Vandaag is vastgesteld dat ik een postnatale depressie heb. Ik heb tot eind februari een wazo uitkering. Voor mijn zwangerschapsverlof had ik een WIA/WW. Na mijn zwangerschapsverlof zou mijn uitkering niet meer berekend zijn op mijn laatstverdiende loon, maar op het minimumloon. Nu vraag ik mij af wanneer ik mijn huidige situatie moet doorgeven aan het UWV, als dat dan nog van toepassing is, en of ik dan in aanmerking kom voor een ziektewet uitkering.
Beste Angelique85, Je schrijft dat je een WW/WIA-uitkering hebt. Bedoel je daarmee dat je een WW-uitkering én een WIA-uitkering hebt? Meld je dan op de eerste dag na het verlof telefonisch ziek bij UWV. Dat kan via 0900-9294. Op basis van je WW-uitkering kom je dan mogelijk in aanmerking voor een ziektewet-uitkering (ZW). Heb je alleen een WIA-uitkering? Dan hoef je je niet ziek te melden. Een WIA-uitkering geeft geen recht op ZW. Geef wel met een wijzigingsformulier aan de WIA-afdeling door dat je gezondheid is gewijzigd. Er kan dan een herbeoordeling plaatsvinden. UWV beoordeelt dan of je arbeidsongeschiktheidspercentage moet worden aangepast. Mogelijk krijg je naar aanleiding hiervan een hogere of andere WIA-uitkering. Op onze website vind je actuele informatie over de WW en de WIA. Ik wens je veel sterkte met je gezondheid Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare