Andere structuur in mijn borsten, melkklieren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Catheleine, 15 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Mijn borsten doen al een tijdje wat vaker pijn, het geeft een trekkend gevoel aan de zijkant...
    Nu heb ik ook het idee dat de inhoud zeg maar van mijn borst veranderd. de structuur is wat ongelijker, bobbeliger...
    Ik vroeg me af zouden dat de melkklieren kunnen zijn? Kan dat gevoelig zijn?

Of moet ik me toch zorgen maken....

Hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel....

Groetjes Catheleine

2. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Niemand hetzelfde?

3. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Waar ben je bang voor dan?

Dat trekkende gevoel heb ik ook heel erg, doet echt zeer.

4. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Dat trekkende gevoel ben ik niet zo bang voor...

Maar die structuur van binnen, ik weet niet wat dat kan zijn...
    Misschien gewoon groeiende melkklieren?
    Maar Misschien ook iets ontstoken klieren...
    Maar je hoort ook ooit rare verhalen over borstkanker... Enzo....

Groetjes Catheleine

5. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik denk dat je klieren gewoon groeien en dat het niets is om je zorgen over te maken. Ik ben in 26 weken tijd 2 cupmaten gegroeid en dat was pijnlijk. En het is nog niet over.
    Ontsteking zou mss nog kunnen, maar als beide borsten dezelfde veranderende structuur hebben lijkt me niet dat het iets ernstigers is hoor.

6. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Dit vond ik ook nog:

Normale veranderingen van de vrouwenborst
    Vanaf de eerste menstruatie ondergaan de borsten gedurende de maand regelmatige veranderingen. Bij veel vrouwen zijn de borsten voor en tijdens de menstruatie wat opgezet en gevoelig of zelfs pijnlijk, ze kunnen hobbelig aanvoelen. Doorgaans is dat na de menstruatie weer over. Dit probleem komt maar zelden voor bij vrouwen die de anticonceptiepil gebruiken. De oorzaak is niet helemaal duidelijk, maar aangenomen wordt dat het samenhangt met de hormoonspiegels in het lichaam. Dit soort gevoeligheid van de borsten komt vaak in de familie voor; er is sprake van een erfelijke component.
    Tijdens zwangerschap zwellen de melkklieren op en kunnen de borsten onregelmatiger aanvoelen dan normaal. Wanneer een vrouw de middelbare leeftijd bereikt, kunnen de borsten hobbeliger gaan aanvoelen, omdat het melkproducerende klierweefsel in de borsten steeds meer wordt vervangen door zacht vetweefsel. Deze hobbeligheid verdwijnt gewoonlijk na de menopauze, tenzij een vrouw een hormoonbehandeling krijgt toegediend. Dergelijke onregelmatig aanvoelende structuren betreffen dus meestal normaal borstweefsel met kleine vochtblaasjes (cysten) of knobbeltjes die gewoonlijk geen behandeling vereisen.

de rest van het verhaal: www.gezondvgz.nl

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lijkt me ook dat je borsten "gewoon" van structuur aan het veranderen zijn, als voorbereiding op het voeden van je kindje. Maar als je je nou erg ongerust maakt kun je het natuurlijk even bij je huisarts/verloskundige/gynaecoloog (na)vragen.

8. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    hoi,
    mij viel het gister ook ineens op, als je wrijft dan voelt het hobbelig.
    denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, ze groeien ook bij mij dus dat zal het wel zijn.

gr jenny

9. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Dag catheleine,

Ik heb borstkanker gehad, en heb 6 februari een echo van mijn linkerborst gehad (rechts heb ik niet meer) dit was een contole die ik heb jaarlijks. Ik mocht door mijn zwangerschap geen foto maken dus hebben ze mijn borst uitgebreid gecontroleerd met de echo, de echografist vertelde mij dat mijn klierweefsel al aardig aan het uitbreiden was, hij kon aan de structuur van het melkklier weefsel zien dat ik zwanger was.

Daarmee is meteen je vraag beantwoord, je klierweefsel veranderd dus tijdens je zwangerschap.
    een borstontsteking herken je ook als je hem hebt, dan heb je een rode plek op je borst en je borst doet ontzettend pijn, ook zou je dan koorst moeten hebben.

Maar als je je erg zorgen maakt kan je ook gewoon een afspraak maken bij je huisarts die kan je vast geruststellen en je laten weten wat je voelt, misschien kan zij of hij je ook vertellen waar je eventueel wel op moet letten, ze zijn ervoor hoor!

groetjes
    bambie

10. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties..

Ben een heel stuk gerust gesteld...
    Ik mag dadelijk naar de verloskundige ik zal het nog eens even na vragen...
    Ik heb een heel lijstje deze keer...
    Nog nooit gehad, maar mijn klachtjes en kwaaltjes groeien ineens behoorlijk...

Bedankt allemaal en een prettige zwangerschap..

Catheleine

Deel Deze Pagina