baby te klein?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jamy, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jamy

jamy Actief lid

7 aug 2007
    125
    0
    0
    enschede
    hoi meiden,

Ben vandaag bij de VK geweest. En eigenlijk ziet alles er heel goed uit.
    Voor 2 weken geleden hebben ze mij al verteld dat mijn baarmoederstand te laag is voor de duur van mijn zwangerschap! En dat ik gewoon heel breed draag! Dus niets om ongerust te maken zegt ze.

Ben dus vandaag gewest en het is niet veel gegroeid! Ze zag dat ik al bijna 31 weken ben en dat ze toch een echo willen laten maken!
    Nu moet ik woensdag pas voor een echo!

Moet ik mij nu ongerust maken? ik weet het niet hoor en hebben andere vrouwen dit ook al een x meegmaakt?

ik vind het nog zo lang duren tot woensdag :( :( :(

2. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Bij mij was het ook zo, en droeg niet breed, had gewoon een kleine buik, hij zat heel erg naar binnen.
    Ik kon ook pas 8 dagen later terecht. Hij was aan de kleine kant, maar hij viel binnen de curve.

Uiteindelijk is hij te vroeg geboren, 38w4d, de dag voor de geboorte schatte ze zijn gewicht op 2740 gram, hij woog 2985, dus het zegt ook niet heel veel.

Maak je maar niet ongerust, het zal vast mee vallen.

Succes Shaartje

3. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik zou echt even wachten met zorgen tot woensdag, hoewel ik bijna zeker weet dat ik precies zoals jij zou reageren. Kun je je verloskundige niet bellen of het eerder kan?

Weet in ieder geval wel dat het vrij moeilijk is om de grootte van je kindje te bepalen bij jouw zwangerschapsduur. Ik wil je nu geen aai over je bolletje geven met de boodschap: het valt allemaal vast wel mee, maar ikzelf heb pas afgelopen maandag een echte indicatie gekregen over het gewicht en de lengte van de beebie.

Succes ermee en je weet wat ze zeggen hé: bij ongerustheid mag je altijd je verloskundige bellen!

Flientje

4. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Hoi,
    Inmiddels is het al weer 5 jaar geleden, maar mijn buik was toen met 29 weken ook niet genoeg gegroeid tov de vorige keer. Daarom moest ik ook een echo laten maken. Bij de echo bleek dat alles goed in proportie was, behalve het buikje van de baby. De buik was te klein en dat betekende groeiachterstand; te weinig voeding. De placenta/bloedtoevoer was gelukkig wel in orde. Ik werkte toen meer dan 40 uur; ben gestopt met werken en toen groeide de baby weer prima. Het lag in mijn geval aan het werken/stress; de ene placenta kan daar beter tegen dan de andere... Uiteindelijk zou de baby 6 pond worden (ipv de eerdere schatting van minder dan 5 pond). Maar mijn dochter werd geboren en was 3425 gram; bijna 7 pond (met bijna 40 weken)! Eind goed al goed! Maar ik maakte me toen ook erge zorgen hoor! Sterkte ermee en ik heb er alle vertrouwen in dat het bij jou ook goed komt!
    Groetjes, Sylvia

5. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

ik zou me niet te veel zorgen maken hoor

ik heb tijdens deze zwangerschap ook verschillende groei foto's gehad, want Tim groeide ook niet genoeg zeiden ze
    op een gegeven moment liep de groei ruim 3 weken achter.

maar Tim is met 39 weken geboren met een gewicht van 3010gram en was 47cm

hij is nu 7150gram en 60cm bij 4 maand
    oftewel een lekker stevig ventje

dus meid maak je niet te veel zorgen(makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet dat uit ervaring) en geniet lekker van je zwangerschap

heb je vragen mag je me altijd pbtje sturen

groetjes Sandra

6. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik ben 2 keer in het ziekenhuis geweest i.v.m mogelijke groeiachterstand. 1 x bij 32 weken en bij 38 weken. Maar heb gewoon een kleine baby gekregen. Mijn mannetjes was 2700 gram en draagt nu nog steeds prematuur kleding. Maar is echt hartstikke gezond.
    Zou me niet al teveel zorgen maken. Vaak is er niks aan de hand maar willen ze gewoon het zekere voor het onzekere nemen. En al is je kindje echt te klein dan weten ze tenminste dat je in het ziekenhuis moet bevallen en dan kunnen ze je beter in de gaten houden de aankomende weken. En als het echt ernstig was dan was je wel meteen aan de beurt geweest. Dan mag je namelijk naar de triagekamer.

7. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    De onze ging een fijn poppemieke zijn! 50cm en 3.580kg. Ze zag eruit als mohammed ali die een boxwedstrijd had gespeeld. (maar dan int wit :) ) Er was niets fijns aan te vinden. een goede gezonde brok. Van een vergissing gesproken!

Probeer je alvast geen zorgen te maken. Zoals je leest is stress al helemaal niet goed.

Liefs
    Kittty

Deel Deze Pagina