moet geen hele middag gaan chloor happen in zwembad maar voor dat half uurtje ;)
     
  8. Jill J

    Jill J Fanatiek lid

    12 apr 2007
    1.091
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten kindjes
    Valkenswaard
    Is moeilijk he die keuze... ik heb ook enorm zitten twijfelen!
    Ik heb ook die 'geruchten' gehoord, de kans op astma en hooikoorts zou vergroot worden.
    Ik heb er voor gekozen om niet te gaan babyzwemmen omdat ik zelf al heel gevoelig ben, heb hooikoorts, eczeem, reageer heel snel op dingen dus had zoiets van 'ga bij Just geen slapende honden wakker maken'.
    Je moet voor jezelf afwegen waar je je het prettigst bij voelt, ik zou niet gerust geweest zijn op het moment dat ik wél voor babyzwemmen gekozen zou hebben, dan kan je er ook niet van genieten dus toen werd voor mij de keuze makkelijk!
    Je kunt ook zo, gewoon zelf, een keer gaan zwemmen met je kindje, dat doen wij...
    Niet wekelijks, gewoon als we weer eens zin hebben!
    Suc-6 met je keuze, liefs Jill.
     
  9. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik wil ook gaan baby zwemmen en ik ga na de zomer vakantie dus dat word in september dan is wesley 4/5 maandjes.
    lijkt me echt geweldig!
     
  10. Johanna

    Johanna Lid

    19 mei 2006
    19
    0
    0
    Ik ga 1 keer per week babyzwemmen met mijn zoontje. Toen hij 3 maanden was zijn we begonnen. Dit is hier, in onze woonplaats bij de zwemschool ook de leeftijdsgrens om te beginnen. Het is maar een half uurtje(na een half uurtje koelen ze veel te snel af) en het water wordt lekker speciaal voor het babyzwemmen verwarmd naar 32 graden.
    En we vinden het allebei erg leuk, het is echt even intensief samen spelen. En als we s'morgens gezwommen hebben slaapt mijn zoontje de hele dag goed!
     
  11. Johanna

    Johanna Lid

    19 mei 2006
    19
    0
    0
    Oh ja,
    volgens mij wordt er bij de zwemschool waar wij gaan babyzwemmen geen chloor gebruikt. Het ruikt in ieder geval niet zoals ik dat van mijn eigen zwemlessen herinner. (lang geleden...)
    Ik zal het eens vragen.
     

Deel Deze Pagina