Hee meiden, Voor mijn eerste zoontje jaaaaaaren de pil geslikt. Toen nooit echt klachten gehad (achteraf gezien wel veel hoofdpijn gehad destijds). Tussen mijn 2 zoontjes in geen anticonceptie gehad en na mijn tweede tijdelijk een spiraal. Deze beviel totaal niet, erg veel buikpijn, bloedverlies en voelde me er niet lekker bij (rot, down, moe en stemmingswisselingen) Nu na onze derde ben ik sinds 4 maanden weer aan de pil. Hier ben ik ook niet tevreden over, weer veel hoofdpijn, buikpijn, pijnlijke borsten.... Nu wil ik morgen de ha bellen om de nuvaring te proberen. Hoor hier goede verhalen over. Hoop dat ik dan af ben van de vervelende bijwerkingen. Heeft iemand van jullie ervaringe hiermee? Last van spiraal/pil en van de nuvaring niet? Of is dat het zelfde qua hormoonafgeving, dat hiet niets uitmaakte? Of juist wel?
Ik had erg last van stemmingsschommelingen icm de pil. Met de prikpil ging dat (ondanks dat je veel meer hormonen binnen krijgt) een beter maar daar voelde ik me niet goed meer bij en ben overgegaan op de nuvaring en dat ging erg goed. Ik merkte qua hormoonafgifte wel verschil tussen de pil en de nuvaring, na het stoppen met de nuvaring meer dan een jaar geleden had ik meteen een mooie cyclus.
okee, bedankt voor je reactie! Dus de nuvaring geeft de hormonen geleidelijker af? en in verhouding ook minder? ik reageer op elk hormoon slecht, behalve als ik zwanger ben Maar dat laatste wil ik toch echt voorkomen hihihi. wanneer plaats je voor de eerste keer de nuvaring?
Ik gebruik de Nuvaring en had in het begin (de eerste 3 maanden ofzo) last van buikpijn en doorbraakbloedingen. Maar nu inmiddels heel tevreden, nergens meer last van!
Hier nu 1 maand de Nuvaring en blijf bloedverlies houden. Kijk het nog even aan, hoop dat het weg gaat. Ben er verder 'tevreden' over.
Ik heb destijds met de huisarts overlegd wanneer ik de eerste ring in moest brengen, dat weet ik niet meer uit mijn hoofd, staat overigens wel in de bijsluiter. Ja de hormonen worden geleidelijk op de juiste plek afgegeven. Ik ben niet zwanger geraakt tijdens het gebruik en had ook milde bloedingen. In het begin had ik even helemaal geen bloedingen maar toen was ik nog aan het 'ontpillen' van de prikpil en het duurde dus wel even voor het allemaal een beetje op gang kwam (werd met de prikpil niet ongesteld). Mijn zusje heeft ook de nuvaring gebruikt en had ook minder hevige menstruatie dan tijdens het gebruik van de pil. Na het stoppen ook meteen een mooie cyclus en vrij snel zwanger (inmiddels de 20 weken voorbij). Ons beviel het dus erg goed, deed zijn werk en geen/weinig last van bijwerkingen en in de stopweek een menstruatie van een paar dagen. Of het qua hormonen voor jou werkt is misschien een kwestie van uitproberen. Tijdens de sex haalde ik hem er trouwens vaak wel even uit, voelde ik me prettiger bij maar mijn man had er geen last van als ik hem niet verwijderde, was dus puur voor mijn eigen gevoel.
thanx meiden, voor jullie antwoorden! Ik hoor toch wel vaker dan bij de pil dat er vrouwen door zwanger raken....mmmm maar goed, kans blijft klein natuurlijk. Ik kreeg gister van een medeforumster (LW85) een mailtje dat ze nog twee nieuwe heeft liggen en niet meer gebruikt. Ze heeft ze opgestuurd, echt zo attent! Scheelt een hoop geld, (krengen zijn duur zeg!!) en kan ik het zo uitproberen. Ik hou jullie op de hoogte!
Pas je wel op dat de ringen in de koelkast bewaard moeten worden, anders zijn ze niet zolang 'houdbaar'. Bevalt mij trouwens uitstekend! Veel minder last van hormoonschommelingen dan met de pil.
ik kreeg ze gelukkig gewoon helemaal vergoed, maar mijn zusje moest een gedeelte zelf betalen. Succes ermee!
nou vanmorgen de eerst ingebracht, ging makkelijk. Ik voel hem niet. Maar als ik naar binnen ga voel ik hem best snel... kan me niet voorstellen dat je daar met seks niets van merkt? Dit moet je voelen toch???
Mijn man voelde hem wel maar had er geen last van. Ik voelde me er wel wat geremd door dus ik haalde hem voor het sexen eruit en deed hem daarna weer in.
Wat fijn dat ze veilig zijn aangekomen! Haha. Min vriend voelde m wel maar stoorde zich er niet aan. Ik haalde hem er vaak wel uit, maar dan moet hij binnen het uur weer terug in hoor.
nou we zullen het wel gaan merken of we er last van hebben...... maar hoe zit dat bij jullie, hoort hij wel zo onderin te zitten. Halve vinger en ik voel hem al??
Ik gebruik hem nu ook alweer een jaar of 2 en het bevalt eigenlijk wel goed. Vooral het feit dat ik niet elke dag een pilletje hoef te nemen en dat ik weet wanneer ik menstrueer vind ik erg prettig. Dat vind ik namelijk echt een nadeel van andere vormen van anticonceptie, dat je niet weer of en wanneer je ongesteld word. Ik heb een jaar een implanon gehad, dat was echt een drama. 2 weken vloeien, dan 3 weken niet, weer een week wel, 1 week niet, dan ineens 3 weken vloeien... Ik werd er gek van! De ene keer "zit" hij wel beter dan de andere keer, moet ik zeggen. Soms zit hij helemaal vooraan, de andere keer blijft hij beter achterin zitten. Ik was in het begin wel bang dat hij eruit zou vallen als hij zo vooraan zat, maar dat is in die 2 jaar nog nooit gebeurt. Met het vrijen laat ik hem gewoon zitten, mijn man voelt het wel maar heeft er geen last van. Het enige wat ik vervelend vind, is dat ik soms heel heftig ongesteld word, echt een week lang met hevig bloedverlies en soms is het maar minimaal. De meeste vrouwen krijgen juist minder last van hun menstruatie, hoor ik overal. Maar goed, dat had ik ook toen ik helemaal geen anticonceptie gebruikte, zo zit mijn lichaam blijkbaar in elkaar...
Ik heb het ook een poosje gebruikt voordat ik zwanger werd omdat ik allerlei klachten kreeg van de pil. Ben er wel heel blij mee, ga het na de bevalling ook weer gebruiken. Zelf voel je het niet zitten (tenzij het echt heel erg fout zit, maar dat gaat niet zo snel ;p), tijdens de sex voelden we het wel dus ik haalde het er gewoon altijd supersnel uit! Dan heb je drie uur de tijd voordat 'ie er weer in moet. Vind het een aanrader!
hoi meiden, ik ben nu ook begonnen met de nuvaring. wat betreft gebruik vind ik 'm ideaal! maar ik vroeg mij af of je met nuvaring ook een temperatuurstijging zou moeten krijgen. je eisprong wordt toch voorkomen als het goed is en dan zou je temp toch niet moeten stijgen?? Ik heb nu namelijk wel een hoge temp. ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken. liefs