Hoi allemaal , Ik ben nieuw hier en ik heb een onderwerp aangemaakt omdat ik me een beetje zorgen maak. Ik heb een dochter van 5 1/5 jaar samen met mijn vriend, waar ik nu zo'n 8 jaar bij ben. Ze was niet gepland, we waren redelijk jong en nog student. Natuurlijk was ik toentertijd aan pil, maar blijkbaar was dit niet genoeg. Ik gebruikte toen wel een soort sport mix drankje waardoor er meer zuurstof in je bloed komt en dus ook veel meer energie krijgt, ik denk dat dit er aan heeft meegewerkt. Een jaar geleden, klaar met studie, alles een beetje op een rijtje, wilde mijn vriend voor een 2e kindje gaan en was dit een serieuze optie. Na veel praten en denken hebben we besloten om toch nog even te wachten. Ik ben nu weer ruim een maand geleden begonnen met energieverhogende producten (allemaal organisch!) Nu beginnen mij ineens weer allemaal kleine dingetjes op te vallen! Ik zie overal babies en zwangere buiken. Op FB kondigt de een na de ander dat ze papa, mama, tante, oom, opa of oma worden! Zou het een vruchtbare periode oid zijn of, Zijn er meer net zwangere dames die dit opgevallen is? Of is dit een taboe Daarnaast heb ik ook wat andere 'kwaaltjes' - last van buik en darmen - soms ineens hoofdpijn (nooit last van normaal) - beetje duizeligheid en soms evenwicht kwijt - iets meer vermoeid en vaak lichtelijk misselijk - maagzuur... - gevoelige/grotere borsten - en vooral heel erg gevoelig down under! Een dezer dagen zou ik ongesteld moeten worden. Ik wacht het nog even af, ben wel vaker gefopt door mijn lijf. Ook al voelt het nu anders. Mocht er maandag nog niks zijn haal ik een testje. Ik ben vooral meer nieuwsgierig of jullie zwangere dames ook overal bolle buikjes zien.
Haha ik vind het wel herkenbaar. Toen ik weer in mijn hoofd bezig was met "ja, we gaan straks weer voor een tweede!" zag ik spontaan weer overal zwangeren, baby's en jonge kinderen. Het valt je gewoon veel meer op als je er mee bezig bent. Ik ben nu 31 weken zwanger, en zie nog steeds overal zwangere dames..
Haha wat leuk! Ik was juist niet meer bezig met zwanger worden etc. Dat vond ik juist zo gek. Bij m'n 1e zwangerschap kwam ik er ook ineens achter toen ik een meiden magazine (lees ik normaal nooit!) aan het lezen was, ik weet ook niet waarom ik het gepakt heb. Het enige wat me opviel was de laatste pagina, dat ging over de symptomen van zwangerschap. Ik bleef er maar naar kijken en het gevoel wat ik er bij had was onbeschrijfelijk, dat was het! het kwartje viel! Ben daarna gelijk maar een test gaan halen Nu heb ik dat gevoel weer een beetje door al die zwangere buiken en de opmerking van m'n vriend; ben je weer zwanger ofzo? Maar misschien zie ik ook wel gewoon spoken.
Vooral die opmerking van je vriend is tekenend... Die kreeg ik deze keer ook...en.. ach.. Ik had ook zoiets van jaja het zal wel... heb ook gewacht... en deed een test om de rust te krijgen om de nieuwe cyclus te beginnen... tsja.. dat werd even een paar maanden wachten
Klinkt erg herkenbaar. Ik had al 2 meiden in mijn FB die iets eerder zwanger waren dan ik. 1 daarvan is 9 dec al bevallen en die ander is begin maart uitgerekend. Sinds mijn vriend en ik het bekend gemaakt hebben verschijnen er in mijn FB steeds meer berichten van dames die zwanger zijn. Het eerste wat ik zei was: "volgens mij is het besmettelijk ofzo" Maar ik ben benieuwd of het bij jou dan ook zover is?
Denk dat dat heel normaal is, hoor t van iedereen. Niet alleen met zwanger worden trouwens! Als je een auti mooi vind, zie je die opeens overal. Leuke unieke kinderwagen, heeft opeens iedereen m Naam die je nog nooit gehoord hebt, opeens komt ie toch wel heel veel voor. tenminste ik heb dat met veel dingen en ja ook met zwangere. Vanaf t moment dat bij ons het Ja we gaan ervoor, eruit was, zag ik overal zwangere
Toch leuk die herkenbare reacties! Ik herken ook weer dingen in jullie verhalen haha. Bij de zwangerschap van m'n dochter wist m'n vriend het eigenlijk ook al, voordat ik getest had. Zelfs de kat reageerde erop. Normaal lag ze niet bovenop me, ze was voorzichtig, jong en net 4 maandjes uit het asiel. Ik weet nog dat ik verschrikkelijke buikpijn had (ws innesteling) en ze ging er precies bovenop liggen als een soort kruikje. Wist ze het? Of toeval? Ik weet het niet. Ik ben er echt van overtuigd dat je intuïtie of je 'onderbuikgevoel' je soms een soort hint wil geven ofzo, alleen moet je niet beinvloed zijn van hoop en verwachtingen. Gevoel en verstand op een lijn. Diep van binnen weet/wist je het eigenlijk wel! Dan bedoel ik in het algemeen, niet perse zwangerschap. Oke, genoeg gezweefd het is nog steeds spannend bij mij. Ik ga morgen maar een testje halen denk ik :O gewoon voor de zekerheid. normaal kan ik de klok erop gelijk zetten, elke maand weer, op een donderdag 1 e week van de maand (zo rond de 2-5e). Vorige maand ineens bijna een week later en nu.. tot op heden niks. Dus, beetje in de war. Wil niet te vroeg testen en te veel geld eraan verspillen.
Wij gaan binnenkort ook voor een kindje. Overal rond mij zie ik ook baby's en zwangeren Zus, schoonzus, klasgenoten van vroeger, vriendinnen, mensen op het werk, waaahhhhh wanneer is het onze beurt Voor op FB is het erg! Al die aankondigingen. Wat ben ik jaloers!
Zou het ook niet een beetje de leeftijd zijn? Dat is wat ik nu denk... ik kondigde mijn zwangerschap aan.. en ineens zie ik de ene na de andere zwangerschap op FB! haha mijn schoonzus ook zwanger... ;p Het viel mij ook op dat er ineens in mijn omgeving heel veel zwangeren zijn... ik weet het aan het feit dat ik nu 27 ben, mijn omgeving ook rond die leeftijd (iets ouder, iets jonger) en we daarom met zn allen aan het baby boomen zijn! ;p Spannend TS. ben benieuwd wat je testje zei.... toen ik zwanger was wist ik het ergens ook al... voelde me al super schuldig toen ik een cocktailtje dronk voor dat ik zeker wist dat ik zwanger was.. dus na 3 slokken heb ik die laten staan... terwijl ik normaal gek op cocktails ben! ;p toen ik 2 dagen overtijd was en een test deed wist ik het ergens al... toch heb ik nog 3 testen gedaan om zeker te zijn! xD
Heel erg herkenbaar. Ik loop nu op alle dag zogezegd, maar bij ons in de vriendengroep is net een jongetje geboren (3 maand inmiddels), nog 2 vrouwen zwanger (23 en 21 weken) en net een miskraam geweest (afgelopen week met 8 weken). Het zou aan de leeftijd kunnen liggen, Wij zijn allemaal van dezelfde leeftijd namelijk. Maar het varieert van 1ste kindje tot 4de kindje.
gelezen maar nu toch benieuwd of je zwanger bent??????[/QUOTE] Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Ik had eerst een test gedaan, rond de dag dat ik ongesteld zou moeten worden , die was hagelwit. Of ik was te vroeg.. wist niet meer precies wat ik aan moest gaan houden. Paar dagen later nog 1 gedaan en ik dacht toch een streepje te zien! Weer paar dagen erna kwam de menstruatie er flink doorheen. Dus, of ik heb het verkeerd gezien of het is heel vroeg misgegaan. Ik was vergeten te zeggen dat ik een koperspiraaltje had. Heb 'm er vorige week uit laten halen. Over een paar maandjes willen we bewust voor een 2e gaan Zoals Bulakgirl al zegt, het zou heel goed de leeftijd kunnen zijn idd haha! Ik ben nu 25, dus ja, veel stellen rond die leeftijd laten hun kinderwens in vervulling gaan Ik ga toch proberen minder te letten op de buikjes en de babies en me niet gek laten maken nog andere meiden die wel zwanger bleken te zijn?