Ik sluit me bij jou aan. Iemand die ik heel goed ken ( familie) die er verstand van heeft zegt ook dat 5G inderdaad meer straling heeft maar nog altijd nooit het DNA van de mens kan beschadigen.
5G is typisch het bewijs wat nu door Corona ook extra aan het licht komt. We willen steeds maar meer, meer, meer, sneller, beter. We denken dat daar geen grenzen aanzit, maar de natuur geeft ons wel grenzen aan door middel van hele negatieve bij effecten. Wanneer leren we daar eens van en wanneer zijn we nou eens tevreden. Terug naar 5G, waarom is 4G niet goed genoeg meer?
De natuur denkt niet. De natuur handelt niet. De natuur is geen entiteit. Net zomin als Moeder Aarde, net zomin als Gaia. Dat is een brok steen dat door een oneindige lege ruimte heen zweeft. Maar door blootstelling aan dingen uit de natuur waar een menselijk lichaam geen antistoffen tegen heeft komen weer wel voor de mens nieuwe ziektes, dat klopt. Dat is ook gebeurd toen de mens landbouw ging bedrijven en in nederzettingen ging wonen, een beter gedocumenteerd toen de Europeanen Amerika 'ontdekten'. Maar dat is geen complot theorie. Ten eerste zit achter een complot een rationale, denken en handelen, een dat kan de natuur dus niet. En een theorie is een onbewezen stelling en dit is een bewezen stelling dus een feit.
Als de onderliggende oorzaak van suikerziekte en te hoge bloeddruk is dat je overgewicht hebt kan begeleiden of veganistisch eten helpen. Maar niet zozeer omdat het een miraculeus wondermiddel is maar omdat het grootste aandeel van onze calorieën uit vlees en zuivel komt. Dus als je dat schrapt val je wel af ja. En als je veganistisch bent moet je je eigen eten bereiden, vaak tot aan brood toe, dus je kunt niet emo eten en een zaak chips open trekken als je je vervelend voelt. En afvallen betekent vaak dat je geen suikerziekte of hoger bloeddruk meer hebt. Dat hoeft je niet vegetarisch voor te eten. Weight watchers helpt ook.
Ik ben het met je eens, maar je kunt net zo goed 4g onder je pleidooi scharen. Of überhaupt het internet. Want 5g komt toch niet "door corona" aan het licht? Die hele ontwikkeling is al jaren aan de gang, incl de overstap erop in verschillende landen. Het verschil is met name de uitbreiding van de toepassing. Gek genoeg, vooral ter bevordering van innovatie in de medische sector en IoT. Er zijn wel hele andere negatieve gedragingen van de mens heel duidelijk geworden door de corona. Er is een bizar duidelijk verschil zichtbaar in de lucht- en watervervuiling sibds wij "gestopt" zijn in ons gereis over de wereld. En komt teven eens onderzoek naar de mogelijke connectie tussen luchtverontreiniging en de impact van virale epidemieën. De bekendste corona-brandhaarden bevinden zich toevallig allemaal in gebieden met de zeer hoge luchtverontreiniging. Zoals Wuhan, Noord-Italie, noord-west Frankrijk /noord-west Duitsland / zuid-oost Nederland cirkel. https://www.ad.nl/binnenland/rivm-mogelijk-onderzoek-in-ruim-40-landen-naar-verband-tussen-luchtvervuiling-en-corona~a08089e0/ (Dit werd al gesuggereerd tijdens de uitbraak in Noord Italië. Met de wereldkaart van mate van luchtvervuiling waarop met donker rood gebieden werden aangegeven. Ik woon in Oost Brabant en keek al twijfelend naar donkerrood boven ons woongebied. De eerste besmetting moest nog worden bevestigd in Nederland. De brandhaard in Nederland bevindt zich, achteraf gezien, precies in dat gebied. Net als Q-koorts een paar jaar geleden)
Ik ben het helemaal met je eens. Ik bedoelde niet dat er een link is tussen 5G en Corona. Alleen dat Corona ons nu terug aan het fluiten is van ons gehaaste welvarende leventje, waarin we steeds meer willen. We zitten nu thuis en moeten pas op de plaats maken.
Ik moet denken aan het oude adagium van mijn statistiek professor: correlatie is geen causaliteit. De mate van luchtvervuiling is ook hoger in gebieden waar veel productiviteit is, daar zijn veel banen, trekken veel mensen heen om te wonen, wordt de luchtvervuiling nog groter. Maar of covid dan makkelijker verspreidt door de luchtvervuiling of omdat daar veel mensen op een kluitje zitten?
Even off topic maar dit is echt een ontstellend westers standpunt. Echt alleen in een land waar de welvaart over de plinten heen klotst hoor je dat we minder hard moeten werken. Waar denk je dat die welvaart vandaan komt? Van heel hard werken. Als iedereen een tandje minder doet, zoals nu, storten binnen een maand enorm veel bedrijven in elkaar, zoals nu. ZZP ers die geen inkomsten meer hebben. Iedereen klopt aan bij de staat. En dat is wel leuk voor een paar maandjes maar als iedereen blijft doen wat we nu doen houdt de staat dat ook niet meer vol. Minder welvaart betekent niet alleen een vakantie per jaar minder voor jou, maar misschien ook wel de bedelstaf voor jouw buurman die ZZP er is en dan geen staatssteun meterhet. Of voor je tante die dan ontslagen wordt uit het ziekenhuis waar ze werkt omdat de zorg niet meer betaald kan worden en ze in een caravan moet gaan werken omdat ze geen huurhuis meer kan betalen.
Daar hoef je niet perse veganistisch voor te eten. Maar Wel heel gezond. Mijn moeder is bezig met het Keer diabetes om dieet. Sinds enkele weken hoeft ze niet meer te spuiten. En ze kan haar medicijnen steeds verder afbouwen. Maar ze eer nog steeds vlees, eieren en zuivel. Wel minder vlees dan voorheen. Maar vooral veel minder suiker en koolhydraten. Complottheorie doe ik niet aan. Doorgaans grote onzin waar je alleen maar wantrouwend en bang van wordt
Ik snap wel wat je bedoelt maar innovatie is niet per definitie slecht. Maar waar we naartoe zouden moeten is een duurzamere vorm van innovatie. Blijven hangen waar we in zitten is niet de oplossing. Dus tevreden zijn met wat we hebben nee, zeker niet. Ik heb geen idee of ik het me verbeeld maar de licht voelt nu zoveel schoner. We wonen dicht langs een snelweg en daar rijden nu bijna geen auto’s. Overal op de wereld trekken de dikke smogwolken op. Dit moet dus wel een wake-up call worden. Dingen moeten anders maar dus wel vooruit en niet achteruit. Dus ja, beter, schoner en sneller. Want een snellere frequentie kan namelijk ook weer opties bieden voor automatisch rijden met als doel minder files en minder energie verspilling. Ook voor het vliegverkeer zou een duurzamere oplossing moeten komen. Maar dat duurt nog wel even ben ik bang.
Het is ook geen wondermiddel en ook niet puur op diabetes. Ik heb laatste die documentatie op netflix ‘the game changer’ gekeken. En ik schrok wel van de resultaten die daar naar boven kwamen. Bij mensen die normaal al een volwaardig dieet volgde maar met vlees en zuivel.
Helemaal mee eens dat we een duurzamere kant op moeten. Maar waar ik bang voor ben is dat als we straks weer vrij mogen reizen, dat heel veel mensen hun verloren vakantie willen inhalen. En dat reisorganisaties daarop gaan inspringen met vliegreizen. En dat men zo snel mogelijk de economie weer wil laten draaien. En dat er daarom even juist wat minder op het milieu wordt gelet. Waar ik op hoop is dat de oogkleppen van heel veel mensen gaan afvallen nu ze de voor delen van een schonere lucht kunnen ervaren. En dat er dus wel degelijk geïnvesteerd gaat worden in duurzame oplossingen voor .. nou ja... eigenlijk alles. Ik moet een beetje denken aan een discussie die bij ons thuis regelmatig terug komt. De kinderen lijkt het geweldig om een keer te gaan vliegen. Man zou dan bijv een stedentrip naar Barcelona willen. Lijkt me echt leuk. Maar mijn tegenvoorstel is dan steevast de tgv naar Parijs of verder. Uiteindelijk gaan we altijd 'gewoon' kamperen. Met de auto. Al zou ik zelf het liefst op fietsvakantie gaan. Dus.. we willen van alles. Maar zijn we bereid de prijs te betalen? Is dit een kantelpunt? Of gaan we straks op de oude voet verder? Gast de economie compleet op zijn gay? of zien we juist ook veel kansen?
Dat is de vraag nog hé? Ze zien een correlatie en gaan onderzoek doen naar causaliteit. In Europa zijn de brandhaarden overigens niet de drukst bewoonde gebieden. In Nederland zijn het tot nu toe juist relatief kleine (boeren)dorpen. Het verband hoeft misschien ook niet eens mate van verspreiding te zijn. Maar vatbaarheid voor infecties in gebieden met hogere luchtvervuiling, misschien door reeds zwakkere longen? (Ik roep maar wat)
Maar er zijn meerdere wegen naar Romen. Ja natuurlijk gaan mensen zodra het kan weer op vakantie en komt de economie weer in wat minder slecht weer. En ja dat zorgt voor meer uitstoot. Maar de beweging die we moeten maken is naar een duurzamere manier van ons voortbewegen. Mensen kunnen niet dr auto laten staan. Dat gebeurt nu maar wel met alle gevolgen van dien. Het is ook positief om te zien hoe snel gebieden zich herstellen. Dat geeft hoop voor de toekomst. Ik ben zelf nooit zo vreselijk reislustig geweest. Wel eens naar new york en een paar keer binnen europa gevlogen. Ik voel me er niet heel schuldig over. Denk ook dat er gevlogen moet worden om geld in de la van de bedrijven te krijgen om te verduurzamen. Anders blijf je hangen in waar we nu zitten.
Dat is niet waar hoor. De brandhaard van Italië lag in en rond Milaan. Omdat die nogal een nauwe handelsband met Wuhan hebben. Tilburg en Breda zijn ook grotere steden. Plus dat er vooral veel gehost is tijden de carnaval. Ook in Spanje is het vooral in de grote steden. Ik geloof best dat slechtere longen een risico factor zijn. Maar verspreiding van mens op mens gaat toch echt gemakkelijk waar veel mensen dicht op elkaar zitten.
Ik zou zeggen dat het virus zich makkelijker verspreid waar mensen op een kluitje zitten. En dat het een grotere impact heeft op plaatsen met meer luchtvervuiling. Dus wanneer je een drukke stad zou hebben met een perfect schone lucht. Dan heb je evenveel besmettingen, maar mkndercernstig zieken. Theoretisch dan.
Natuurlijk is het virus en 5g niet de wereld ingeslingerd om ons uit te roeien. Maar om ons beter in het gareel te houden. Het virus is er om chaos te veroorzaken. Angst, gecontroleerde oppositie, opstand etc. Order out of chaos.. De nieuwe wereld orde. Zonder cash geld en met gezichts herkennings camera's op elke hoek van de straat. (zoals in China al het 'nieuwe normaal' is) zodat protesten en revolutie niet meer mogelijk zijn. En 5g is straks alvast geïnstalleerd om dit allemaal mogelijk te maken. In de 2e kamer is al toegegeven dat 5g ingezet gaat worden voor crowd control. En als je denkt dat het gekke complot theorieën zijn, er zijn zoveel beelden van politici die uitspreken dat de nieuwe wereld orde eraan komt. Daar vechten mensen tegen. Voor onze vrijheid. Ik wil niet in een gevangenis zonder muren wonen in elk geval. Jullie wel?
Dus het virus is man made? Begrijp ik dat goed? Waarom was dat precies nodig om angst te veroorzaken? Me dunkt dat alt right daar de laatste jaren al bijzonder hard in slaagde zonder virus. Ze hadden zich de moeite kunnen besparen en gewoon ongefundeerde complottheorieën op sociale media kunnen blijven verspreiden. Mensen zijn blijkbaar toch dom genoeg om erin te trappen.