buikje?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Attie, Feb 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Attie

Attie Lid

Dec 12, 2006
    7
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu bijna 17 weken zwanger, maar er is nog niet echt een buikje te zien. Van mezelf heb ik nooit echt een hele platte buik, hoewel ik vrij slank ben, maar ik zie nauwelijks verschil met toen ik nog niet zwanger was.
    Komt het vaker voor dat er pas later een buikje verschijnt?
    Met 14 weken ben ik bij de verloskundige geweest en toen was alles goed (hartje geluisterd en hoogte baarmoeder gevoeld).

Ik maak me geen zorgen, maar ben wel benieuwd of ik een uitzondering ben.

Bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes
    Attie

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Attie,

bij de een is er direct al een buikje zichtbaar en bij de ander duurt het ene tijdje. Dit is grotendeels hormonaal te verklare. Er zijn een hoop vrouwen die door de zwangerschapshormonen al een opgezette buik hebben, terwijl daar nog echt geen kindje zit, maar een stukje lager. En bij anderen, zoals jij, is alles nog mooi in proportie en heb je en mooi klein buikje.
    Dit wil echter helemaal niets zeggne over het verloop van de groei van je buik. Je kunt ineens gaan uitzetten over een paar weken bijvoorbeeld, maar wellicht blijft het bij jou wel een heel becheiden buikje omdat je eenmaal 'naar binnen'
    draagt.
    Anatomisch gezien zit de hoogte van de baarmoeder in ieder geval nu net iets boven de helft tussen je schaambotje en je navel.
    Laat je niet gek maken door mensen uit je ongeving die zeggen dat je zo'n klein buikje hebt o.i.d, dat is lekenpraat. Als de verloskundige tevreden is, moet jij dat ook zijn!

Groetjes Brigitte

Share This Page